Savunma Sanayi Müsteşarlığı Tarafından, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü Maddesinin (B) Bendi Kapsamında Yapılacak İhalelere İlişkin Ekli Esaslar

  • 3633
  • 30.05.2009
  • Bakanlar Kurulu

Açıklama

Savunma Sanayi Müsteşarlığı Tarafından, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü Maddesinin (B) Bendi Kapsamında Yapılacak İhalelere İlişkin Ekli Esaslar’ın Yürürlüğe Konulması Hakkında Karar (30/5/2009 tarihli ve 2009/15108 Sayılı Kararnamenin Eki Esaslar)

İçerik

SAVUNMA SANAYİ MÜSTEŞARLIĞI TARAFINDAN, 4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNUNUN 3 ÜNCÜ MADDESİNİN (B) BENDİ KAPSAMINDA YAPILACAK İHALELERE İLİŞKİN EKLİ ESASLAR

 

RESMİ GAZETE SAYISI: 27282            RESMİ GAZETE TARİHİ: 08.07.2009

KARAR SAYISI: 2009/ 15108             KARAR TARİHİ: 30.05.2009

DEĞİŞİKLİK:   RESMİ GAZETE SAYISI: 27716            RESMİ GAZETE TARİHİ: 01.10.2010

KARAR SAYISI: 2010/ 852            KARAR TARİHİ: 18.08.2010

DEĞİŞİKLİK:     RESMİ GAZETE SAYISI: 28434             RESMİ GAZETE TARİHİ: 07.10.2012

KARAR SAYISI: 2012/3738               KARAR TARİHİ: 10.09.2012

 

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Esasların amacı, Savunma Sanayii Müsteşarlığı tarafından 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü maddesinin (b) bendine göre yapılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinde uygulanacak usul ve esasları belirlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik) (1) Bu Esaslar; savunma, güvenlik veya istihbarat alanları ile ilişkili olduğuna veya gizlilik içinde yürütülmesi gerektiğine Milli Savunma Bakanı tarafından karar verilen veya devlet güvenliğine ilişkin temel menfaatlerin korunmasını gerektiren hallerle ilgili olan mal ve hizmet alımları ile yapım işlerini ve bu ihtiyaçlara ilişkin olarak yapılacak araştırma geliştirme projeleri, yapılabilirlik etütleri ve danışmanlık hizmetlerini kapsar.

Hukuki dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Esaslar, 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü ve geçici 4 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 –  (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik madde)

(1) Bu Esaslarda geçen;

a) Ar-Ge Paneli: Türk Silahlı Kuvvetleri ile çeşitli alanlarda konusunda uzman personelin de yer aldığı ve Proje Yönetim Yönergesinde tanımlanan heyeti,

b) Ar-Ge Projesi: Yurtiçi teknolojik birikim sağlamayı ve alt sistem, bileşen, teknoloji geliştirmeyi hedefleyen, seri üretimi içermeyen projeyi,

c) Bakan: Milli Savunma Bakanını,

ç) Danışmanlık Hizmetleri: Müsteşarlığın görev alanlarına ilişkin danışmanlık hizmetlerini,

d) Fon: Savunma Sanayii Destekleme Fonunu,

e) Hizmet: Bakım, onarım, eğitim faaliyetleri, kiralama, sigorta ve proje kapsamındaki diğer hizmetleri,

f) İhtiyaç Makamı: İhtiyacın sahibi olan Genelkurmay Başkanlığı ve bağlılarını, Kuvvet Komutanlıklarını, Jandarma Genel Komutanlığını, Sahil Güvenlik Komutanlığını ve Milli Savunma Bakanlığı bağlıları ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarını,

g) Mal: Her türlü araç, gereç, teçhizat, doküman, donanım, yazılım, sistem ve benzerlerini,

ğ) Modernizasyon Projesi: İhtiyaç Makamının modern araç, gereç ve sistemlerle donatılmasına ve lojistik desteğine yönelik, mal ve hizmet alımları ile yapım işlerine ilişkin projeyi,

h) Müsteşar: Savunma Sanayii Müsteşarını,

ı) Müsteşarlık: Savunma Sanayii Müsteşarlığını,

i) Proje Grubu: Proje faaliyetlerinin yürütülebilmesi amacıyla Müsteşarın onayıyla görevlendirilen çalışma grubunu,

j) Proje Yönetim Yönergesi: Bu Esaslara göre yürütülen projelerde, proje yönetim faaliyetine ilişkin usul ve esasları belirlemek üzere Bakan tarafından onaylanan yönergeyi,

k) Sanayi Katılımı/Offset: Sanayi Katılımı/Offset Yönergesi kapsamında gerçekleştirilen iş ve işlemleri,

l) Savunma Sanayii İcra Komitesi: 3238 sayılı Kanunun 5 inci maddesine göre "Başbakanın başkanlığında, Genelkurmay Başkanı ve Milli Savunma Bakanından" oluşan Komiteyi,

m) Teklif Değerlendirme Heyeti: Projelere ilişkin tekliflerin değerlendirilmesi amacıyla Müsteşarın onayı ile görevlendirilen personeli,

n) Teklife Çağrı Dosyası: Tedarik edilecek mal ve hizmet alımları ile yapım işlerine ilişkin teknik şartname, işin tanımı, sözleşme taslağı, mali, idari, hukuki hususları, teklif verme şekli gibi konuları kapsayan dokümanı,

o) Yapılabilirlik Etüdü: İşin yapılabilirliğine, geliştirilmesine, üretimine ve kullanımına ilişkin hususların değerlendirildiği çalışmayı,

ö) Yüklenici: Sözleşme konusu işi gerçekleştirmek üzere Müsteşarlık ile sözleşme imzalamış gerçek ve tüzel kişileri,

p) Yüklenici Adayı: Mal, Hizmet ve/veya yapım işine teklif veren gerçek ve tüzel kişileri

ifade eder.

MADDE 4 – (1) Bu Esaslarda geçen;

a) Ar-Ge: Uzun vadeli sistem ihtiyaçlarına ilişkin yurtiçi teknolojik birikim sağlamayı ve alt sistem, bileşen, teknoloji geliştirmeyi hedefleyen, seri üretimi içermeyen proje modelini,

b) Hizmet: Savunma sanayiinin geliştirilmesi, idamesi, Türk Silahlı Kuvvetlerinin modernizasyonunun sağlanması kapsamında ilgili faaliyetlerin hazırlığı, gerçekleştirilmesi ve yürütülmesine yönelik bakım, eğitim faaliyetleri ve danışmanlık hizmetleri dahil tüm hizmetleri,

c) İhtiyaç Makamı: İhtiyacın sahibi olan Genelkurmay Başkanlığını, Kuvvet Komutanlıklarını, Jandarma Genel Komutanlığını, Sahil Güvenlik Komutanlığını ve Milli Savunma Bakanlığı bağlılarını,

ç) Mal: Savunma, güvenlik veya istihbarat alanları ile ilişkili her türlü araç, gereç, teçhizat, donanım, yazılım, sistem ve benzeri malzemeyi,

d) Müsteşar: Savunma Sanayii Müsteşarını,

e) Müsteşarlık: Savunma Sanayii Müsteşarlığını,

f) Proje Grubu: Proje faaliyetlerinin yürütülebilmesi amacıyla Müsteşarın onayıyla görevlendirilen Müsteşarlık personeli ve İhtiyaç Makamınca bildirilen personelden oluşan çalışma grubunu,

g) Proje Yönetim Yönergesi: Müsteşarlık tarafından bu Esaslara göre yürütülen projelerde işlem, akış, yöntem ve kurallarını belirlemek üzere hazırlanan ve Milli Savunma Bakanı tarafından onaylanan yönergeyi,

ğ) Sanayi Katılımı: Projeler kapsamında, yerli sanayi firmalarının imkân ve kabiliyetlerinin kullanılması, ihracat yoluyla uluslararası rekabet güçlerinin artırılması, teknolojik işbirliği, yatırım ve Ar-Ge imkanları sağlanması amacıyla gerçekleştirilen faaliyetleri,

h) Savunma Sanayii İcra Komitesi: 3238 sayılı Kanunun 5 inci maddesine göre "Başbakanın başkanlığında, Genelkurmay Başkanı ve Milli Savunma Bakanından" oluşan Komiteyi,

ı) Teklif Değerlendirme Heyeti: Projelere ilişkin tekliflerin değerlendirilmesi amacıyla Müsteşarın onayı ile görevlendirilen personeli,

i) Teklife Çağrı Dosyası: Tedarik edilecek mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinin teknik şartnamesi, ihale konusu işin tanımı, hangi şartlarda yapılacağı, sözleşme görüşmelerine esas mali, idari, hukuki hususları, teklif verme şekli gibi konuları kapsayan dokümanı,

j) Yüklenici: Sözleşme konusu işi gerçekleştirmek üzere Müsteşarlık ile sözleşme imzalamış firma, kurum veya kuruluşu,

k) Yüklenici Adayı: Mal ve/veya danışmanlık dahil hizmet alımları ile yapım işlerinin ihalesine teklif veren tedarikçi, hizmet sunucusu veya yapım müteahhidini,

ifade eder.

Modernizasyon Projelerinin başlatılması

MADDE 5 (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik) (1) Proje, İhtiyaç Makamı tarafından ihtiyacın yazılı olarak bildirilmesini müteakip Müsteşarın teklifi ve Bakanın onayı ile başlatılır.

Modernizasyon Projelerinde tedarik yöntemi

MADDE 6 – (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik madde)

(1) Bu Esaslar kapsamında yürütülecek projelerde Müsteşarlıkça belirlenecek tedarik yöntemi ve proje modeli kullanılır. Ancak, tek kaynaktan temin usulü proje başlama kararında belirtilmesi halinde kullanılabilir. Bu yöntem ulusal menfaat, gizlilik, teknolojik birikimin tek bir yerde bulunması, standardizasyonun sağlanması ve acil harekât ihtiyaçlarının karşılanmasına gerek duyulması durumunda kullanılır.

Modernizasyon Projelerinde teklife çağrı dosyasının hazırlanması

MADDE 7 – (1) (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik) Proje başlama kararından sonra Proje Grubu, Teklife Çağrı Dosyasını hazırlar.

(2) (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik) Teklife Çağrı Dosyası, İhtiyaç Makamının teknik, taktik ve lojistik istekleri ile Müsteşarlığın iç mevzuatı dikkate alınarak hazırlanır. Teklife Çağrı Dosyası hazırlanırken Müsteşarlık, projelerin özelliklerine göre değişik tipte sözleşmeler kullanabilir.

 (3) Teklife Çağrı Dosyasında, asgari olarak aşağıdaki hususlara yer verilir;

a) Sözleşmenin yorumunda esas alınacak geçerli dilin Türkçe olacağı.

b) Teklif geçerlilik süresi.

c) (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik) Proje kapsamında öngörülmesi halinde, Müsteşarlık mevzuatına uygun olarak talep edilen Sanayi Katılımı/Offset taahhüt şartları ve teknoloji kazanımı yükümlülüğü.”

ç) Tekliflerin değerlendirilmesinde uygulanacak ana kriterler.

d) Fiyata eskalasyon uygulanması halinde eskalasyon formülü.

e) (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik) Müsteşarlığın herhangi bir yükümlülük üstlenmeksizin, verilen teklifleri kabul edip etmemekte, teklifleri değerlendirip değerlendirmemekte, yeni teklif istemekte, tekliflerden birini, bazılarını veya tamamını reddetmekte, ihalenin iptal edilmesinde tamamen serbest olduğu ve ihalenin istenilen Yüklenici Adayına verilebileceği.

f) Müsteşarlık tarafından uygun bulunan teminatların şekli, miktarı ve esasları.

g) Teklif değerlendirme faaliyetinin herhangi bir aşamasında, tekliflerin sayısının azaltılması amacıyla kısa liste yapılmasının öngörülmesi halinde, kısa liste şartları.

(4) Tek kaynaktan temin durumunda Müsteşarlığın tercihine bağlı olarak geçici teminat alınmayabilir.

Modernizasyon Projelerinde teklife çağrı dosyasının yayımlanması

MADDE 8 – (1) Müsteşarın onayı ile Teklife Çağrı Dosyasının firma, kurum ve kuruluşlara doğrudan gönderilmesi ve/veya ihaleye ilişkin duyurunun Müsteşarlığın internet sitesinde yayımlanmasıyla ihale süreci başlar.

(2) Teklife Çağrı Dosyası, Müsteşarlık tarafından belirlenecek ücret karşılığı verilebilir.

(3) Teklife Çağrı Dosyası yayımlandıktan sonra tekliflerin hazırlanmasını veya işin gerçekleştirilmesini etkileyebilecek maddi veya teknik hatalar veya eksikliklerin Müsteşarlıkça tespit edilmesi veya Yüklenici Adaylarınca yazılı olarak bildirilmesi halinde Teklife Çağrı Dosyasında Müsteşarın onayı ile değişiklik yapılabilir. Bu değişiklikler, Teklife Çağrı Dosyası alan firma, kurum ve kuruluşlara bildirilir.

Modernizasyon Projelerinde tekliflerin alınması ve değerlendirilmesi

MADDE 9 – (1) Teklife Çağrı Dosyasının yayımlanmasını müteakip tekliflerin alınmasından önce Müsteşarın onayı ile Proje Grubu ve Müsteşarlığın ilgili birimleri personelinden Teklif Değerlendirme Heyeti oluşturulur.

(2) Teklifler Teklife Çağrı Dosyasında belirtilen ihale saatine kadar Müsteşarlık Genel Evrak birimine teslim edilir. Bu saatten sonra verilen teklifler kabul edilmez ve açılmaksızın iade edilir.

(3) (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik) Alınan teklifler açılmadan önce Teklif Değerlendirme Heyeti tarafından, teklif değerlendirme planı, değerlendirme kriterleri ve değerlendirme ağırlıkları hazırlanır. Tek kaynaktan temin durumunda değerlendirme ağırlıkları hazırlanmaz ve puanlama yapılmaz.”

(4) Teklif değerlendirme planının Müsteşarlıkça onaylanmasını müteakip, teklif değerlendirme çalışmalarına başlanır.

(5) Müsteşarlık, tekliflerde eksik ve/veya yetersiz hususlar bulunması halinde, Yüklenici Adaylarından eksik ve/veya yetersiz hususların düzeltilmesini veya tamamlanmasını isteyebilir.

(6) (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile mülga)

(7) (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik) Teklife Çağrı Dosyasında kısa liste yapılmasına ve kısa liste şartlarına ilişkin olarak düzenleme bulunması durumunda, kısa liste Müsteşarın onayı ile yapılır. Listeye giremeyen Yüklenici Adaylarının teklifleri ilgili aşamalarda değerlendirme dışı bırakılır ve sundukları geçici teminatları iade edilir.”

(8) Teklif değerlendirme çalışmalarında rekabetin korunması ve maliyet etkinlik esas alınır.

Modernizasyon Projelerinde en iyi ve en son tekliflerin alınması ve fiyatların yenilenmesi

MADDE 10 – (1) Teklif Değerlendirme çalışmaları tamamlanmadan önce, kapsamı Müsteşarlık tarafından belirlenmek üzere Yüklenici Adaylarından yazılı olarak bir kez en iyi ve en son tekliflerini vermeleri talep edilebilir.

(2) Yüklenici Adaylarınca verilen en iyi ve en son teklifler dikkate alınarak değerlendirme tamamlanır ve teklif değerlendirme sonuç raporu hazırlanır.

(3) Teklif değerlendirme sonuç raporunun Müsteşara arzından sonra, Müsteşar tarafından gerekli görülmesi halinde ve belirlenecek yöntem çerçevesinde Yüklenici Adaylarından fiyat tekliflerini yenilemeleri istenebilir. Fiyatların yenilenmesi durumunda Teklif Değerlendirme Heyeti tarafından, teklif değerlendirme sonuç raporu nihai hale getirilir.

Modernizasyon Projelerinde seçim kararları

MADDE 11 (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik madde)

(1) Genelkurmay Başkanlığı ve bağlıları, Kuvvet Komutanlıkları, Milli Savunma Bakanlığı ve bağlıları, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı ihtiyaçlarına ait projelerin değerlendirme sonuçları Savunma Sanayii İcra Komitesine arz edilir ve Savunma Sanayii İcra Komitesinin vereceği karar doğrultusunda işlem tesis edilir. Diğer kamu kurum ve kuruluşlarının ihtiyaçlarına ait projelerin değerlendirme sonuçları, Müsteşarın teklifi ve Bakanın uygun görüşü ile birlikte Başbakana arz edilir ve Başbakanın vereceği karar doğrultusunda işlem tesis edilir.

(2) Yüklenici seçim kararları doğrultusunda yapılan sözleşme görüşmeleri sonucunda Müsteşar onayı alınarak sözleşmenin imzalanması ile ihale süreci tamamlanır.

(3) Yüklenici seçim kararlarında ikinci bir Yüklenici Adayının belirlenmiş olması durumunda, ikinci Yüklenici Adayının geçici teminat mektubu sözleşme imzalanana kadar muhafaza edilir.

(4) Yüklenici seçim kararında, kaynak üst sınırı da belirlenir. Bu belirlemede varsa opsiyonlar ve aynı proje kapsamında olabilecek ilave ihtiyaçlar da dikkate alınabilir.

Modernizasyon Projelerinde sözleşme

MADDE 12 – (1) Müsteşarlık, projelerin özelliklerine göre değişik tipte sözleşmeler imzalayabilir.

(2) (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik) Yüklenici Adayı ile sözleşme ve eklerinin müzakereleri Yüklenici seçim kararına uygun olarak ve kararda belirtilen kaynak içerisinde kalmak şartıyla gerçekleştirilir ve yapılan sözleşme müzakereleri sonucunda sözleşme ve ekleri nihai hale getirilir.

(3) (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik)

Sözleşme müzakereleri sırasında proje kapsamında ortaya çıkabilecek ve ilave maliyet gerektirecek talepler, Müsteşarlıkça, Yüklenici seçim kararlarında ilgili proje için belirlenen kaynak sınırları içinde kalmak kaydıyla değerlendirilir. Kaynağın aşılması sonucunu doğuracak talepler, yüklenici seçim kararını veren makam tarafından ayrıca değerlendirilir.”

(4) Sözleşmede; ödeme şekil ve şartları, anlaşmazlıkların çözüm şekli, sözleşmenin devredilip devredilemeyeceği, devredilebilecekse şartları, bedeli, sözleşme süresi, fikri mülkiyet hakları, mücbir sebepler, sözleşmenin feshi ve diğer düzenlemelere yer verilir.

(5) (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik) Sözleşme, Yüklenici seçim kararını veren makam tarafından verilen yetki ile Müsteşar veya yetkilendirdiği kişi tarafından imzalanır.

(6) Teklife Çağrı Dosyasında aksi belirtilmedikçe sözleşmelerin notere tasdiki/tescili yaptırılmaz.

Modernizasyon Projelerinde sözleşme hükümlerinin uygulanması

MADDE 13 – (1) Sözleşmenin imzalanmasından sonraki proje faaliyetleri, sözleşmede yer alan hükümler dahilinde Müsteşarlık tarafından gerçekleştirilir.

(2) (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik) Müsteşarlık, ilgili proje için belirlenen kaynak üst sınırını geçmemek kaydıyla, imzalanan sözleşmede değişiklikler yapabilir. İlave kaynak gerektiren değişiklikler için Savunma Sanayii İcra Komitesi kararı alınması gerekir.

(3) (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile ek) Sözleşme kapsamında Sanayii Katılımı/Offset sözleşmesi cezaları hariç, tahakkuk eden gecikme cezaları karşılığında Müsteşar onayıyla proje kapsamındaki ilave ihtiyaçlar için Mal veya Hizmet alınabilir.

(4) (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile ek) Kabul işlemleri tamamlandığında, tedarik edilen Mal, Hizmet veya yapım işi, yüklenici tarafından İhtiyaç Makamına teslim edilir. Teslim edilen Mal, Hizmet veya yapım işi, İhtiyaç Makamı tarafından envantere kaydedilir.

(5) (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile ek) Kabul işlemlerinde tedarik edilen Mal, Hizmet veya yapım işinin kullanımına etki etmeyecek kusur veya eksiklik bulunduğunun tespit edilmesi ve bu hususa ilişkin olarak İhtiyaç Makamının uygun görüşünün alınması halinde; Mal, Hizmet veya yapım işlerinin kabulü, Müsteşar onayıyla nefaset farkı kesilerek yapılabilir.”

Devletten devlete satışlar ve uluslararası işbirliği ile gerçekleştirilecek projeler

MADDE 14 (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik madde)  (1) Proje başlangıç kararında devletten devlete satış veya uluslararası işbirliği ile yapılacağı belirtilen projeler bu Esaslarda yer alan hükümlere bağlı kalınmaksızın yürütülür. Söz konusu projelere ilişkin anlaşmalar ve/veya sözleşmeler proje seçim kararını veren makamın onayı alındıktan sonra Müsteşarlıkça imzalanır.

Ar-Ge Projeleri

MADDE 14/A (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile ek madde) (1) İhtiyaç Makamından gelen veya Müsteşarlıkça tanımlanan Ar-Ge Projesi önerileri Müsteşarlık Ar-Ge ve Teknoloji Yönetimi Daire Başkanlığı tarafından Ar-Ge Paneline teklif edilir. Ar-Ge Paneli tarafından uygun değerlendirilen Ar-Ge Projeleri, Müsteşar onayı ile sözleşmeleri imzalanarak gerçekleştirilir.

(2) Ar-Ge Projelerine ilişkin olarak imzalanacak sözleşmelerde; teminat alınıp alınmayacağı, ceza kesilip kesilmeyeceği gibi hususlar düzenlenir.

(3) Ar-Ge Projeleri için Fondan ayrılacak kaynak, yıllara sari olarak, Savunma Sanayiiİcra Komitesi Kararı ile belirlenir.

Yapılabilirlik Etütleri ve Danışmanlık Hizmetleri

MADDE 14/B (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile ek madde) (1) İhtiyaç Makamından gelen veya Müsteşarlıkça ihtiyaç duyulan Yapılabilirlik Etütleri veya Danışmanlık Hizmeti alımları Müsteşarın onayı ile sözleşmeleri imzalanarak gerçekleştirilir.

(2) Yapılabilirlik Etütleri ve Danışmanlık Hizmetleri için Fondan ayrılacak kaynak, yıllara sari olarak, Savunma Sanayii İcra Komitesi Kararı ile belirlenir.

Diğer hususlar

MADDE 15 – (1) Müsteşarlık, bu Esaslar kapsamında gerçekleştireceği faaliyetleri Müsteşarlık Proje Yönetim Yönergesine uygun olarak yürütür.

(2) 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun ceza ve ihalelerden yasaklamaya ilişkin hükümleri, bu Esaslara göre yürütülen faaliyetler için de uygulanır.

(3) 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 53 üncü maddesinde yer alan Kamu İhale Kurumu geliri bu Esaslara göre yapılan ihalelerde alınmaz.

(4) (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile değişik) Bu Esaslara göre yapılacak tedariklerde, sözleşme imzalanmasında Yüklenici Adaylarının görev ve sorumlulukları, sözleşmenin imzalanması, şikayetlerin incelenmesi ve karara bağlanması, denetim-muayene ve kabul işlemleri de dâhil sözleşme kapsamındaki faaliyetler Müsteşarlık tarafından belirlenir ve yürütülür.

(5) Proje faaliyetleri, ilgili mevzuat uyarınca gizlilik içinde ve bilmesi gereken prensibine göre, Müsteşarlığın güvenlik ve gizliliğe ilişkin yönergelerine uygun olarak yürütülür.

(6) (10/9/2012 tarihli ve 2012/3738 sayılı Kararname ile ek) Genelkurmay Başkanlığı ve bağlıları, Kuvvet Komutanlıkları, Milli Savunma Bakanlığı ve bağlıları, Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı, Milli İstihbarat Teşkilatı ihtiyaçları ile Emniyet Genel Müdürlüğünün acil ihtiyaçları dışındaki kamu kurum ve kuruluşlarının ihtiyaçlarının Müsteşarlık tarafından tedariki; kaynağının Bütçe Kanunu veya ilgili kanunlarda yer alan hükümlere istinaden Fona aktarılması şartıyla yapılır.

Yürürlükten kaldırılan mevzuat

MADDE 16 – (1) 12/5/2004 tarihli ve 2004/7354 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı yürürlükten kaldırılmıştır.

GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Esasların yürürlüğe girdiği tarihe kadar ilan edilmiş veya yazılı olarak duyurulmuş ihaleler hakkında, 12/5/2004 tarihli ve 2004/7354 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı hükümlerinin uygulanmasına devam edilir.

Yürürlük

MADDE 17 – (1) Bu Esaslar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 18 – (1) Bu Esasları Bakanlar Kurulu yürütür.

Önemli Uyarı

Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu hükümleri uyarınca bu yazının izinsiz iktibas edilmesi, sosyal medya veya iletişim grupları yoluyla ya da başka herhangi bir şekilde yayılması ve çoğaltılması yasaktır.
İçerikler hakkında kişisel notlar alabilirsiniz. Aldığınız notları yalnızca siz görebilirsiniz.