www.mevzuattakip.com.tr



Nedir Bu Geçici (Süreli) Görev Dedikleri?


Bu makalede, belediyelerde yapılabilecek geçici süreli görevlendirme türlerine ilişkin değerlendirmeler yapılmıştır.


NEDİR BU GEÇİCİ (SÜRELİ) GÖREV DEDİKLERİ?

Halil MEMİŞ

Giriş

Kamu hizmetlerinin görülmesinde, kamu görevlilerinin görev mahalleri dışındaki yerlerde, kurumlarda ve işlerde görevlendirilmeleri kaçınılmazdır.

Bu görevlendirmeler bazen 1 gün, bazen bir hafta, bazen 3 ay, bazen 1 yıl veya daha fazla daha kısa olabilmekte; bir kadroya olabileceği gibi, bir hizmetin görülmesi, denetim, araştırma, inceleme vs şeklinde de olabilmektedir.

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun Ek 8 ve 9 uncu maddeleri 1970 yılında yürürlüğe girmiştir. 2011 yılında ise, ek 9 uncu madde yürürlükten kaldırılmış, bu maddedeki hükümler ek 8 inci maddeye taşınarak madde yeniden düzenlenmiştir.

Ne hikmetse, bu değişiklik yapılıncaya kadar uygulamada memurların kurum içinde veya kurumlar arası hizmet gereği geçici olarak görevlendirilmesine karşı çıkılmaz iken, yapılan bahsi geçen değişikliklerden sonra, artık yapılacak görevlendirmelerin 6 ayı geçemeyeceği ve ek 8 inci maddedeki şartların kesinlikle yerine getirilmesi gerektiği yaygın bir şekilde dillendirilmeye başlanmıştır.

Ne yazık ki çoğu zaman bir hükmü değerlendirirken, aynı veya benzeri hususları düzenleyen diğer hükümleri veya başka yasal düzenlemeleri gözden kaçırmaktayız.

Hukuki Zemin

Öncelikle belirtmeliyiz ki;  657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 11 inci maddesinde “Devlet memurları kanun, tüzük ve yönetmeliklerde belirtilen esaslara uymakla ve amirler tarafından verilen görevleri yerine getirmekle yükümlü ve görevlerinin iyi ve doğru yürütülmesinden amirlerine karşı sorumludurlar. Bu hüküm gereğince Devlet memurları amirlerin verdiği kanuna uygun sözlü ve yazılı emirleri yerine getirmekle yükümlüdürler.” denilmektedir ve bu sebeple yapılacak görevlendirmelerin bu çerçevede değerlendirilmesi gerekmektedir.

Kanunun ek 8 inci maddesinde, kurumlar arası geçici süreli görevlendirme düzenlenmiş ve hangi durumlarda mümkün olabileceği belirtilmiştir.

Buna göre; "Memurlar, geçici görevlendirme yapmak isteyen kurumun talebi ve çalıştıkları kurumun izni ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarında aşağıda belirtilen şartlarla geçici süreli olarak görevlendirilebilir:

a) Yurtdışında görevlendirilen güvenlik görevlileri hariç olmak üzere, memurun görevlendirileceği kurumda göreve ilişkin 4 üncü ve daha yukarı bir dereceden boş bir kadronun bulunması şarttır.

b) Geçici süreli görevlendirilen memurlar, geçici süreli olarak görevlendirildikleri kurumların mevzuatına uymakla yükümlüdür.

c) Geçici süreli olarak görevlendirilen memurlar, yurtdışında görevlendirilen güvenlik görevlileri hariç olmak üzere, aylıkları ile diğer malî ve sosyal haklarını kurumlarından alır. Bu memurların kadroları ile ilişkileri, kendi sınıf ve derecelerindeki terfi ve emeklilik hakları devam eder.

d) Geçici süreli görevlendirme süresi bir yılda altı ayı geçemez. Yurtdışında görevlendirilen güvenlik görevlileri için geçici görevlendirme süresi en çok iki yıldır; gerekli görülmesi hâlinde bu süre bir katına kadar uzatılabilir.

e) Geçici süreli görevlendirmenin, memurların göreviyle ilgili olması şarttır.

f) Geçici süreli görevlendirmede memurun muvafakati aranır.

Birinci fıkrada belirtilen hâller dışında memurlar, kamu yararı ve hizmet gerekleri sebebiyle ihtiyaç duyulması hâlinde kurumlarınca, Devlet Personel Başkanlığının uygun görüşü alınarak diğer kamu kurum ve kuruluşlarında altı aya kadar geçici süreli olarak görevlendirilebilir."

Düzenlemeden anlaşılacağı üzere, buradaki görevlendirmenin esas unsuru, memurun görevlendirileceği kurumda göreve ilişkin 4 üncü ve daha yukarı bir dereceden boş bir kadronun bulunmasıdır.

Bunun manası şudur: Bu görevlendirme kadro karşılığı bir görevlendirmedir ve kadroya bağlı bir görevin ifası için yapılmaktadır.

Buna benzer, özel olarak düzenlenmiş kadro karşılığı görevlendirmelere bir örnek de, 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesine göre yapılan görevlendirmedir. Bu görevlendirmede, belediyelerin üst yönetim kadrolarına yapılan görevlendirmelerdir.

Belirtilen durumlar dışında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda memurların kurum içinde veya kurum dışında geçici olarak görevlendirilmesine ilişkin açık bir düzenleme yer almamaktadır. Bununla birlikte asli görevleri ile ilgili olarak memurların kurum içinde geçici olarak görevlendirilebilmelerine, meslekleri, memuriyet tecrübeleri, hizmetin gerekleri ve kurumlarının ihtiyaçları çerçevesinde memurların kurum dışında başka kurumlarda veya başka görevlerde görevlendirilmelerine aykırı bir husus da bulunmamaktadır.

Bir kamu kurumunun mevzuatla belirlenmiş olan görev alanı içinde yer alan "geçici" nitelikteki bir hizmeti; ya da, değişen ve gelişen sosyal, ekonomik ve kültürel şartların sonucu olarak ortaya çıkan, henüz teşkilat altyapısı oluşturulmamış ve bir kadro ile ilgilendirilmemiş olan "yeni bir kamu hizmetini" yürütmek, yeni ve farklı uygulamaları incelemek, araştırmak ve analiz etmek amacı ile durumu uygun olan kamu görevlilerinin "kadroları ile hukuki bağlarını sürdürmek ve belli bir süre ile sınırlı olmak üzere" atamaya yetkili amir tarafından geçici olarak görevlendirilmelerinin imkanı her zaman kabul edilmelidir.

Şöyle ki; A Belediyesinin Türkiye genelinde kabul gören, örnek olan ve toplumsal faydası üst düzeyde olan bir projesinin incelenmesi, nasıl hazırlandığının, nasıl uygulandığının, sürdürülebilirliğinin nasıl sağlandığının ve benzeri hususların araştırılması, değerlendirilmesi, projenin yerinde takip edilmesi ve B Belediyesinde uygulanabilirliğinin ortaya konması için; B Belediyesi konu ile ilgili bilgisi, tecrübesi olan bir veya bir kaç memurunu görevlendirmek isterse durum ne olacaktır?

Aynı şekilde, bir Belediye başka bir Belediyeden bazı uygulamalarını kendi belediyelerinde hayata geçirmek için, konu ile ilgili personellerinin Belediyelerinde görevlendirilmeleri istemiş olsa, ne olacaktır?

Yani kısaca, bir kadroya esas bir görevle ilgili değil de, daha geniş kapsamlı bir kadroyla bağlı olmayan, ancak toplumsal faydası yüksek ve kurum çalışmalarına katkı sağlayacak bu tür görevlendirmeleri, sırf 657 sayılı Kanunun ek 8 inci maddesini gerekçe göstererek imkansız mı kılacağız?

Hukuki değildir mi diyeceğiz? Hepsinden öte, bunu derken hangi yasaklayıcı düzenlemeyi referans göstereceğiz?

6245 sayılı Harcırah Kanunu’nun “Harcırah verilecek kimseler” başlıklı 4 üncü maddesi; “Bu Kanunda belirtilen hallerde: 1. Bu Kanun kapsamına giren burumlarda çalışan memur ve hizmetliler ile aile fertlerine ve aynı burumlarda fahri olarak çalışanlara;...harcırah verilir.; “Geçici görev gündeliğinin verilebileceği azami süre” başlıklı 42 nci maddesi ise; “Geçici bir görev ile başka bir yere gönderilenlere, görev mahalline varış tarihinden itibaren bu Kanuna göre verilen gündelikler:

a. Yurtiçinde bir yıllık dönem zarfında aynı yerde, aynı iş için ve aynı şahsa 180 günden fazla verilemez...” şeklinde düzenlenmiştir.

Yapılacak görevlendirmelerde referans alınacak bazı yargı kararları şöyledir:

Anayasa Mahkemesinin 17/04/2008 tarihli, E.2005/5, K.2008/93 sayılı kararı, “Anayasa'nın 2. maddesinde yer alan hukuk devletinin temel ilkelerinden biri 'belirlilik'tir. Bu ilkeye göre, yasal düzenlemelerin hem kişiler hem de idare yönünden herhangi bir duraksamaya ve kuşkuya yer vermeyecek şekilde açık, net, anlaşılır, uygulanabilir ve nesnel olması, ayrıca kamu otoritelerinin keyfi uygulamalarına karşı koruyucu önlem içermesi de gereklidir. Belirlilik ilkesi, hukuksal güvenlikle bağlantılı olup birey, yasadan, belirli bir kesinlik içinde, hangi somut eylem ve olguya hangi hukuksal yaptırımın veya sonucun bağlandığını, bunların idareye hangi müdahale yetkisini doğurduğunu bilmelidir. Ancak bu durumda kendisine düşen yükümlülükleri öngörebilir ve davranışlarını ayarlar. Hukuk güvenliği, normların öngörülebilir olmasını, bireylerin tüm eylem ve işlemlerinde devlete güven duyabilmesini, devletin de yasal düzenlemelerde bu güven duygusunu zedeleyici yöntemlerden kaçınmasını gerekli kılar.” şeklindedir.

Danıştay 5. Dairesinin 09/02/1998 tarihli ve E:1997/2711, K:1998/270 sayılı kararında, ”657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu'nda aynı kurum içinde geçici görevlendirme konusu düzenlenmemiş olmakla birlikte, bir kamu kurumunun mevzuatla belirlenmiş olan görev alanı içinde yer alan "geçici" nitelikteki bir hizmeti; ya da, değişen ve gelişen sosyal, ekonomik ve kültürel koşulların sonucu olarak ortaya çıkan, henüz örgütsel altyapısı oluşturulmamış ve bir kadro ile ilgilendirilmemiş olan "yeni bir kamu hizmetini" yürütmek amacı ile durumu uygun olan kamu görevlilerinin "kadroları ile hukuki bağlarını sürdürmek ve belli bir süre ile sınırlı olmak üzere" atamaya yetkili amir tarafından geçici olarak görevlendirilmelerinin olanaklı olduğu, bu işlemin kurulmasında, yukarıda nitelendirilen kamu hizmetlerinin yürütülmesinin amaç edinilmesi gerektiği; kamu yararı ile bağdaşmayan, örneğin kamu görevlisini görevinden fiilen uzaklaştırmak veya onu cezalandırmak gibi hizmet gereklerine ters düşen bir sonucun amaçlanmaması gerektiği" vurgulanmıştır.

Askeri Yüksek İdare Mahkemesi 2. Dairesinin 03/12/2008 tarihli ve E: 2008/732, K: 2008/1217 sayılı kararında, "657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun ilgili hükümleri birlikte değerlendirildiğinde memurun kendi kadro görevinde çalışmasının temel ilke olarak kabul edildiğinde kuşkuya yer bulunmadığı, söz konusu Kanunda aynı kurum içinde geçici görevlendirme konusunun düzenlenmemiş olmakla birlikte, bir kamu kurumunun mevzuatla belirlenmiş olan görev alanı içinde yer alan "geçici" nitelikteki bir hizmeti, ya da, değişen ve gelişen sosyal, ekonomik ve kültürel koşulların sonucu olarak ortaya çıkan, henüz örgütsel altyapısı oluşturulmamış ve bir kadro ile ilgilendirilmemiş olan "yeni bir kamu hizmetini" yürütmek amacı ile durumu uygun olan kamu görevlilerinin, "kadroları ile hukuki bağlarını sürdürmek ve belli bir süre ile sınırlı olmak üzere” atamaya yetkili amir tarafından geçici olarak görevlendirilmelerinin olanaklı olduğu" ifadesine yer vermiştir.

Devlet Personel Başkanlığı'nın 19 No.lu bülteninde yer verilen görüşünde, Gerekli koşulların varlığı halinde memurların kurum içinde amirlerince bir görevin ifası için geçici olarak görevlendirilebilecekleri, bu görevlendirmenin memurun asli görevi ile ilgili olması ve hizmetin yerine

getirilebilmesi anlayışı çerçevesinde süresinin tespit edilmesi gerektiği belirtilmiştir.

Bilindiği üzere, Anayasamızın 128 inci maddesi gereğince, memurların ve diğer kamu görevlilerinin nitelikleri, atanmaları, görev ve yetkileri, hakları ve yükümlülükleri, aylık ve ödenekleri ve diğer özlük işleri kanunla düzenlenir. Buna karşın, "kurum içi veya dışı geçici görevlendirme" ile ilgili kamu personel rejimine ilişkin mevzuatta, başka kurumlarda geçici süreli görevlendirme haricinde açık bir düzenleme bulunmamakla birlikte, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu gereği asli görevleri ile ilgili olarak memurların kurum içinde veya dışında geçici olarak görevlendirilebilmelerine aykırı bir husus da bulunmamaktadır.

657 sayılı Kanun'un 11 ve 45 inci maddeleri gereğince Devlet memurları amirlerin verdiği kanuna uygun sözlü ve yazılı emirleri yerine getirmekle yükümlü olmakla birlikte, memurların kamu hizmetlerindeki belirli kadrolarda, sınıfına ve sınıfı içindeki derecesine uygun görevlerde çalıştırılmasının zorunlu kılınması ve böylece keyfi görevlendirmelerin önlenmesi amaçlanmıştır.

Ayrıca, 6245 sayılı Harcırah Kanunu'nun 4 ve 42 nci maddelerinde de, kurumlarınca geçici bir görev ile başka yere gönderilen memurların harcırah alabileceği ancak aynı yerde aynı iş için yalnızca 180 gün için gündelik verilebileceği düzenlenmiştir.

Yukarıda belirttiğimiz üzere geçici görevlendirme müessesine ilişkin usul ve esasların belirlenmesinde, başka kurumlarda geçici süreli görevlendirme dışında açık bir düzenleme bulunmamakla birlikte; bir kamu kurumunun mevzuatla belirlenmiş olan görev alanı içinde yer alan "geçici" nitelikteki bir hizmeti ya da değişen ve gelişen sosyal, ekonomik ve kültürel koşulların sonucu olarak ortaya çıkan, henüz örgütsel altyapısı oluşturulmamış ve bir kadro ile ilgilendirilmemiş olan "yeni bir kamu hizmetini" yürütmek amacı ile gerçekleştirilmesi, görevlendirilecek memurların görev ve yetkileri net bir şekilde belirlenerek ve kadroları ile hukuki bağları sürdürülerek yapılması, sunulacak hizmet ile ilgili konuda uzmanlaşmış/durumu uygun olan kamu görevlilerinin hizmetlerine duyulan ihtiyaç net bir şekilde ortaya konulması, belli bir süre ile sınırlı olması ve atamaya yetkili amir tarafından yapılması gerekmektedir.

Bu tür görevlendirmelerin süre, konu, görev ve yapılacak iş açısından belirli olması gerekmektedir. Anayasanın 2 nci maddesinde Devletin temel nitelikleri arasında hukuk devleti ilkesine yer verilmiş olup, hukuk devletinin temel ilkelerinden biri "belirlilik"tir. Bu ilkeye göre, hukuki düzenlemelerin hem kişiler hem de idare yönünden herhangi bir duraksamaya ve kuşkuya yer vermeyecek şekilde açık, net, anlaşılır, uygulanabilir ve nesnel olması, ayrıca kamu otoritelerinin keyfi uygulamalarına karşı koruyucu önlem içermesi de gereklidir. Belirlilik ilkesi, hukuksal güvenlikle bağlantılı olup birey, yasadan, belirli bir kesinlik içinde, hangi somut eylem ve olguya hangi hukuksal yaptırımın veya sonucun bağlandığını, bunların idareye hangi müdahale yetkisini doğurduğunu bilmelidir. Ancak bu durumda kendisine düşen yükümlülükleri öngörebilir ve davranışlarını ayarlar. Hukuk güvenliği, normların öngörülebilir olmasını, bireylerin tüm eylem ve işlemlerinde devlete güven duyabilmesini, devletin de yasal düzenlemelerde bu güven duygusunu zedeleyici yöntemlerden kaçınmasını gerekli kılar.

Yukarıda da belirtildiği üzere; memurların bulundukları yerden başka yere, 657 sayılı Kanunun ek 8 inci maddesi dışında da gönderilebileceğine dair düzenlemeler, hem 657 sayılı Kanununda, hem 5393 sayılı Belediye Kanununda, hem de diğer bazı düzenlemelerde mevcuttur.

5393 sayılı Belediye Kanunundaki düzenleme ile ilgili olarak Belediye Üst Yönetici Kadrolarına Başka Kurumlardan Geçici Görevlendirme başlıklı yazımızı inceleyebilirsiniz.

657 sayılı Devlet Memurları Kanununda Devlet memurlarının asli görevlerinin yanında geçici olarak han gi görevleri yerine getirebilecekleri, ek 8 inci maddenin yanında mezkur Kanunun 86 ncı maddesinde “vekalet görevi”, 87 ve 88 inci maddelerinde ise “ikinci görev” olmak üzere düzenlenmiştir.

657 sayılı Kanunun 86 ncı maddesinde, memurların kanuni izin, geçici görev, disiplin cezası uygulaması veya görevden uzaklaştırma nedenleriyle işlerinden geçici olarak ayrılmaları halinde, yerlerine kurum içinden veya diğer kurumlardan vekil atanabileceği, ayrıca boş kadrolara ait görevlerin lüzum görüldüğü takdirde memurlara ücretsiz olarak vekaleten gördürülebileceği belirtilmiştir.

Mezkur Kanunun 88 inci maddesinde de, bu Kanuna tabi memurlardan hangilerine ne tür görevlerin ikinci görev olarak verilebileceği, 87 nci maddesinde ise hangi görevlerin ikinci görev olarak verilemeyeceği hususu düzenlenmiş bulunmaktadır.

Yukarıda belirtilen hususlar dışında memurların geçici olarak görevlendirilmesine ilişkin olarak 6245 sayılı Harcırah Kanununun “Muvakkat Vazife Harcırahı (Yol masrafı ve yevmiye)” başlıklı 14 üncü maddesinde “Aşağıda gösterilen memur ve hizmetlilere muvakkat vazife harcırahı olarak yol masrafı ile yevmiye verilir ve hamal (Cins ve adedi beyannamede gösterilmek suretiyle) bagaj ve ikametgah veya vazife mahalli ile istasyon, iskele veya durak arasındaki nakil vasıtası masrafları da ayrıca tediye olunur:

1- Birinci maddede yazılı kurumlara ait bir vazifenin ifası maksadıyla muvakkaten yurt içinde veya dışında başka bir yere gönderilenlere;

2- Yeni ve eski memuriyetlerine müteallik bir meseleden dolayı bu kanuna tabi kurumlarca açılan bir dava sebebiyle sanık veya davalı olarak (işten el çektirilmiş olsun veya olmasın) başka bir yere gönderilenlerden lehinde netice hasıl olanlara;

3- Memuriyet merkezlerinin bulunduğu mahal dışındaki bir vazifeye vekaleten gönderilenlere;

4- Fiilen oturduğu mahalden gayrı bir yere açıktan vekaleten gönderilenlere (yalnız gidiş ve dönüşleri için);

5- Muvakkat kaza salahiyeti ile gönderilenlere.” denilmekte olup, mezkur Kanunun kapsamına dahil kurumlara ait bir görevin yerine getirilmesi amacıyla geçici olarak yurt içinde başka bir yere gönderilenlere geçici görev harcırahı olarak yol masrafı ile yevmiye verileceği hükme bağlanmıştır.

Bu itibarla, yukarıda belirtilen hükümler çerçevesinde ve gerekli koşulların varlığı halinde memurların kurum içinde amirlerince bir görevin ifası için geçici olarak görevlendirilebilecekleri, bu görevlendirmenin memurun asli görevi ile ilgili olması ve hizmetin yerine getirilebilmesi anlayışı çerçevesinde süresinin tespit edilmesi gerekmektedir.

6245 sayılı Harcırah Kanununun 42 nci maddesinde, “Geçici bir görev ile başka bir yere gönderilenlere, görev mahalline varış tarihinden itibaren bu Kanuna göre verilen gündelikler:

a) Yurtiçinde bir yıllık dönem zarfında aynı yerde, aynı iş için ve aynı şahsa 180 günden fazla verilemez. İlk 90 gün için tam, takibeden 90 gün için 2/3 oranında ödenir.

b) Yurtdışında ilk 180 gün tam ve müteakip günler için 2/3 oranında ödenir.

Geçici görevlendirmelerde meydana gelecek ara vermeler bu müddetleri veya gündelik miktarım artırmaya neden olamaz.” hükmü yer almakta ve geçici görev gündeliğinin verilebileceği azami süre belirtilmektedir.

Anılan madde, gerekçesinde “...., Yurt içindeki muvakkat vazife hallerinin bazen muvakkat vazife mefhumu ile kabili telif olmayacak bir şekilde uzun müddetler devam ettirildiği ve bu yüzden çok uzun müddetler yevmiye ödenmek mecburiyetinde kalındığı vakıadır. Halbuki vazifenin uzun müddetler devam etmesi ona daimiyet izafe olunmasını, yani vazifeye kadro tahsisi suretiyle muamele yapılmasını icap ettirir. İşte bu sebepler yüzünden bu madde de aynı yerde aynı iş için aynı şahsa 180 günden fazla yevmiye verilmeyeceği hükmü yer almış bulunmaktadır.” şeklinde açıklanarak, uzun süreli görevlendirmelerin kadro tahsisini gerektiren bir durum olduğu belirtilmiştir. Buna rağmen, ilgili memurun harcırah almadan bu görevine devam etmesine rıza göstermesi halinde de herhangi bir hukuki engel söz konusu olmayacaktır.

Daimi nitelikteki görevlerin, başka yerdeki kadrolarda istihdam edilen personelin süresiz veya bir yılı aşacak şekilde uzun süreli olarak geçici görevlendirilmeleri suretiyle yürütülmesinin, 6245 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinde düzenlenmiş olan geçici görevlendirme kapsamında değerlendirilemeyeceği ve bu şekilde görevlendirilenlere yukarıda belirtilen ek giderlerin ödemesi halinde ise sebepsiz zenginleşmeye yol açacağı ve kamu kaynağında israfa neden olacağı düşünülmektedir.

Değerlendirme ve Sonuç

Yukarıdan beri vurguladığımız üzere, 657 sayılı Kanunun ek 8 inci maddesinde yer alan belli kurallarla geçici süreli görevlendirme hususu haricinde, mevzuatımızda doğrudan düzenlemelerle memurların kurum içi veya kurum dışı geçici görevlendirmelerine ilişkin hükümler bulunmamaktadır.

Bununla birlikte asli görevleri ile ilgili olarak memurların kurum içinde geçici olarak görevlendirilebilmelerine, meslekleri, memuriyet tecrübeleri, hizmetin gerekleri ve kurumlarının ihtiyaçları çerçevesinde memurların kurum dışında başka kurumlarda veya başka görevlerde görevlendirilmelerine aykırı bir husus da bulunmadığı ortadadır.

Bir kamu kurumunun mevzuatla belirlenmiş olan görev alanı içinde yer alan "geçici" nitelikteki bir hizmeti; ya da, değişen ve gelişen sosyal, ekonomik ve kültürel şartların sonucu olarak ortaya çıkan, henüz teşkilat altyapısı oluşturulmamış ve bir kadro ile ilgilendirilmemiş olan "yeni bir kamu hizmetini" yürütmek, yeni ve farklı uygulamaları incelemek, araştırmak ve analiz etmek amacı ile durumu uygun olan kamu görevlilerinin "kadroları ile hukuki bağlarını sürdürmek ve belli bir süre ile sınırlı olmak üzere" atamaya yetkili amir tarafından geçici olarak görevlendirilmelerinin imkanı her zaman kabul edilmelidir.

Kısacası, 657 sayılı Kanunun ek 8 inci maddedeki düzenlemeyi, memurların kurum dışı görevlendirilmeleri için (5393 sayılı Kanununun 49 uncu madde uygulaması dışında) tek referans maddesi kabul edip, bunun dışında bir görevlendirme yapılamayacağını ifade etmek, kamu hizmeti gereklerine ve yukarıdaki mevzuat hükümlerine uygun düşmeyecektir.

Bu nedenle, kurumlar memurlarını 657 sayılı Kanunun ek 8 inci maddesine göre geçici olarak görevlendirebilecekleri gibi, buradaki şartlar dışında da yukarıda belirttiğimiz çerçevede memurlarını kurum dışında geçici olarak görevlendirebilirler. Bunu engelleyen hiçbir yasal düzenleme veya içtihat bulunmamaktadır.


Telefon: +90 (312) 473 84 23
E-Posta: [email protected]
Adres: Çetin Emeç Bulvari Hürriyet Cad. No: 2/12 Çankaya ANKARA