www.mevzuattakip.com.tr



Partilerin 1 Kasım 2015 Seçim Beyannamelerinde Mahalli İdareler: Adalet ve Kalkınma Partisi


1 Kasım 2015 seçimleri için partiler seçim beyannamelerini açıkladılar. Adalet ve Kalkınma Partisinin beyannamesinde mahalli idareler ile ilgili yer alan bölüm. - 04.10.2015


Yerel Yönetimler

AK Parti olarak, idarenin bütünlüğü anlayışıyla merkezi idare ve yerel yönetimler arasında hizmetlerin akılcı bir anlayışla dağılımını öngörüyoruz. Merkezi ve yerel yönetimleri birbirini tamamlayan ve vatandaşlarımıza hizmetleri en etkili şekilde ulaştırma sürecinde temel unsurlar olarak konumlandırıyoruz.

Önümüzdeki dönemde de merkezi standartlar çerçevesinde kamu hizmetlerinin yerinden karşılanması temel ilkemiz olmaya devam edecektir.

Merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasında sağlıklı bir işbirliği ve koordinasyonu esas almakta ve yerel nitelikteki her türlü kamu hizmet sunumunun asıl sorumlusunun yerel yönetimler olması gerektiğini düşünmekteyiz. Yerel yönetimlerin, idari ve mali kapasitelerini geliştirerek, vatandaşa en yakın ve yerel taleplere en duyarlı hizmet birimleri olarak hızlı ve verimli çalışmalarını öngörüyoruz.

Neler Yaptık?

Ülkemizde yerel hizmetlerin daha etkin, hızlı ve nitelikli, şeffaf, katılımcı, hesap verebilir, çevreye duyarlı, dezavantajlı kesimlerin ihtiyaçlarını gözeten ve mali sürdürülebilirliğini sağlamış bir yönetim anlayışıyla sunulması yönünde ilerlemeler kaydettik.

Mahalli idarelerde yeniden yapılanma çalışmalarını başlattık ve bu idarelerin, sorumluluk, görev ve hizmet alanında birçok temel düzenleme gerçekleştirdik. Yerel yönetimlerin yeniden yapılandırılması çerçevesinde ölçek ekonomilerinden faydalanarak hizmetlerde etkinlik, koordinasyon ve kalitenin yükseltilmesi amacıyla büyükşehir belediyesi sayısını artırırken belediye sınırlarının il sınırlarına genişlemesini sağladık. Bu yerlerde il özel idarelerinin kapatılmasını ve Belediye sayılarının azalmasını sağladık.

2002 yılında belediye yönetiminde yaşayan nüfusun toplam nüfusa oranı yüzde 81 iken, 2014 yılında bu oran yüzde 93 olmuştur. 2002 yılında belediye sayısı 3.228 iken bu sayı 2015 yılında 1.397’ye düşmüştür. 2002 yılında büyükşehir sayısı 16 iken bu sayı 2014 yılında yapılan düzenleme ile 30’a yükselmiştir.

5216 sayılı “Büyükşehir Belediyesi Kanunu”, 5302 sayılı “İl Özel İdaresi Kanunu” ve 5393 sayılı “Belediye Kanunu”nun çıkarılmasını sağladık.

Kentsel altyapıdaki finansman güçlüklerini gidermek ve ölçek ekonomilerinden yararlanmak amacıyla 5355 sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanununun çıkarılmasını sağladık.

Mahalli idareler personelinin eğitim ihtiyacının karşılanması amacıyla birçok kurumumuz tarafından eğitim projeleri sürdürülmektedir.

Belediyelerin performanslarının ölçülmesi amacıyla İçişleri Bakanlığımız bünyesinde BEPER projesini tamamladık.

Belediyelerle ilgili temel verilerin ortak bir veri tabanında toplanması amacıyla yürütülen Yerel Bilgi Projemiz devam etmektedir.

Belediye hizmetlerinin vatandaşa internet ortamında sunulması, yerel hizmetlerin daha etkin, az maliyetli ve her yerden erişilebilir hale getirilmesi, vergi ve fatura gibi ödemelerin internet üzerinden yapılabilmesi amacıyla İçişleri Bakanlığımız bünyesinde Bulut Belediye Projesini başlattık.

Neler Yapacağız

Yerel yönetimlerde insan ve hizmet odaklı bir yönetim anlayışına sahibiz. Parti programımızda yer aldığı üzere önümüzdeki dönemde de çağımızın bir gereği ve ileri demokrasinin temel şartı olan yerelleşme ve yerel yönetimlerin devlet yapısı içerisindeki ağırlığını artırmaya yönelik faaliyet ve çabalarımız aynen devam edecektir.

Yerel yönetimleri, salt bir idari ve teknik aygıt olarak görmek değil; ileri demokrasi, yönetişimin kurumsallaşması, vatandaşın güçlendirilmesi ve yönetime katılması, saydamlık ve hesap verebilirliğin tesisi ile kamu hizmet sunumunda etkinlik ve verimliliğin artırılmasının bir aracı olarak görmekteyiz.

Bu kapsamda yerel yönetimleri daha da güçlendirmeye yönelik yasal ve kurumsal düzenlemelerimizi sürdüreceğiz.

Yerel tercihler dikkate alınarak sağlık, eğitim, kültür, sosyal yardımlaşma, turizm, çevre köy hizmetleri, tarım, hayvancılık, imar ve ulaşım hizmetlerinde yerel yönetimlerin etkinliğinin artırılmasına yönelik çabalarımızı sürdüreceğiz.

Mahalli idarelerin yerel gelirlerini artırmaya yönelik düzenleme yapacağız.

Büyükşehir belediyelerinin hizmet sunum yöntemleri yeni bir model çerçevesinde değerlendirilerek gerekli idari, kurumsal ve mevzuat düzenlemeleri yapacağız.

Yerel yönetimlerin asgari hizmet standartlarını belirlemeye yönelik mevzuat çalışmasını başlatacağız.

Yerel yönetim hizmetlerinin etkinliğini ve sürekliliğini sağlamak üzere personelinin özellikle teknik kadronun her seçim döneminde değişmesini engelleyecek mevzuat çalışması yapacağız.

Yerel yönetimlerin hizmetlerinin önceliğinin belirlenmesi ve altyapı yatırımlarına yeterli kaynak tahsis edilmesini sağlayan düzenlemeler yapacağız.

Başta yeni kurulan büyükşehir belediyeleri olmak üzere mahalli idarelerde çalışan personelin kapasitelerini artırmaya yönelik ölçüt ve standartları belirlenmiş eğitim çalışmaları düzenleyeceğiz.

Bu kapsamda hazırladığımız “Yerelde Kurumsal Kapasitenin Geliştirilmesi Öncelikli Dönüşüm Programı”mızı hayata geçireceğiz. Program kapsamında;

Vatandaşlarımızın belediye hizmetlerinden memnuniyetini belirli aralıklarla ölçeceğiz.

Belediye hizmetleriyle ilgili alanlarda hizmet standartlarını belirleyeceğiz.

Bulut Belediye Projesi ile elektronik ortamda sunulacak belediye hizmetlerini standartlaştırarak merkezi bir altyapıya kavuşturacağız.

Büyükşehir belediyelerinin akıllı kent uygulamalarına yönelik çalışmalarını destekleyeceğiz.

Mevcut ve yeni kurulan büyükşehir belediyelerini tecrübe aktarımı için eşleştireceğiz.

Büyükşehirlerde kırsal alanın ihmal edilmemesi için bütçelerinden bu alana asgari bir oranda kaynak ayrılmasına ilişkin düzenlemenin uygulamasını titizlikle takip edeceğiz.

Kent konseylerinin toplanma ve çalışma sistemlerini gözden geçirecek ve işlevselliklerini artıracağız.

Yerel yönetimlerde insan kaynakları yönetimi sistemi kuracağız.

Yerel yönetimlerde uzmanlık ve kariyer yapısını güçlendireceğiz.

Valiliklerde nitelikli eleman istihdamını sağlayacağız.

Yöneticiler için sistematik eğitim programları uygulayacağız.

Üniversiteler başta olmak üzere yerelde proje geliştirme kapasitesini güçlendireceğiz.

Bölge kalkınma idarelerini güçlendireceğiz.

Proje bazlı destekler ile STK’ların kapasitelerini artıracağız.

STK-kamu işbirliğinin genel çerçevesini çizen bir kanun tasarısı hazırlayacağız.

Büyükşehir Belediyesi Kanunu’nu mevcut tecrübelerimiz ışığında aksaklıklarını giderecek şekilde iyileştireceğiz.

Büyükşehirlerde ilçe belediyelerinin kaynaklarının artırılmasına yönelik tedbirler alacağız.

Mahalli idarelerin borçlanma sistemi ve hesap verilebilirliğini güçlendirecek mahiyette düzenlemeler yapacağız.

Temel belediye hizmetleriyle ilgili alanlarda hizmet standartları belirleyerek yürürlüğe konulmasını sağlayacağız.

Mahalli idarelerin sivil toplum örgütleriyle ortak projeler ve faaliyetler yürütmesi için mevzuattaki düzenlemeleri genişletecek, mahalli hizmetlere gönüllü katılım teşvik edecek, kent konseylerini daha etkin konuma getireceğiz.

Kırsal kesimlerde coğrafi ve sosyal koşulları dikkate alarak, imar mevzuatında yeni bir düzenleme yapacağız.


Telefon: +90 (312) 473 84 23
E-Posta: mts@mevzuattakip.com.tr
Adres: Çetin Emeç Bulvari Hürriyet Cad. No: 2/12 Çankaya ANKARA