Makaleler

Aslı Kaybolan Faturalara Dayanılarak Gider Yapılması

Mahalli idarelerin veya diğer kamu kurum veya kuruluşlarının yaptıkları mal ve hizmet alımlarında, bu alımlara ilişkin faturaların hizmet sunucu veya mal tedarikçisi firmalar tarafından alıcılara posta veya kargo vasıtasıyla gönderilme olayı hızla yaygınlaşmaktadır. Son derece pratik ve basit olan bu uygulamanın en büyük dezavantajı ise, gönderilen faturaların alıcılara ulaşmadan posta veya kargoda kaybolabilmesidir. Bazı durumlarda da, faturalar ulaştıktan sonra da işlemler yürütülürken yırtılması veya kaybolması söz konusu olabilmektedir. Uygulamada, fatura asıllarının kaybolduğu bu gibi durumlarda, ödemelerin nasıl yapılacağı, fatura aslı yerine onaylı suretlerinin noterden mi, yoksa ilgili firma tarafından mı onaylanacağı hususları tereddütlere yol açmaktadır.

Zabıta’da Mesleki İhtisas ve Mesleki Yeterlilik

Zabıta Müdürü Enis Sertan Şenses tarafından kaleme alınan ve “Belediye zabıtası, hizmetin gereğine ve yoğunluğuna göre, imar, çevre, sağlık, trafik ve turizm gibi kısımlara ayrılabilir.” yönündeki Belediye Zabıta Yönetmeliği hükmünün nasıl uygulanması gerektiğine dair değerlendirmeleri içiren makale sitemizde yayınlanmıştır.

Belediye Meclisi Görüşmeleri, Yöntem ve Uyulacak Hususlar

MTS Editörü Halil Memiş, belediye meclislerinin toplantılarında görüşmelerin nasıl yürütüleceği, meclis üyelerinin uyacağı esaslar ve meclis başkanlarının yetkilerini içeren bir yazı kaleme aldı.

Belediye Başkanlığının Herhangi Bir Şekilde Boşalması Halinde Yapılacak İşlemler

Belediye Başkanlığının boşalması halleri ve bu hallere istinaden yürütülecek işlemleri inceleyen yazımız sitemizde yayınlanmıştır.

Geçmişe Dönük Fazla Çalışma Ücretinin Hesabında Dikkate Alınacak Ücret

MTS ANKARA- Fazla çalışma ücretinin zamanında ödenmemesinden kaynaklı alacakların, hangi ücret üzerinden hesaplanacağına dair Halil MEMİŞ bir değerlendirme yaptı.