www.mevzuattakip.com.tr



2017 yılı Mahalli İdareler Genel Faaliyet Raporu Yayınlandı


Kamu yönetiminde şeffaflık ve hesap verebilirlik bilinciyle hazırlanan mahalli idarelerin hazırladıkları faaliyet raporlarının birer örneği Sayıştaya ve İçişleri Bakanlığına gönderilmekte ve İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü tarafından konsolide edilmektedir. - 22.09.2018


ANKARA (MTS)- Ülkemizde; "il özel idaresi", "belediye" ve "köy" olmak üzere üç tür yerel yönetim birimi bulunmaktadır. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 41’inci maddesi gereğince mahalli idare kapsamına giren belediye, il özel idaresi ile bunlara bağlı veya bunların kurdukları veya üye oldukları birlik ve idareler faaliyet raporu hazırlamak zorundadır. Köyler ve üyeleri sadece köylerden oluşan mahalli idare birlikleri, 5018 sayılı Kanun kapsamı dışında kaldıklarından bu idarelerin faaliyet raporu hazırlama zorunluluğu yoktur.

Kamu yönetiminde şeffaflık ve hesap verebilirlik bilinciyle hazırlanan mahalli idare faaliyet raporlarının birer örneği Sayıştaya ve İçişleri Bakanlığına gönderilmektedir. İçişleri Bakanlığı bu raporları esas alarak kendi değerlendirmelerini de içeren Mahalli İdareler Genel Faaliyet Raporu’nu hazırlayıp kamuoyuna açıklamakta ve raporun birer örneğini Sayıştaya ve Maliye Bakanlığına göndermektedir.

Mahalli İdareler Genel Faaliyet Raporu, 2017 yılına ait olduğu için bu yıl İçişleri Bakanlığı mülga Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünce hazırlanmıştır.

Mahalli İdareler 2017 Genel Faaliyet Raporu İçin Tıklayınız.


Telefon: +90 (312) 473 84 23
E-Posta: mts@mevzuattakip.com.tr
Adres: Çetin Emeç Bulvari Hürriyet Cad. No: 2/12 Çankaya ANKARA