www.mevzuattakip.com.tr



Kamu Sen'in KPDK'ya Sunduğu Talepler


Aşağıda, Türkiye Kamu Sen'in bir rapor olarak KPDK yetkilerine verdiği rapor yer almaktadır. - 28.03.2015


BİRİNCİ BÖLÜM

KAMU PERSONELİ DANIŞMA KURULU'NDA KARARLAŞTIRILAN KONULAR

KAMU PERSONELİ DANIŞMA KURULU TOPLANTILARINDA ALINAN KARARLAR

12 Eylül 2010 tarihli Anayasa değişikliğinin ardından kamu personelinin mali ve özlük haklarına ilişkin kararların alındığı toplu sözleşme görüşmelerinin ilki 30 Nisan- 29 Mayıs 2012; ikincisi ise 1 Ağustos- 7 Ağustos 2013 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.

2012 yılında gerçekleştirilen I. Dönem Toplu Sözleşme görüşmelerinde, toplu sözleşme kapsamı dışında sayılan genel ve hizmet kollarına özgü 161 konu üzerindeki çalışmalara, oluşturulacak komisyonca devam edilmesine karar verilmiştir.

Söz konusu maddeler, Kamu Görevlileri Danışma Kurulu toplantılarında değerlendirilmiş ve birçok konu üzerinde kamu işveren tarafı ile kamu görevlileri arasında tam mutabakat sağlanarak hayata geçirilmesi için görüş birliğine varılmıştır.

Yetkili konfederasyonlarla ve hizmet kollarında yetkili sendikalarla yapılan Komisyon çalışmaları sonucunda konular tasnif edilerek Kanun/KHK tasarısı, yönetmelik tasarısı, genelge tasarısı ve tebliğ tasarısı haline getirilmiştir.

Bu kapsamda;

13 konuda Kanun/KHK Tasarısı Taslağı,

2 Bakanlar Kurulu Kararı Taslağı,

1 Yönetmelik Tasarısı Taslağı,

1 Tebliğ Tasarısı Taslağı hazırlanmıştır.

29 Kasım 2012 tarihinde Komisyon çalışmalarının değerlendirildiği bir toplantı gerçekleşmiş ve sonuçlar sendikalara bildirilmiştir. Ancak bu tarihten sonra Kamu Görevlileri Danışma Kurulu, 28 Mart 2013, 12 Nisan 2013, 28 Kasım 2013, 20 Mart 2014 ve 27 Kasım 2014 tarihlerinde beş kez daha toplanmış olmasına rağmen üzerinde anlaşılan konuların büyük çoğunluğu hayata geçirilmemiştir.

Bu süre zarfında bir türlü çözülmeyen sorunlara yenileri eklenmeye devam etmektedir. Bu çerçevede Kurul gündemine gelmiş ve üzerinde anlaşmaya varılmış olan konular şu şekildedir:

ÜZERİNDE ANLAŞILAN KONULAR

KAMU PERSONELİ DANIŞMA KURULU'NDA KARARLAŞTIRILAN KONULARIN SONUÇLARI

4688 sayılı Kanun uyarınca bugüne kadar gerçekleştirilen Kurul toplantılarında alınan kararlara uygun olarak,

ile ilgili yasa değişiklikleri gerçekleştirilmiş ancak Kurul toplantılarında kararlaştırılan ve kamu görevlilerinin geneli için çok daha büyük önem arz eden konularla ilgili hiçbir çalışma yapılmamıştır.

Bununla birlikte yine daha önceki Kurul toplantılarında "kamu kurum ve kuruluşlarındaki personelin mesleki görevlere veya görevde yükselme suretiyle atanmalarına ilişkin" hükümlerde sendikaların talepleri doğrultusunda değişiklik yapılması yönünde karar alınmış olmasına karşın, 31 Ağustos 2013 tarihinde gerçekleştirilen yönetmelik değişikliğinde sendika görüşlerine yer verilmemiş ve görevde yükselme ve unvan değişikliğinde liyakat ilkesi yok edilmiş, kamu görevlilerinin subjektif kriterlere bağlı olarak yükselmesini öngören bir düzenleme getirilmiştir.

28 Kasım 2013 tarihinde gerçekleştirilen Kamu Personeli Danışma Kurulu Toplantısının ardından Devlet Personel Başkanlığı uhdesinde teknik heyet ile bir toplantı gerçekleştirilmiş ancak o tarihten sonra konu ile ilgili olarak çalışmalar ağır aksak ilerlemektedir. 2012 yılından beri yapılan bunca toplantı ve çalışmanın kamu görevlilerinin asıl beklentilerini karşılamamış olması bir talihsizlik olarak kabul edilmelidir.

KARARLAŞTIRILAN KONULAR ÖNCELİKLİ OLARAK HAYATA GEÇİRİLMELİ

Kamu işvereni ve kamu görevlileri sendikalarının karşılıklı olarak üzerinde mutabık kaldığı ve taslak metinlerin hazırlandığı konuların hayata geçirilmesi, diğer sorunların ise yeniden görüşülerek çözümünün sağlanması için girişimlerin başlatılması zorunludur.

Özellikle daha önceki toplantılarda görüşülerek karar altına alınan konulara ilişkin olarak çalışmaların bir an önce başlatılması bundan sonra yapılacak toplantıların verimliliği adına da son derece önemlidir.

Bu çerçevede:

konularına ilişkin mevzuat çalışmalarına bir an önce başlanmalıdır.

İKİNCİ BÖLÜM

KAMU PERSONELİ DANIŞMA TOPLANTISI'NDA GÖRÜŞÜLMESİ GEREKEN DİĞER KONULAR

4/C'Lİ GEÇİCİ PERSONEL, DİĞER SÖZLEŞMELİ PERSONEL VE İŞÇİLER

657 sayılı Kanun 4. maddesinin C fıkrası uyarınca çalıştırılan personel ile vekil ebe, hemşire, imam, aile sağlığı merkezlerinde görev yapan personel ve usta öğreticilerin memur kadrolarına geçirilmesi, kamuda sözleşmeli ve geçici personel çalıştırılması uygulamasına son verilmesi, yüksekokul mezunu işçilerin de talepleri halinde memur kadrolarına atanmalarının sağlanması

4/C'li Geçici Personel, Vekil Olarak Görev Yapan Personel ve Kamu İşçileri

ENFLASYON FARKI VE EK ZAM

Bilindiği gibi 2013 yılında gerçekleştirilen toplu sözleşme görüşmeleri sonuçlarına göre, 2014 yılında memur maaşlarına yalnızca 123 TL zam yapılması kararlaştırılmıştır. Bunun dışında memur maaşlarındaki hiçbir kaleme artış yapılmayacaktır. Yani çocuk parası, aile yardımı, doğum, ölüm yardımları, ek ödemeler, tazminatlar artmayacaktır. Yapılacak zam, memurun ele geçen maaşının tamamı için geçerli olacaktır.

Dolayısıyla aile yardımı ve çocuk parası dahil ortalama memur maaşının 2400 TL olduğu düşünüldüğünde yapılan zammın anlamı ortalama %5,2 artış demektir.

2014 yılı bütçesinde enflasyon hedefi %5,3 olarak öngörülmüşken yaşanan ekonomik gelişmeler sonrasında enflasyon %8,2 olarak gerçekleşmiştir. Bu durumda toplu sözleşme görüşmelerinde belirlenen maaş artışının gerçekleşen enflasyonun ortalama 3 puan altında kaldığı görülmektedir. syon karşısında eridiğinin resmi kaynaklarca da ilan edildiği anlamına gelmektedir.

Bununla birlikte 2015 yılı için ise %3+3 maaş artışı kabul edilmiş ve Ocak 2015'te kamu görevlilerinin maaşları yılın ilk 6 aylık dönemi için %3 oranında artırılmıştır. Buna karşın yalnızca Ocak ve Şubat aylarını içeren 2 aylık enflasyon %1,8 olmuş, 6 ay için verilen zam 2 aylık enflasyon karşısında erimiştir. Ayrıca Türkiye Kamu-Sen Ar-Ge Merkezi'nin hesaplamasına göre son bir yılda zorunlu harcamalardaki artış, 365 TL'yi bulmuştur. Yani 2014 ile 2015 Şubat ayları arasındaki bir yıllık sürede insanca yaşamak için aylık ihtiyaç duyduğumuz mal ve hizmetlerin toplam tutarı 365 TL; %9,6 oranında artarken gelirlerimizdeki artışın bu tutarın altında kalması, memurların, işçilerin, emeklilerin gelirlerinde reel olarak azalması anlamı taşımaktadır. Toplu sözleşme görüşmelerinde unutulan enflasyon farkı uygulaması dahi memurların gerçek kayıplarını karşılamaya yetmeyecektir. Bu nedenle,

4-B'Lİ STATÜDEN 4-A STATÜSÜNE GEÇEN PERSONEL

ÖZEL HİZMET TAZMİNATI

Özel hizmet tazminatı oranlarının artırılması, personelin özel hizmet tazminatı ile ilgili sorunların çözüme kavuşturulması

EK ÖDEMELER

Ek ödeme adaletsizliğinin giderilmesi, başta öğretmenler ve KİT personeli olmak üzere tüm kamu görevlilerinin ek ödeme ile ilgili sorunların giderilmesi

EK GÖSTERGELER

Ek gösterge rakamlarının yeniden belirlenmesi, ek gösterge alamayan personelin de bu uygulamadan faydalanması

BAYRAM İKRAMİYESİ

Tüm memur ve emeklilere dini bayramlar öncesinde Bayram İkramiyesi verilmesi

DÖNER SERMAYE VE FON GELİRLERİ

Döner sermayeli kurum ve kuruluşlarda çalışan personelin döner sermaye ödemelerinden kaynaklı sorunlarının çözülmesi

EK DERS ÜCRETLERİ

Öğretmen ve akademisyenlerle bu çerçevede ek ders veren personelin ek ders ücretlerinin artırılması

NÖBET VE VEKALET ÜCRETLERİ

Nöbet ücretlerinin yeniden belirlenmesi, nöbet tutan tüm personele nöbet ücreti ödenmesi

FAZLA ÇALIŞMA ÜCRETİ

Fazla çalışma ücretlerinin ILO ve Avrupa Sosyal Şartı'nda belirlenen standartlara çıkarılması, fazla mesai ücretlerinin ödenmemesi ya da belli bir oranla sınırlandırılması yolundaki düzenlemelerin iptal edilmesi

"Bu çerçevede memurlara saat başına ödenecek fazla çalışma ücreti, memurun normal çalışma zamanlarında bir saate denk gelen brüt ücretinden daha az olamaz. Tatil ve bayram günlerinde yaptırılan çalışma karşılığında fazla çalışma ücreti bir kat fazla ödenir."

KAMU GÖREVLİLERİNİN EMEKLİLİK HAKLARI

Memurlara yapılan bütün ek ödemelerin emekli maaşı hesaplamasında esas alınması, emekli ikramiyesindeki 30 yıllık sınırın kaldırılması

"0 - 2200 arası %40 olan oranın %80

2200 - 3600 arası %70 olan oranın %110

3600 - 4800 arası %130 olan oranın %140

4800 - 6400 arası %150 olan oranın %160

6400 - 7600 arası %180 olan oranın %190

7600 - 8400 arası %200

8400 ve üstü için %240" şeklinde yeniden düzenlenmeli ve buna bağlı olarak emekli maaşlarının yükselmesi sağlanmalıdır.

ÜCRETLERİN VERGİLENDİRİLMESİ

Kamu görevlileri adına yaşanan vergi adaletsizliğinin son bulması

SOSYAL YARDIMLAR

Bütün sosyal yardımların yeniden düzenlenmesi ve yeni sosyal ödemelerle sosyal devlet ilkesinin gerçek anlamda hayat bulmasının sağlanması

Aile Yardımı ve Çocuk Parası

Doğum Yardımı

Ölüm Yardımı

Giyecek Yardımı

Yiyecek Yardımı

Yakacak Yardımı

Kira Ödeneği

Evlenme Ödeneği

Eğitim Ödeneği

Ulaşım Ödeneği

Kreş Ödeneği

Tatil Ödeneği

Öğretim Yılına Hazırlık Ödeneği

TOPLU SÖZLEŞME İKRAMİYESİ

Sendika üyesi kamu görevlilerine ödenmekte olan Toplu sözleşme ikramiyesinin tutarının artırılarak söz konusu ikramiyenin 657 sayılı Kanuna işlenmesi

ATAMA VE HARCIRAHLAR

Atamalarla ilgili aksaklıkların son bulması, harcırahla ilgili sorunların çözülmesi

. Harcırah ve yolluklar, amacına uygun olarak, Uzlaştırma Kurulu kararları doğrultusunda, günlük 84 TL seviyesine çıkarılması ve 10 günlük konaklama sınırının kaldırılması amacıyla 657 sayılı Kanunun "Yolluk giderleri ve gündelikleri" başlıklı 177. maddesine bir fıkra eklenerek, "Bu kapsamda ödenecek olan yol giderleri ve gündelikleri hiçbir surette günlük 1000 gösterge rakamının memur maaş katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutardan daha az olamaz." hükmü getirilmeli, böylelikle harcırahların memurların bir günlük ihtiyaçlarını karşılayacak seviyeye getirilmesi sağlanmalıdır.

TAZMİNATLAR

HİZMET SINIFLARI

Hizmet sınıflarında yer alan kadroların gözden geçirilmesi, Yardımcı Hizmetler Sınıfındaki personelin Genel İdare Hizmetleri Sınıfında değerlendirilmesi

KADRO, DERECE YÜKSELMESİ

Kadrosuzluk nedeniyle derece yükselmesi yapamayan memurlara yükselebilecekleri en üst kadro derecesinin verilmesi

Derece Yükselmesi

. Geçtiğimiz yıllarda Kamu Görevlileri Danışma Kurulu Toplantısı'nda karar altına alınan 2005 yılından sonra göreve başlayan personele ilave bir derece verilmesi konusu, yapılacak düzenleme ile hayata geçirilmelidir.

SİCİL, DİSİPLİN UYGULAMALARI, SENDİKAL VE DEMOKRATİK HAKLAR

657 sayılı Kanunda öngörülen disiplin cezalarının hafifletilmesi, disiplin cezalarının affedilmesi, memurların iş güvencelerini zayıflatan hükümlerin çıkarılması, kurullarda memur temsilcilerinin de yer alması, memura grev ve siyaset serbestisi getirilmesi, sendikal yasaklar kapsamının daraltılması

"Madde 15: Devlet memurları, görevleri ile ilgili olarak haber ajanslarına veya radyo ve televizyon kurumlarına bilgi veya demeç veremezler. Bu konuda gerekli bilgi ancak bakanın yetkili kılacağı görevli; illerde valiler veya yetkili kılacağı görevli tarafından verilebilir."

KALKINMADA ÖNCELİKLİ YÖRELERDE ÇALIŞAN PERSONEL VE YER DEĞİŞTİRME SURETİYLE ATAMALAR

Kalkınmada öncelikli yörelerde ve eleman ihtiyacı duyulan yerlerde çalışan personel için teşvik getirilmesi, söz konusu bölgelerde görev yapan personel için uygulanan iki yıla ilave bir derece verilmesi hükmünün genişletilmesi

KAMU GÖREVLİLERİNİN İZİNLERİ

Memurların izinleri ile ilgili düzenlemelerin gözden geçirilmesi, izin konusunda ortaya çıkan belirsizliklerin giderilmesi

İzin Sürelerinin İşgünü Esasına Göre Belirlenmesi ve Yol İzni

Radyoaktif Işınlara Maruz Kalan Personelin İzni

Analık İzni, Mazeret İzni, Süt İzni ve Engelli Personelin İzinleri

Yakınlarına Hastanelerde Günübirlik Refakat Eden Memurlar

VERİMLİLİK VE ETKİNLİK ARTIRICI DİĞER KONULAR

Kılık Kıyafet Yönetmeliği

Lojman

. Kamu Konutları Kanunu ve Yönetmelik hükümlerine göre kamu lojmanlarında oturacakların görev ve hizmet tahsisli sıralaması günün şartlarına göre yeniden belirlenmelidir.

. Özelleştirme ya da başka sebeplerle atıl hale gelen kuruluşlara ait lojmanların ihtiyacı olan diğer kuruluş çalışanlarına tahsis edilebilmesi sağlanmalıdır.

Kreş

Yaşlılar İçin Gündüz Bakım Evleri

Servis Hizmetleri

GEÇİCİ GÖREVLENDİRME

. "Kurumlar arası geçici görevlendirme"nin esaslarını belirleyen 657 sayılı Kanunun Ek 8. maddesinin "f" fıkrasına "memurun" kelimesinden sonra gelmek üzere "yazılı" ifadesi eklenerek, memurun yazılı muvafakati olmaksızın kurumlar arası geçici görevlendirme yapılamayacağı hükme bağlanmalıdır.

BELEDİYELERDE ÇALIŞAN PERSONEL VE KADROYA GEÇİRİLEN PERSONELİN MAAŞLARI

Sosyal Denge Sözleşmesi

SAĞLIK VE SOSYAL GÜVENLİK HAKKI

. Özel hastane ve polikliniklerde yalnızca kamu görevlileri için uygulanan katılım payı alınması uygulaması kaldırılmalı ve özel sağlık kuruluşlarında tetkiklerden fark parası alınmayacak şekilde düzenleme yapılmalıdır.

. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 152. maddesinin ortak hükümler başlığı altındaki "... Hastalık izin süreleri toplamının 7 günü aşması halinde, aşan sürelere isabet eden zam ve tazminatlar %25 eksik ödenir" ibaresi kaldırılmalıdır.

. 18 yaşını doldurduğu halde çalışmayan ya da öğrenimine devam etmeyen erkek çocukların 25 yaşına kadar Genel Sağlık Sigortası'ndan anne babaları üzerinden faydalanmaları sağlanmalıdır.

. Verimliliğin artırılması, motivasyonun sağlanması adına kurum tabipliğinde psikolog görevlendirilmesi sağlanmalıdır.

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ, FİİLİ HİZMET ZAMMI

. 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun yürürlük tarihi öne alınarak bir an önce kamuda da uygulanmaya başlanmalıdır.

GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ

. Yönetici atamalarında, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmeliğin eski halinde olduğu gibi sadece yazılı sınav sonuçlarına göre yönetici atama uygulaması olmalıdır. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmelik ile getirilen mülakat ve sözlü sınav gibi Türkiye gerçekleriyle örtüşmeyen; torpili, kayırmacılığı ön plana çıkaracak düşünce ve uygulamalardan uzak durularak, Yönetici Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinin sadece yazılı sınav puanına göre yönetici ataması yapılabilecek şekilde yeniden düzenlenmesi sağlanmalıdır.

. Görevde yükselme sınavında, hizmet yılı esası dikkate alınarak yalnızca puanla değerlendirme yapılmalı ve bu konuda baz alınan Ek-1 Değerlendirme Ölçütleri kaldırılmalıdır.

. Milli Eğitim Bakanlığı Personelinin Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği ve Yer Değiştirme Suretiyle Atanması Hakkında Yönetmeliğin 33 - (1) maddesindeki 5 yıl şartının 3 yıla indirilmesi gerekmektedir.

İSTİSNAİ KADROLAR

İstisnai kadroların istismar kadroları olmaktan çıkarılması

UZMANLAR

Kurum içinden de kariyer mesleklere atanabilmenin sağlanması, kurum çalışanlarına kariyer mesleklere atanabilmek için özel sınav açılarak söz konusu mesleklere atanma şartlarının kurum çalışanları için kolaylaştırılması

ARAŞTIRMACILAR

TERÖR NEDENİYLE GÖREVİ BAŞINDA HAYATINI KAYBEDEN PERSONEL

PERSONELİN EĞİTİMİ

PERSONELİN CAN VE MAL GÜVENLİĞİ

PERSONELİN İSNAT VE İFTİRALARA KARŞI KORUNMASI

Memurların isnat ve iftiralara karşı daha etkin bir şekilde korunması

. Memurların isnat ve iftiralara karşı korunmalarının sağlanabilmesi için 657 sayılı Kanunun 25. maddesinde yer alan "Devlet memurları hakkındaki ihbar ve şikayetler, garaz veya mücerret hakaret için, uydurma bir suç isnadı suretiyle yapıldığı ve soruşturma veya yargılamanın tabi olduğu kanuni işlem sonucunda bu isnat sabit olmadığı takdirde, merkezde bu memurun en büyük amiri, illerde valiler, isnatta bulunanlar hakkında kamu davası açılmasını Cumhuriyet Savcılığından isterler." hükmü; metninin sonuna "Dava açılmasını talep etmeyenler hukuki ve cezai yönden sorumludurlar." cümlesi eklenmek yoluyla genişletilmeli ve asılsız isnat ve iftiraya uğrayan memurların yetkili amirlerine, durumu Cumhuriyet Savcılarına bildirme zorunluluğu getirilmeli ve memurlara karşı asılsız isnat ve iftiralarda bulunanlar hakkında mutlak surette dava açılması sağlanmalıdır.

ENGELLİ PERSONEL

. Engelli personelin daha kolay hizmet üretebilmesi için görevleri ile ilgili gerekli araç ve gereçler temin edilmeli, engelli personele engel durumunu artıracak görevlendirme yapılmamalıdır.

GÖREV TANIMI

İNTİBAK

ÇOCUĞU EĞİTİM GÖREN KAMU GÖREVLİLERİ

ASKERE GİDEN PERSONEL

Askere giden personele maaşının ¼'ü oranında ücret ödenmesi, söz konusu personelin sosyal güvenlikle ilgili primlerinin askerlik süresi boyunca kurumlarınca yatırılması

. Özelleştirilen kuruluşlarda işçi olarak çalıştığı sırada veya daha önceki bir tarihte muvazzaf askerlik hizmeti süresini sosyal güvenlik açısından borçlananlar daha sonra 657 sayılı DMK'nın 4. Maddesinin (c ) fıkrasına göre geçici personel olarak çalışmaları halinde ödenecek iş sonu tazminatına esas toplam hizmet süresinin belirlenmesinde askerlik süresinin de dikkate alınması gerekmektedir.

DOĞUM YAPAN PERSONEL

Doğum yapan personelden ücretsiz doğum izni kullananlara, maaşının ¼'ü oranında ücret ödenmesi

KAMU HİZMET ARAÇLARI VE BUNLARDAN FAYDALANAN VATANDAŞLARIN KORUNMASI

DEPREM VE DOĞAL AFET BÖLGESİNDE GÖREV YAPAN PERSONEL

YURT DIŞINDA GÖREVLENDİRİLEN PERSONEL

Yurt dışında görevlendirilen personele yapılan ödemelerin artırılması

. 657 sayılı Kanunun Ek 36. maddesinde yer alan %60 oranı %80 olarak değiştirilmeli ve bu yolla "Türk kültürünün yurt dışında tanıtılması, yayılması ve korunması, yurt dışındaki Türk vatandaşları ile soydaşların kültürel bağlarının korunması, güçlendirilmesi ve dini konularda aydınlatılması ile Türk dilinin öğretilmesi amacıyla, bu Kanun ile 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununa tabi personel arasından, Bakanlıklar arası Ortak Kültür Komisyonu tarafından yurt dışında görevlendirilenler"e yapılan ödemeler artırılmalıdır.

RÜCU SÜRESİ

. Medeni Kanunun 1007. Maddesindeki, tapu personelinin hatalarından dolayı ortaya çıkan zararların memur hayatını kaybetse bile yakınlarına rücu edilmesini içeren hüküm kaldırılmalıdır.

399 SAYILI KHK UYARINCA ÇALIŞTIRILAN PERSONEL

ÖZELLEŞTİRME KAPSAMINDA BULUNAN KURULUŞLARDA ÇALIŞAN PERSONEL

KORUMA VE GÜVENLİK PERSONELİ

. Koruma ve güvenlik personelinin yıpranmalarına karşılık, fiili hizmet zammından faydalanmaları sağlanmalıdır.

. Koruma ve güvenlik görevlilerine maktu fazla çalışma ücreti ödenmelidir.

TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİNDE GÖREV YAPAN SİVİL PERSONEL

. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 232 ve 233. maddeleri kaldırılarak Türk Silahlı Kuvvetlerinde çalışan memurların çalışma süreleri, fazla mesai ücretleri, görevden uzaklaştırma yetkisi ve disiplin yönünden istisna tutulması uygulamasına son verilmelidir.

. 2100 olan tayin bedeli yükseltilmelidir.

. Akaryakıt İkmal ve NATO POL Tesislerinde güvenlik görevlisi olarak çalışan ve silah taşıyan sivil personele tazminat ve talepleri halinde taşıma ruhsatlı silah verilmelidir.

. Sivil memurların içtimaya çıkarılması uygulamasına son verilmelidir.

. Birliklerde subay ya da astsubaylara yaptırılan seferberlik işlemlerinin askerlik şubelerinde sivil memurlara yaptırılması uygulamasına son verilmelidir.

. Askeri işyerlerinde sivil kimliği ile yaşam riski altında çalışan sivil memurların güvenliği sağlanmalı, bu konularda yapılacak düzenlemelerde uluslar arası sözleşmeler dikkate alınmalıdır.

. Servis hizmetlerinden faydalanma konusunda askeri, sivil personel ayrımı kaldırılmalıdır.

. İlaç fabrikası gibi memur ve işçi sınıfındaki personelin birlikte çalıştığı işyerlerinde mesai ve servis saatleri konusunda yaşanan sorunlar giderilmelidir.

. Servis hizmetinin sağlanamadığı yerlerde personele ulaşım bedeli ödenmelidir.

. Sivil memurların hastalanmaları durumunda öncelikle askeri hastanelere gönderilmesi uygulamasına son verilmeli, dışarıdan alınan sağlık raporlarının askeri hastane onayı olmadan da geçerli sayılması sağlanmalıdır.

EMNİYET TEŞKİLATINDA ÇALIŞAN SİVİL PERSONEL

. Emniyet Teşkilatı Ödül Yönetmeliği çerçevesinde görevlendirilen personel arasında ayrım yapılmadan taltif puanı ile ücretlerinin hakkaniyet ölçüsünde belirlenmesi sağlanmalıdır.

. Sivil personelin Emniyet Örgütü Disiplin Tüzüğüne göre cezalandırılması son bulmalıdır.

. Disiplin kurullarında sendika temsilcisinin yer alması sağlanmalıdır.

. Emniyet teşkilatında görev yapan polislere ve bekçilere verilen 100 TL'lik seyyanen zamdan sivil memurların da faydalanması sağlanmalıdır.

. Emniyet teşkilatında arama ve güvenlik amacına yönelik olarak kullanılan köpek, at gibi hayvanların bakım ve eğitimlerinde görevlendirilen sivil memurlara gerekli hizmet içi eğitim verilmelidir.

. Emniyet teşkilatındaki sivil memurların da polisler gibi şehir içi ulaşımdan ücretsiz faydalanması sağlanmalıdır.

ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ İLE İLGİLİ DEĞİŞİKLİK TALEPLERİ

KADIN PERSONEL

. Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Uluslararası Sözleşmesi'nde yer alan ilkelere uyulmalı; kadının sosyal ve ekonomik açıdan gelişmesini ve ilerlemesini sağlamak için, özellikle politik, sosyal, ekonomik ve kültürel alanlar başta olmak üzere bütün alanlarda, erkeklerle eşit olarak insan hakları ve temel özgürlüklerden yararlanmaları ve bu hakları kullanmaları sağlanmalıdır.

. İstihdamda evlilik ve analık sebebiyle kadınlara karşı yapılan olumsuz ayrımın önlenmesi ve etkin çalışma hakkının sağlanması için yasal düzenleme yapılmalıdır.

. Tüm kamu kurumlarında eşitlik birimleri kurulmalıdır.

. Kadınların, Devletin her kademesinde, özellikle karar mekanizmaları içinde görev alması, kamu hizmetinin hazırlanması ve uygulanmasına katılması için pozitif ayrımcılık da içeren tedbirler alınmalıdır.

. Tüm kamu kurumlarında personele uyum (oryantasyon) eğitimlerinde zorunlu eğitim olarak cinsiyet eşitliği eğitimleri verilmelidir.

. Kamuda personel istihdamında toplumsal cinsiyet eşitliği bütçelemesine göre hareket edilmelidir.

. Yeni atamalarda ve işe alımlarda cinsiyet kotaları uygulanmalıdır.

. Çalışanların işyerlerinde maruz kaldığı psikolojik ve fiziki tacizin önlenebilmesi için kurumların disiplin yönetmeliklerinde caydırıcı hükümlere yer verilmelidir.

. Kurumlarda PDR (psikolojik rehberlik birimi) kurulmalıdır.

. Hamilelik süresince zararlı olduğu kanıtlanan işlerde kadınlara özel koruma sağlanmalı, sağlık ve doğurganlık korunmalıdır.

. Kreş (0-3,3-6 yaş kreş ve yaşlılar için) hasta, engelli ve yaşlı bakım hizmetlerinin profesyonelce sunulacağı bakım ve rehabilitasyon merkezleri yaygınlaştırılmalıdır.

. Kreş ve bakım evi hizmetlerinden yararlanamayan personele, bu hizmetleri dışarıdan karşılayabilmesi için günün şartlarına uygun ekonomik destek sağlanmalıdır.


Telefon: +90 (312) 473 84 23
E-Posta: mts@mevzuattakip.com.tr
Adres: Çetin Emeç Bulvari Hürriyet Cad. No: 2/12 Çankaya ANKARA