www.mevzuattakip.com.tr



İsteyen Mahalli İdareler Merkezi Yerleştirme İle Personel Alabilecek


Devlet Personel Başkanlığı, isteyen mahalli idarelerin geçici bir süre ile KPSS sonucuna göre merkezi yerleştirme ile personel temin edebileceğini açıkladı. - 12.05.2017


Başkanlıktan yapılan açıklamada, “Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik”in, mahalli idarelere personel alımını düzenleyen Beşinci Bölümünün iptaline ilişkin kararın temyiz talebi üzerine verilen yeni bir karar ile geçerli hale geldiği hatırlatıldı.

Ancak bu hükümlere göre mahalli idarelerin kurumsal olarak personel temini için yönetmelik çıkarılması gerekmekte olduğu belirtilerek, Yönetmelik çıkana kadar personel ihtiyacı olan mahalli idarelerin merkezi yerleştirme ile temin için Başkanlığa başvurabileceği belirtildi.

Başkanlığın açıklamasında şunlara yer verildi:

“Bu çerçevede, il özel idareleri, belediyeler, bunlara bağlı kuruluşlar ile kurdukları birlikler ve döner sermayeli kuruluşların artan personel ihtiyacı ve İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün konuya ilişkin talebi üzerine, Yönetmelik çalışmaları tamamlanıncaya kadar, isteyen mahalli idarelerin merkezi yerleştirme yöntemiyle (ikinci bir sınav ya da mülakat yapılmaksızın doğrudan KPSS sonuçlarına göre) personel temin edebilmesi uygun görülmüştür.

Bu itibarla KPSS sonuçlarının kullanıldığı merkezi yerleştirme usulü ile personel temin etmek isteyen il özel idareleri, belediyeler, bunlara bağlı kuruluşlar ile kurdukları birlikler ve döner sermayeli kuruluşların 26 Mayıs 2017 Cuma gününe kadar DPB e-Uygulama sistemi üzerinden taleplerini bildirmeleri ve onaylanan taleplerini raporlayarak resmi yazı ile Başkanlığımıza intikal ettirmeleri gerekmektedir.”


Telefon: +90 (312) 473 84 23
E-Posta: mts@mevzuattakip.com.tr
Adres: Çetin Emeç Bulvari Hürriyet Cad. No: 2/12 Çankaya ANKARA