Personel Giderleri Oranı Hesabı Hk.

  • Soru ID: 17976
  • Üye ID: 747
  • Sorulma: 29.10.2021
  • Cevaplanma: 29.10.2021

Soru

Sayın Yetkili, Bildiğiniz üzere 5393 sayılı mevzuatta tanımlandığı üzere Belediyeler %30’luk ve İl Özel İdareleri, Belediyeler ve Bağlı Kuruluşları ile Bunların Üyesi Olduğu Mahalli İdare Birliklerinin Personel Çalıştırılmasına Dayalı Hizmetlerinin Gördürülmesine İlişkin Usul ve Esaslara göre ise %40’lık personel istihdam kısıtlarına tabidir. Bu kapsamda 2018 tarih ve 93127266 sayılı İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü’nün yazısında konuyla ilgili olarak “ İdarelerin şirket personeli de dahil yıllık personel giderlerinin hesaplanmasında; doğrudan hizmet alımı kapsamında idarede istihdam edilen şirket işçileri ile şirketin yönetici ve destek personeline ödenen net ücretlerin toplamı dikkate alınacaktır” hükmü yer almaktadır. Bu doğrultuda personel sınır hesabı idarelerce yapılırken, idarenin Belediye şirketinin düzenlediği fatura tutarlarının mı, özetle (03.5) kodundan ödenen tutarlar mı, yoksa şirket personellerinin bordrolarında yer alan net ödemeler toplamı mı dikkate alınmalıdır. Ayrıca cari yılda şirket personeline ödenecek net ücret ifadesi tanımının ne olduğu bilinmemektedir. Söz konusu hususla ilgili olarak bizleri aydınlatmanızı rica ederiz.

Cevap

Yetkisiz Erişim!

Bu sayfa Abonelerimizin ve/veya Site Üyelerinin erişimine açıktır.

Abone (Altın Üye) iseniz, lütfen üye girişi yapınız.

Üyelik girişi yapmanıza rağmen hala sayfayı görüntüleyemiyor iseniz, abone olarak sitemizdeki tüm verilere ulaşabilirsiniz.

Bir Abonelik (Üyelik) paketine geçmek ve detaylı bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

+90 (312) 473 84 23

mts@mevzuattakip.com.tr

Önemli Uyarı

Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu hükümleri uyarınca bu yazının izinsiz iktibas edilmesi, sosyal medya veya iletişim grupları yoluyla ya da başka herhangi bir şekilde yayılması ve çoğaltılması yasaktır.
Soru-cevaplar hakkında kişisel notlar alabilirsiniz. Aldığınız notları yalnızca siz görebilirsiniz.