Haber Bülteni

Haber Bülteni bölümüne kayıt olmanız, üyelik gerekmeksizin bazı bilgilendirme mesajlarımıza erişmenizi sağlar.

  • Favorilerim
  • Notlarım
  • Ajandam
  • Üye Girişi
Mevzuat Takip Sistemi
  • Ana Sayfa
  • Kategoriler
    • Mahalli İdareler Temel Mevzuatı
    • Kamu Görevlileri Mevzuatı
    • İş ve Sosyal Güvenlik Mevzuatı
    • İmar ve Kamulaştırma Mevzuatı
    • İhale Mevzuatı
    • Mali Mevzuat
    • Belediye Şirketleri ve Şirket İşçileri
    • Diğer Mahalli İdareler Mevzuatı
    • Sulama Birlikleri Mevzuatı
    • Diğer (Harici) Mevzuat
  • Makaleler
  • Haberler
  • Kitaplar
  • Sınavlar
  • Abone Ol
  • Hakkımızda
    • Sistemin İşleyişi ve Abonelik (Üyelik)
    • Siteye Üyelik
    • Sınav Sistemi Üyeliği
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Mesafeli Satış Sözleşmesi
    • Banka Hesap Bilgileri
    • Mobil Uygulama
    • Online Dergi
Soru & Cevap
Mevzuat Takip Sistemi

Belediye Mevzuatının Adresi!

  • [email protected]
  • 0 (312) 473 84 23
  • Kategoriler
    • Mahalli İdareler Temel Mevzuatı
    • Kamu Görevlileri Mevzuatı
    • İş ve Sosyal Güvenlik Mevzuatı
    • İmar ve Kamulaştırma Mevzuatı
    • İhale Mevzuatı
    • Mali Mevzuat
    • Belediye Şirketleri ve Şirket İşçileri
    • Diğer Mahalli İdareler Mevzuatı
    • Sulama Birlikleri Mevzuatı
    • Diğer (Harici) Mevzuat
  • Makaleler
  • Haberler
  • Kitaplar
  • Sınavlar
  • Hakkımızda
    • Sistemin İşleyişi ve Abonelik (Üyelik)
    • Siteye Üyelik
    • Sınav Sistemi Üyeliği
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Mesafeli Satış Sözleşmesi
    • Banka Hesap Bilgileri
    • Mobil Uygulama
    • Online Dergi
Soru & Cevap
Sosyal Medya Hesaplarımız
  • 05.07.2017
  • KAMU GÖREVLİLERİ
  • 1631
  • Yazdır
  • PDF

Bütçeden Temsil Ağırlama Kapsamında Bazı Personel ve Meclis Üyelerine Gömlek ve Kravat Alınması

Sayıştay: Bütçeden Temsil Ağırlama Kapsamında Bazı Personel ve Meclis Üyelerine Gömlek ve Kravat Alınması Mümkün Değildir

Bütçeden Temsil Ağırlama Kapsamında Bazı Personel ve Meclis Üyelerine Gömlek ve Kravat Alınması

Sayıştay Temyiz Kurulu, 5.4.2017 tutanak tarihli ve 42927 tutanak sayılı Kararı ile "belediye bütçesinden bazı personel ve belediye meclis üyelerine gömlek ve kravat alınmasının temsil ağırlama kapsamında değerlendirilemeyeceği, kamu personelinin uyması gereken etik davranış kuralları açısından da bahsi geçen hediyelerin verilmemesi gereken hediyeler kapsamında olduğu ve bu giderin belediye bütçesinden yapılmasının mümkün olmadığı"na karar verdi.

Kararın içeriği aşağıya alınmıştır:

Temyiz Kurulu söz konusu kararı; Sayıştay 6. Dairesinin "Belediye bütçesinden bazı personel ve belediye meclis üyelerine gömlek ve kravat alınmasının temsil ağırlama kapsamında değerlendirilmesinin mümkün olmadığı gerekçesiyle" hükmettiği tazmin kararına yapılan itiraz üzerine verilmiştir.

Temyiz dilekçesinde özetle şu hususlara yer verilmiştir:

"İlama konu olan …………… TL tutarındaki giyim giderinin 2013 yılı içinde personel ve belediye meclis üyelerine beldede yapmış oldukları başarılı çalışmalar sonucunda ödül ve hediye olarak verilen gömlek ve kravat gibi basit hediyelere ilişkin olduğunu, yapılan harcamanın Temsil Ağırlama ve Tören Giderleri Yönergesinin 4 üncü maddesi kapsamında gerçekleştirildiği,

Söz konusu madde de;

"Temsil giderleri görevle ilgili olmak şartıyla;

Beldede başarılı çalışmaları görülenler için toplantılar düzenlemek, Kupa ve benzeri teşvik uygulamalarında bulunmak, Gerçek ve tüzel kişilere plaket, ödül ve hediye vermek, çiçek göndermek, Beldede göreve başlayan veya ayrılan protokole dâhil kişiler için toplantılar düzenlemek, hediye vermek." denildiğini, söz konusu hükmün ise müstakar hale geldiğini, 04.03.2014 tarih ve 38537 tutanak no.lu, 01.11.2004 tarih ve 27414 no.lu Temyiz Kurulu kararları ile bu şekilde verilen ödül ve hatıra amaçlı hediyelerin usulüne uygun şekilde verilmesi halinde tazmin hükümlerinin kaldırıldığı,

Kaldı ki 5393 sayılı Belediye Kanununun 38 inci maddesinin "Belediye Başkanının görev ve yetkileri" başlıklı (o) bendinde "temsil ve ağırlama giderleri için ayrılan ödeneği kullanmak" yetkisinin belediye başkanına bırakıldığı,

Sorguda bahsedilen Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikte kamu görevlilerinin hediye vermesinin sadece etik bulunmadığını, 5393 sayılı Kanunun belediye başkanına verdiği ödenek kullanma yetkisini makam sahibi belirleyecek olup, bu hususun Yönetmelik ile sınırlanmasının mümkün olmadığını, ayrıca anılan Yönetmelikle getirilen hükümlere aykırı davranışın mali bir yaptırıma bağlanmadığının görüldüğü,

Bu şartlar altında idari yaptırım konusu olabilecek bir hususun ilgili mali mevzuat açısından aykırı görülmemesi nedeniyle kamu zararı oluşturmayacağı ve

tazmin konusu edilmesinin de mümkün olmayacağının ortada olduğu,"

Başsavcılık ise;

"Söz konusu harcama her ne kadar belediye başkanının bilgi ve takdiri dahilinde yapılmışsa da, gerek söz konusu Kanun gerekse buna dayalı Yönergenin ilgili hükümlerinin caydırıcı bir sonuç yaratma potansiyelinin olmadığı görülmekle birlikte, mevzuatında belirlenen sebeplere bağlı önlemin; kapsama ve sınırlama amacına ulaşmaya elverişli olması ve harcama düzeni bakımından zorunluluk taşımasını içeren "ölçülülük ilkesi'' çerçevesinde getirildiğinin düşünüldüğü,

Belirtilen nedenlerle, kurulan illiyet bağı karşısında ödemenin mevzuata aykırı bulunduğu sonucuna ulaşıldığından savunmaların reddedilerek Daire kararının korunmasının uygun görüldüğü,"

şeklinde mütalaada bulunmuştur.

Temyiz Kurulu ise; "çalışmaları başarılı görülen belediye meclis üyelerine ve personeline belediye bütçesinden bir defaya mahsusu olmak üzere ve harcama tutarının cüziyetine binaen gömlek ve kravat alınması mevzuata aykırılık teşkil etmediğine" karar vermiştir.

Kararın gerekçeleri şu şekildedir:

“5393 sayılı Belediye Kanununun “Belediyenin Giderleri” başlıklı 60 ıncı maddesinin (k) bendi kapsamında belediye giderlerinden olan “Temsil, tören, ağırlama ve tanıtım giderleri”nin kullanımına ilişkin ilke ve esaslar İçişleri Bakanlığının 25.04.1984 tarih ve M.İ.G.M.27302 sayılı onayı ile yürürlüğe giren Belediye Bütçesinden Yapılacak Temsil Ağırlama ve Tören Giderleri Yönergesinde düzenlenmiştir.

Anılan Yönergenin 3 üncü maddesinde temsil-ağırlama ve tören giderlerinin konu, kapsam ve miktarının tayininin Belediye Başkanının takdirine tabi olduğu belirtildikten sonra bu takdir yetkisinin sınırlarına ilişkin “Temsil Giderleri” başlıklı 4 üncü maddesinde;

“Temsil giderleri görevle ilgili olmak şartıyla;

Beldede başarılı çalışmaları görülenler için toplantılar düzenlemek,

Kupa ve benzeri teşvik uygulamalarında bulunmak,

Gerçek ve tüzel kişilere plaket, ödül ve hediye vermek, çiçek göndermek,

Beldede göreve başlayan veya ayrılan protokole dahil kişiler için toplantılar düzenlemek ve hediye vermek,

için yapılır.” denilmektedir.

5176 sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkındaki Kanunun 7 nci maddesinin verdiği açık yetkiye istinaden Kurul tarafından hazırlanan Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin “Hediye alma ve menfaat sağlama yasağı” ilkesini düzenleyen 15 inci maddesinin dördüncü fıkrasında;

“Kamu görevlileri, kamu kaynaklarını kullanarak hediye veremez, resmi gün, tören ve bayramlar dışında, hiçbir gerçek veya tüzel kişiye çelenk veya çiçek gönderemezler; görev ve hizmetle ilgisi olmayan kutlama, duyuru ve anma ilanları veremezler.”,

“Kamu malları ve kaynaklarının kullanımı”na ilişkin 16 ncı maddesinde;

“Kamu görevlileri, kamu bina ve taşıtları ile diğer kamu malları ve kaynaklarını kamusal amaçlar ve hizmet gerekleri dışında kullanamaz ve kullandıramazlar, bunları korur ve her an hizmete hazır halde bulundurmak için gerekli tedbirleri alırlar.” hükümlerine yer verilmiştir.

Yukarıdaki mevzuat hükümlerinden görüleceği üzere belediye bütçesinden bazı personel ve belediye meclis üyelerine gömlek ve kravat alınması temsil ağırlama kapsamında değerlendirilemeyeceği gibi kamu personelinin uyması gereken etik davranış kuralları açısından da bahsi geçen hediyelerin verilmemesi gereken hediyeler kapsamında olduğu açıktır ve bu giderin belediye bütçesinden yapılması mümkün değildir.

................"

Haber: Can Emre Memiş


Mevzuat Takip Sistemi

Mevzuat Takip Sistemi; HMC Yönetim Danışmanlığının Mahalli İdareler ve Sulama Birlikleri için oluşturduğu, muhteviyat ve özelliği itibariyle bu kuruluşlara özgü EN KAPSAMLI Dijital Mevzuat Kütüphanesi hizmetidir. Sistemin Mahalli İdareler Mevzuatı içeriği, MİARGEM tarafından desteklenmektedir.

Hızlı Erişim
  • Sistemin İşleyişi ve Abonelik (Üyelik)
  • Siteye Üyelik
  • Sınav Sistemi Üyeliği
  • Kişisel Verilerin Korunması
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Banka Hesap Bilgileri
  • Mobil Uygulama
  • Online Dergi
Bize Ulaşın
  • Tel: +90 (312) 473 84 23
  • E-Posta: [email protected]
Haber Bülteni

Haber bültenimize kayıt olarak önemli gelişmelerin e-posta ile size gelmesini sağlayabilirsiniz!


Copyright © 2025 Mevzuat Takip Sistemi. Tüm Hakları Saklıdır.

  • HMC Danışmanlık
  • MİARGEM
  • Belediye Haber
  • Etkin Belediye