Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü maddesinin (f) Bendi Kapsamında Yapılacak İhalelere ilişkin Ekli Esasların Yürürlüğe Konulması

  • 13470
  • 13.08.2012
  • Bakanlar Kurulu

Açıklama

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü maddesinin (f) bendi kapsamında yapılacak ihalelere ilişkin ekli Esasların yürürlüğe konulması; anılan Bakanlığın 29/6/2012 tarihli ve 7762 sayılı yazısı üzerine, 4734 sayılı Kanunun geçici 4 üncü maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 13/8/2012 tarihinde kararlaştırılmıştır.

İçerik

13/8/2012 TARİHLİ VE 2012/3577 SAYILI

 

KARARNAMENİN EKİ

Mevzuat Tarihi                : 13.08.2012

Resmi Gazete Sayısı     : 2012/28406

Karar Sayısı                      : 2012/3577

 

ESASLAR

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1- (1) Bu Esasların amacı, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü maddesinin (O bendi kapsamında, finansmanının tamamı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından karşılanacak ve sonuçlarından ilgili kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, özel sektör, sivil toplum kuruluşları ile gerçek kişilerin faydalanacağı her türlü araştırma, geliştirme hizmeti alımlarında uygulanacak esasların belirlenmesidir.

Kapsam

MADDE 2- (1) Bu Esaslar, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığınca 4734 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (f) bendi uyarınca yürütülen ve desteklenen araştırma, geliştirme hizmeti alımlarını kapsar.

Dayanak

MADDE 3- (1) Bu Esaslar, 4734 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (f) bendi ile geçici 4 üncü maddesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4- (1) Bu Esaslarda geçen;

a) Araştırma grubu: Araştırma ve geliştirme faaliyetlerini yürütmek üzere üniversiteler, kamu araştırma kurumlan, sivil toplum kuruluşları ve özel sektörde çalışan araştırmacılardan oluşan grubu,

b) Araştırma, geliştirme hizmeti: Politika ve strateji geliştirme ve/veya mevcut politika ve stratejilerin uygulamaya konulmasında ihtiyaç duyulan alanlarda sosyal, iktisadi, kültürel, sanatsal, teknolojik ve eğitime yönelik gelişmeler konusunda ulusal ve/veya evrensel ölçülerde katkı sağlaması beklenen politika ve strateji önerilerini, kararlarını ve uygulama modellerini ortaya koymak üzere gerçekleştirilen araştırma ve geliştirme faaliyetlerini,

c) Araştırmacı: Bu Esaslar kapsamında yürütülecek faaliyetlerde, faaliyet ile ilişkili olmak kaydıyla, yükseköğretim kurumlarında görevli öğretim elemanlarını kamu çalışanlarını, özel sektör çalışanlarını ve diğer yerli ve yabancı gerçek kişileri.

ç) Bakan: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanım,

d) Bakanlık: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığını,

e) Başkanlık: Strateji Geliştirme Başkanlığını,

f) Benzer iş: Alım konusu hizmet veya hizmetin bölümleriyle nitelik ve büyüklük bakımından benzerlik gösteren, aynı veya benzer usullerle gerçekleştirilen, teçhizat, ekipman. mali güç ve uzmanlık ile personel ve organizasyon gerekleri bakımından benzer özellik taşıyan hizmetleri,

g) Hizmet alımı: İdare tarafından yürütülen araştırma, geliştirme hizmeti alımlarını,

ğ) İdare: Bakanlık Merkez teşkilatı içinde ihale ve harcama yapma yetki ve sorumluluğuna sahip birimi,

h) İhale dokümanı: İhale konusu hizmet alımı için isteklilere talimatları içeren proje teklif formatı, sözleşme tasarısı, varsa idari ve teknik şartnameler ve gerekli diğer belgeler ve yazışmaları,

ı) İhale yetkilisi: İhale ve harcama yapma yetki ve sorumluluğuna sahip kişiyi,

i) İstekli: Hizmet alımı için teklif veren kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, araştırmacı, araştırma grupları ile gerçek veya tüzel kişileri veya bunların oluşturdukları ortak girişimleri,

j)  Ortak girişim: Hizmet alımı için teklif veren birden fazla gerçek veya tüzel kişinin aralarında anlaşarak oluşturdukları iş ortaklığı veya konsorsiyumları,

k) Proje koordinatörü: Hizmetin yürütülmesini takip eden ve proje izleme grubuna başkanlık eden idare çalışanını,

l) Sözleşme: İdare ile yüklenici arasında imzalanan işin ne şekilde yapılacağını, karşılıklı olarak hak ve yükümlülükleri belirleyen yazılı anlaşmayı,

m) Teklif: İsteklinin idareye sunduğu teklif ile değerlendirmeye esas belge ve/veya bilgileri,

n) Teknik şartname: Proje konusu işin teknik ayrıntılarını ve şartlarını gösteren belgeyi,

o) Uzman: Aile ve Sosyal Politikalar Uzmanı ve Uzman Yardımcısını,

ö) Yüklenici: Doğudan temin yöntemi ile hizmet alınan ve sözleşme imzalanan kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler ile gerçek veya tüzel kişileri veya bunların oluşturdukları ortak girişimleri,

ifade eder.

Temel ilkeler

MADDE 5- (1) İdare, yapılacak olan araştırma, geliştirme hizmeti alımlarında saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi, güvenilirliği, gizliliği, kamuoyu denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarda ve zamanında karşılanmasını, kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla sorumludur.

(2) Bu Esaslar kapsamında bütünlük arz eden hizmet alımları kısımlara bölünemez.

(3) Ödeneği bulunmayan hiçbir iş için hizmet alımı yapılamaz.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Eşik Değer, Proje Değerlendirme Grubu, Proje Teklif Formatı Hazırlanması ve Yaklaşık Maliyet

Eşik değer

MADDE 6- (1) Bu Esaslar çerçevesinde doğrudan temin yöntemiyle yapılacak hizmet alımları için uygulanacak eşik değer, her yıl en geç Ocak ayı sonuna kadar 4734 sayılı Kanunun 8 inci maddesinin (a) bendinde belirlenen ve her yıl avnı Kanunun 67 nci maddesi uyarınca güncellenen parasal limitin beş katını aşmamak üzere Başkanlığın teklifi ve Bakan onayı ile belirlenir.

Proje değerlendirme grubu

MADDE 7- (1) Bu Esaslarda yer alan temin yöntemleri ile yapılan hizmet alımları, ihale komisyonu görevini yerine getirmek üzere ihale yetkilisince oluşturulan proje değerlendirme grubu vasıtasıyla gerçekleştirilir. Proje sahibi idarenin ihale yetkilisi tarafından, uzmanlardan ve/veya ilgili personelden oluşan, en az üç kişiden müteşekkil proje değerlendirme grubu oluşturulur. İhale yetkilisi tarafından yeterli sayıda yedek üye ve proje değerlendirme grubu üyelerinden birisi başkan olarak belirlenir. İhale yetkilisi, proje değerlendirme grubu üyelerini değiştirmeye yetkilidir.

(2) Proje değerlendirme grubu, proje teklif formatım, sözleşme tasarısı ile gerektiğinde teknik şartname ile idari şartnameyi hazırlar.

(3) Proje değerlendirme grubu, yaklaşık maliyeti belirler, tekliflere ilişkin proje değerlendirme raporunu yazar ve yükleniciyi belirler.

(4) Proje değerlendirme grubu, eksiksiz olarak toplanır. Grup, kararları çoğunlukla alınır. Kararlarda çekimser kalınamaz. Başkan ve üyeler oy ve kararlarından sorumludur. Karşı oy kullanan üyeler, gerekçesini rapora yazmak ve imzalamak zorundadır.

(5) Proje değerlendirme grubu üyelerince alınan kararlar üyelerinin adları, soyadları ve görev unvanları belirtilerek imzalanır.

Proje teklif formatı hazırlanması

MADDE 8- (1) Bu Esaslar çerçevesinde yapılacak olan araştırma, geliştirme hizmeti alımlarında proje değerlendirme grubu tarafından proje teklif formatı hazırlanır.

(2)Araştırma, geliştirme hizmeti alımlarında, yapılacak olan işin, konusu, kapsamı, amacı, hedefi, miktarı, süresi, varsa kavramsal çerçevesi, literatürü, metodu ve veri toplama teknikleri, ortalama örneklem sayısı gibi bilimsel konular ile proje ekibi, bütçesi gibi başlıklara proje teklif formatında yer verilir.

(3) Proje teklif formatı ihale yetkilisinin onayıyla kesinleşir.

(4) İstekliler tekliflerini bu formata uygun olarak hazırlar.

(5) Proje teklif formatı hazırlanmadan sözleşme yapılamaz ve alım gerçekleştirilemez.

Yaklaşık maliyet

MADDE 9- (1) Hazırlanan proje teklif formatı doğrultusunda, proje değerlendirme grubu tarafından söz konusu hizmet alımının yaklaşık maliyeti belirlenir. Yaklaşık maliyet bu Esaslarda belirlenen şekilde tespit edilir.

(2) Yaklaşık maliyet katma değer vergisi hariç olmak üzere hesaplanır. Tespit edilen yaklaşık maliyet ilan edilmez, isteklilere veya ihale süreci ile resmi ilişkisi olmayan diğer kişilere açıklanmaz.

Yaklaşık maliyetin hesaplanması

MADDE 10- (1) Yaklaşık maliyetin tespitinde;

a) Kamu idareleri tarafından belirlenmiş fiyatlar,

b) Hizmet alımını yapan idare tarafından gerçekleştirilmiş benzer işlere ait fiyatlar ve ücretler.

c) Alım konusu hizmete ilişkin alınacak fiyat tekliflerinin ortalaması alınarak bulunan fiyatlar,

ç) Konusunda uzman bilirkişi ve ekspertizlerden soruşturularak oluşturulacak fiyatlar esas alınır.

(2) Birinci fıkrada belirtilenlerden herhangi biri öncelik sırası olmadan yaklaşık maliyet hesaplamasında kullanılabilir.

(3) Yaklaşık maliyetin belirlenmesi için yapılan araştırmalarda alım konusu hizmetin ayrıntılı tarifi yapılır. Fiyatlar katma değer vergisi hariç olmak üzere hesaplanır. Piyasa rayiçlerini yansıtmadığı düşünülen proforma faturalar veya yazılar değerlendirmeye alınmaz. Bunun gerekçesi yaklaşık maliyet cetvelinde belirtilir. Farklı yıllarda elde edilen yaklaşık maliyet fiyatları Üretici Fiyatlan Endeksi (ÜFE) rakamları baz alınarak güncellenir.

(4) Yapılan her türlü araştırmaya rağmen, gerçek fiyatları yansıtmadığı düşünülen durumlarda, gerekçesi açıklanarak yaklaşık maliyet idarece re' sen belirlenir.

İhaleye katılamayacak olanlar ve yasak fiil veya davranışlar

MADDE 11- (1) İhaleye katılamayacak olanlar 4734 sayılı Kanunun 11 inci maddesi hükmüne, yasak fiil veya davranışlar ise 4734 sayılı Kanunun 17 nci maddesi hükmüne tabidir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Alım Yöntemleri

Uygulanacak temin yöntemleri

MADDE 12- (1) Bakanlıkça bu Esaslar kapsamında yapılacak araştırma, geliştirme hizmeti alımlarında aşağıdaki temin yöntemlerinden biri uygulanır:

a) Doğrudan temin.

b)Pazarlık usulü.

Doğrudan temin

MADDE 13- (1) İdare tarafından bu Esaslar kapsamında yapılacak yaklaşık maliyeti eşik değerin altında kalan araştırma, geliştirme hizmeti alımlarında doğrudan temin yöntemi uygulanabilir.

(2) Eşik değerin üstündeki hizmet alımlarında aşağıdaki durumların herhangi birinde doğrudan temin yöntemine başvurulabilir:

a) İhtiyacın sadece gerçek veya tüzel tek kişi tarafından karşılanabileceğinin tespit

edilmesi.

b) Sadece gerçek veya tüzel tek kişinin ihtiyaç ile ilgili özel bir hakka sahip olması.

c) İhtiyacın yükseköğretim kurumlan ve kamu kuruluşlarından sağlanabilir olması.

ç) Sosyal, ekonomik kriz, tabii felaketler gibi acil ve beklenmeyen durumlarda idare tarafından öngörülmeyen araştırma, geliştirme hizmeti alımları.

d) Özgün niteliği veya ileri teknoloji nedeniyle özel uzmanlık gerektiren ve sadece belirli hizmet sunucularından temin edilebilecek olması.

e) Ekonomik, sosyal, kültürel, sanatsal ve eğitsel alanlarda uluslararası ikili veya çok taraflı ilişkilerin geliştirilmesi için düzenlenen bir araştırma ve geliştirme faaliyeti olması.

f) Pazarlık usulü ile yürütülen ihalelerde yeterli sayıda teklif gelmemesi veya gelen tekliflerin idare tarafından yeterli görülmemesi.

(3) Doğrudan temin yolu ile alımlarda yaklaşık maliyetin hesaplanması, proje teklif formatı hazırlanması ve sözleşme düzenlenmesi zorunludur. Kamu kurum ve kuruluşlarından yapılacak hizmet alımlarında sözleşme yerine protokol düzenlenebilir.

(4) Doğrudan temin yolu ile alımlarda idare tarafından ihtiyaç duyulması halinde bu Esaslarda yer alan şekilde teknik şartname ve idari şartname hazırlanır.

Pazarlık usulü

MADDE 14- (1) Eşik değerin üstünde kalan veya doğrudan temin usulü ile yapılamayacak olan araştırma, geliştirme hizmeti alımları bu Esaslarda belirtilen şekilde en az üç teklif alınarak veya idarenin resmi İnternet sitesinde ilan yapılarak pazarlık usulü ile gerçekleştirilebilir.

Tekliflerin alınması ve ilan

MADDE 15- (1) Yapılacak hizmet alımlarında en az üç teklifin alınması veya idarenin resmi internet sitesinde ihale tarihinden en az onbeş gün önce alıma dair ilanın yapılması zorunludur. İlanda hata bulunması halinde, düzeltme ilanı da aynı usulde yapılır.

(2) İlanda aşağıdaki hususların belirtilmesi zorunludur:

a) İdarenin adı, adresi, telefon ve faks numarası.

b) İşin adı, niteliği, türü.

c) İşin yapılacağı yer.

ç) İşe başlama ve işi bitirme tarihi.

d) Teminat alınıp alınmayacağı ve alınacaksa oranı.

e) Uygulanacak ihaleye katılabilme şartları ve istenilen belgelerin neler olduğu.

(3) Kamu kuruluşlarından, üniversitelerden, araştırmacı ve araştırma gruplarından yapılacak hizmet alımlarında en az üç teklif alınması veya ilan edilmesi zorunlu değildir.

Tekliflerin içeriği

MADDE 16- (1) İsteklilerin tekliflerinde aşağıdaki belgelerin bulunması zorunludur:

a) İstekliler tarafından doldurulan proje teklif formatı.

b) Proje yürütücüsü, proje danışmanı ve idarece talep edilen görevlilerin iş bitimine kadar çalıştırılacağına veya bunların görevlerinden ayrılmaları halinde yerlerine aynı nitelikte personelin idarece onaylanarak en kısa sürede görevlendirileceğine dair taahhütname.

Tekliflerin şekli

MADDE 17- (1) Teklif mektubunun aşağıdaki şartlan taşıması zorunludur:

a) Yazılı olması.

b) İdare tarafından öne sürülen şartların okunup kabul edildiğinin belirtilmesi.

c) Teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile birbirine uygun olarak açıkça yazılması.

ç) Tekliflerin geçerlik süresinin bulunması.

d) Üzerinde kazıntı, silinti, düzeltme bulunmaması.

e) Adı, soyadı veya ticaret unvanı yazılmak suretiyle yetkili kişilerce imzalanmış olması.

(2) Sunulan tekliflerin şekil ve içerik bakımından yukarıda belirtilen niteliklere uygun olmaması teklifin esasını değiştirecek nitelikte bir eksiklik olarak kabul edilir. Teklif mektuplarının taşıması zorunlu özelliklerinden herhangi birini taşımayan teklif mektupları değerlendirme dışı bırakılacağından, bunların sonradan değiştirilmesi, düzeltilmesi veya eksikliklerinin giderilmesi gibi yollara başvurulmaz.

(3) Yeterliliği tespit edilen isteklilerden ilk fiyat tekliflerini aşmamak üzere yukarıda belirtilen şartlara sahip son yazılı fiyat teklifleri alınır.

(4) Ortak girişim olarak teklif veren isteklilerin tekliflerinin, ortakların tamamı tarafından veya yetki verdikleri kişilerce imzalanması gerekir.

Yüklenicinin belirlenmesi

MADDE 18- (1) Teklifler, proje değerlendirme grubu tarafından incelendikten sonra proje değerlendirme raporu hazırlanır.

(2) Teklifler, proje teklif formatında yer alan her bir başlık için ayrı ayrı incelenir, bütçesi de değerlendirilerek isteklinin uygun olup olmadığının gerekçeleri proje değerlendirme raporunda belirtilir. Ayrıca raporda tekliflerin bilimsel kriterlere, varsa teknik şartname ile idari şartnameye uygun ve yeterli olup olmadığı da değerlendirilir. Proje değerlendirme raporunda, uygun görülen istekli veya istekliler yüklenici olmak üzere idareye önerilir.

(3) İhale yetkilisince onaylanmadan önce idare, ekonomik açıdan en avantajlı teklif veren istekli ile varsa ekonomik açıdan ikinci avantajlı teklif veren isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığını Kamu İhale Kurumundan teyit ettirerek buna ilişkin belgeyi onaya ekler. Kamu kurumları ve üniversitelerden yapılacak olan araştırma, geliştirme hizmeti alımlarında bu fıkra hükmü uygulanmaz.

(4) Ekonomik açıdan en avantajlı teklif veren isteklinin yasaklı olduğunun anlaşılması durumunda, varsa ihale yetkilisinin de uygun görmesi kaydıyla ekonomik açıdan ikinci avantajlı teklif veren istekli ile sözleşme yapılabilir.

(5) İhale yetkilisinin onayı ile yüklenici kesinleşir ve yüklenici sözleşmeye davet edilir. İhale yetkilisi, rapor tarihini izleyen en geç beş iş günü içinde proje değerlendirme grubunun raporunu onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek suretiyle iptal eder.

(6) Sözleşmeye davet edilen isteklinin, kesin teminat öngörülmüşse, kesin teminatı vermemesi veya sözleşme imzalamaması durumunda, varsa uygun ve yeterli görülen diğer istekliyle, ihale yetkilisince uygun görülmesi kaydıyla, sözleşme imzalanabilir. Ancak bu durumda, ihale yetkilisinin onayından önce idare, yeterli ve uygun görülen diğer isteklinin de ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığını Kamu İhale Kurumundan teyit ettirerek buna ilişkin belgeyi onaya eklemek zorundadır.

İhalenin iptal edilmesi

MADDE 19- (1) Sözleşme imzalanana kadar idare araştırma, geliştirme hizmeti alımını iptal edebilir. Bu durum, idarece belirlenen yüklenici adaylarına veya isteklilere duyurulur.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

İdari Şartname, Teknik Şartname ve Sözleşme

İdari şartnameler

MADDE 20- (1) İdari şartname, işin özelliğine göre, 4734 sayılı Kanun, 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ve diğer mevzuatın emredici hükümlerine aykırı olmamak şartıyla idare tarafından düzenlenir.

Teknik şartnameler

MADDE 21- (1) Araştırma, geliştirme hizmeti alımlarında, gerek duyulması halinde alınacak hizmetin teknik ayrıntılarını ve şartlarını gösteren bir teknik şartname hazırlanabilir.

(2) İdarece hazırlanacak teknik şartnamelerde belirlenecek teknik kriterlerin, verimliliği ve fonksiyonelliği sağlamaya yönelik olması, rekabeti engelleyici hususlar içermemesi ve bütün istekliler için fırsat eşitliği sağlaması zorunludur.

(3) Teknik şartnamelerde, varsa ulusal ve/veya uluslararası teknik standartlara uygunluğu sağlamaya yönelik düzenlemeler de yapılır. Bu şartnamelerde teknik özelliklere ve tanımlamalara yer verilir.

(4) Hizmet alımının her türlü özelliğini belirten teknik şartnamelerin idarece hazırlanması esastır. Ancak, alınacak hizmetin özelliği nedeniyle idarece hazırlanmasının mümkün olmadığının ihale yetkilisi tarafından onaylanması kaydıyla, teknik şartnameler, 4734 sayılı Kanun hükümlerine uygun olarak ihale yoluyla hazırlattırılabilir.

Sözleşmede yer alması zorunlu hususlar

MADDE 22- (1) Bu Esaslara göre düzenlenecek sözleşmelerde, aşağıdaki hususların belirtilmesi zorunludur:

a) İşin adı, niteliği, türü ve iş tanımı.

b) İdarenin adı ve adresi.

c) Yüklenicinin adı veya ticaret unvanı, tebligata esas adresi.

ç) Varsa alt yüklenicilere ilişkin bilgi ve sorumluluklar.

d) Sözleşmenin bedeli, türü ve süresi.

e) Ödeme yeri ve şartlarıyla avans verilip verilmeyeceği, verilecekse şartları ve miktarı.

f) Sözleşme konusu işler için ödenecekse fiyat farkının ne şekilde ödeneceği.

g) Ulaşım, sigorta, vergi, resim ve harç giderlerinden hangilerinin sözleşme bedeline dahil olacağı.

ğ) Vergi, resim ve harçlar ile sözleşmeyle ilgili diğer giderlerin kimin tarafından ödeneceği.

h) İhale veya doğrudan temin dokümanında yer alan bütün belgelerin sözleşmenin eki olduğu.

ı) Kesin teminat miktarı ile kesin teminatın iadesine ait şartlar.

i) Garanti istenilen hallerde süresi ve garantiye ilişkin şartlar.

j) İşin yapılma yeri, teslim etme ve teslim alma şekil ve şanları.

k) Gecikme halinde alınacak cezalar.

l) Mücbir sebepler ve süre uzatımı verilebilme şartları.

m) Denetim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar.

n) Sözleşmede değişiklik yapılma şartları.

o) Sözleşmenin feshine ilişkin şartlar.

ö) Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları.

p) Anlaşmazlıkların çözümü.

Sözleşmede değişiklik yapılması ve sözleşmenin devri

MADDE 23- (1) Sözleşme imzalandıktan sonra, sözleşme bedelinin aşılmaması ve idare ile yüklenicinin anlaşması kaydıyla; işin yapılma veya teslim yeri ile işin süresinden önce yapılması veya teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartları hususlarında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir.

(2) Sözleşme, zorunlu hallerde İhale yetkilisinin yazılı izni ile başkasına devredilebilir. Ancak, devralacaklarda doğrudan temin veya ihaledeki ilk şartların aranması zorunludur. Ayrıca, isim ve statü değişikliği gereği yapılan devirler hariç olmak üzere bir sözleşmenin devredildiği tarihi takip eden üç yıl içinde aynı yüklenici tarafından başka bir sözleşme devredilemez ve devir alınamaz.

(3) İzinsiz devredilen veya devralanın veya bir sözleşmenin devredildiği tarihi takip eden üç yıl içinde devreden veya devralanın sözleşmeleri feshedilerek, devreden ve devralanlar hakkında, 4735 sayılı Kanun hükümleri uygulanır.

Sözleşmenin feshi ve tasfiyesi

MADDE 24- (1) Sözleşmenin feshi ve tasfiyesiyle ilgili hususlarda, 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümleri uygulanır.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli Hükümler

Teminatlar

MADDE 25- (1) İdarenin ihtiyacına göre, yapılacak olan araştırma, geliştirme hizmeti alımlarında geçici ve kesin teminat istenmesi, ihale dokümanında düzenleme yapmak şartıyla öngörülebilir.

(2) Teminat mektubu verilmesi halinde, bu teminat mektuplarının kapsam ve şekli idarece belirlenir ve ihale dokümanında yer verilir.

(3) Araştırmacı ve araştırma gruplarınca yürütülecek olan araştırma, geliştirme hizmeti alımlarında teminat olarak kabul edilen değerler üzerinden idarece belirlenen miktarda, teklif bedelinin % Yünden az olmamak üzere geçici teminat, sözleşme bedelinin % 6'sından az olmamak üzere kesin teminat alınabilir.

(4) Kesin teminat mektuplarının süresi, işin bitiş tarihi dikkate alınarak kesin kabulün yapıldığı tarihten sonraki bir tarih olmak kaydıyla, idare tarafından belirlenir.

(5) Avans verilmesi durumlarında alınacak olan avans teminat mektuplarının süresi avansın mahsup süresi göz önünde bulundurularak idare tarafından belirlenir.

(6) Yabancı bankaların veya benzeri kredi kuruluşlarının kontrgarantilerine dayanılarak verilecek teminat mektuplarında, kontrgarantiyi veren yabancı banka veya kredi kuruluşlarının ismi ve teminatının kontrgarantili olduğu belirtilmek zorundadır.

Kesin teminat ve ek kesin teminatların verilmesi

MADDE 26- (1) Taahhüdün, proje formatı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve yüklenicinin bu işten dolayı idareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra alınmış olan kesin teminatın; Sosyal Güvenlik Kurumundan ilişiksiz belgesinin getirildiği saptandıktan sonra. alman hizmet için bir garanti süresi öngörülmesi halinde yarısı, garanti süresi dolduktan sonra kalanı, garanti süresi öngörülmeyen hallerde ise tamamı yükleniciye iade edilir.

(2) Yüklenicinin bu iş nedeniyle idareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin, kabul tarihine veya varsa garanti süresinin bitimine kadar ödenmemesi halinde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminatlar paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı yükleniciye verilir.

İade edilemeyen teminatlar

MADDE 27- (1) Bu Esaslara göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde, işin kabul tarihinden veya garanti süresinin bitim tarihinden itibaren iki yıl içinde idarenin yazılı uyarısına rağmen talep edilmemesi nedeniyle iade edilmeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır. Teminat mektubu dışındaki teminatlar sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.

Mücbir sebepler

MADDE 28- (1) Mücbir sebep olarak kabul edilebilecek haller aşağıda belirtilmiştir:

a) Doğal afetler.

b) Kanuni grev.

c) Genel salgın hastalık.

ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.

d) Gerektiğinde idare tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.

(2) Süre uzatımı verilmesi, sözleşmenin feshi gibi durumlar da dâhil olmak üzere, idare tarafından yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilebilmesi için; yükleniciden kaynaklanan bir kusurdan ileri gelmemiş olması. taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması, yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş bulunması, mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin idareye yazılı olarak bildirimde bulunması ve yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi zorunludur.

Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi

MADDE 29- (1) Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.

Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi

MADDE 30- (1) Araştırma, geliştirme hizmeti alımında, sözleşmede öngörülemeyen durumlar nedeniyle bir iş artışının zorunlu olması halinde, artışa konu olan iş;

a) Sözleşmeye esas proje içinde kalması,

b) İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması, şartlarıyla, sözleşme bedelinin % 20'sine kadar oran dahilinde, süre hariç sözleşme ve ihale dokümanındaki hükümler çerçevesinde aynı yükleniciye yaptırılabilir.

(2) İşin birinci fıkradaki şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise, artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Ancak bu durumda, işin tamamının ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirilmesi zorunludur.

(3) Sözleşme bedelinin % 80'inden daha düşük bedelle tamamlanacağı anlaşılan işlerde, yüklenici işi bitirmek zorundadır. Bu durumda yükleniciye, yapmış olduğu gerçek giderleri ve yüklenici kârına karşılık olarak, sözleşme bedelinin % 80'i ile sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının % 5'i geçici kabul tarihindeki fiyatlar üzerinden ödenir.

Denetim, muayene ve kabul işlemleri

MADDE 31- (1) Teslim edilen hizmet veya yapılan işin muayene ve kabul işlemleri, ihale yetkilisi tarafından görevlendirilen uzman ve/veya ilgili personelden oluşan ve proje koordinatörü dâhil en az üç kişiden müteşekkil Proje İzleme Grubu tarafından yapılır. Proje İzleme Grubu, projenin sözleşme hükümlerine ve proje teklif formatına varsa teknik şartname ile idari şartnameye ve bilimsel kriterlere göre yürütülüp yürütülmediğini her aşamada kontrol edebilir, muayene ve kabule ilişkin görüşlerini raporla belirtir.

(2) Sözleşmede hüküm bulunması halinde; araştırma, geliştirme hizmetinin müstakil kullanıma elverişli bölümleri için kısmi kabul yapılabilir.

Ceza ve ihaleden yasaklama

MADDE 32- (1) Bu Esaslar kapsamındaki ceza ve ihalelerden yasaklama hususları,

4734 sayılı Kanun ve 4735 sayılı Kanun hükümlerine tabidir.

Bildirim ve tebligat esasları

MADDE 33- (1) Aday, istekliler ve istekli olabileceklere yapılacak her türlü bildirim ve tebligatlarda aşağıdaki hususlara uyulması zorunludur:

a) Tebligatlar İdare tarafından aşağıdaki yöntemler kullanılarak yapılabilir:

1) İmza karşılığı elden.

2) İadeli taahhütlü mektupla.

3) Elektronik ortamda.

4) Faksla.

İadeli taahhütlü mektupla yapılan tebligatlarda mektubun postaya verilmesini takip eden yedinci gün, yabancı isteklilerde ise ondokuzuncu gün kararın istekliye tebliğ tarihi sayılır. Tebligatın bu tarihten önce muhataba ulaşması halinde ise fiili tebliğ tarihi esas alınır.

b) Elektronik ortamda veya faks ile yapılan tebligatların aynı gün teyit edilmesi zorunludur. Elektronik ortamda veya faks ile yapılan bildirimlerde bildirim tarihi tebliğ tarihi sayılır.

(2) Bu Esaslarda hüküm bulunmayan hallerde yapılacak tebliğler hakkında Tebligat Kanunu hükümleri uygulanır.

Diğer hususlar

MADDE 34- (1) Bu Esaslarda hüküm bulunmayan hallerde 4734 sayılı Kanun ve 4735 sayılı Kanun ile ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

ALTINCI BÖLÜM

Son Hükümler

Yürürlükten kaldırılan mevzuat

MADDE 35- (1) 26/4/2006 tarihli ve 2006/10397 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü Tarafından 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü Maddesinin (f) Bendi Kapsamında Yapılacak İhalelere İlişkin Esaslar ile 27/9/2010 tarihli ve 2010/970 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü Tarafından 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü Maddesinin (f) Bendi Kapsamında Yapılacak İhalelere İlişkin Esaslar yürürlükten kaldırılmıştır.

Mevcut ihaleler

GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bu Esasların yürürlüğe girdiği tarihten önce ihale edileceği veya alım yapılacağı yazılı olarak duyurulmuş veya ilanı yapılmış bulunan işler, tabi olduğu mevzuat hükümlerine göre sonuçlandırılır.

Eşik değerin belirlenmesi

GEÇİCİ MADDE 2- (1) Bu Esaslar yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir ay içinde eşik değer belirlenir.

Yürürlük

MADDE 36- (1) Sayıştayın görüşü alınan bu Esaslar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 37- (1) Bu Esasları Aile ve Sosyal Politikalar Bakam yürütür.

İlgili Kanunlar

Önemli Uyarı

Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu hükümleri uyarınca bu yazının izinsiz iktibas edilmesi, sosyal medya veya iletişim grupları yoluyla ya da başka herhangi bir şekilde yayılması ve çoğaltılması yasaktır.
İçerikler hakkında kişisel notlar alabilirsiniz. Aldığınız notları yalnızca siz görebilirsiniz.