Şirket İşçilerinin İş Elbiseleri Hk.

  • Soru ID: 10308
  • Üye ID: 638
  • Sorulma: 06.08.2018
  • Cevaplanma: 06.08.2018

Soru

Sayın Hocam; 28.04.2018 gün ve 30405 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan “İl Özel İdareleri, Belediyeler ve Bağlı Kuruluşları ile Bunları Üyesi Olduğu Mahalli İdare Birliklerinin Personel Çalıştırılmasına Dayalı Hizmetlerinin Gördürülmesine İlişkin Usul ve Esaslar” ın 5. Maddesinin 4. Fıkrasında; “İdare tarafından şirkete personel gideri için yapılacak aylık ödemelerin toplamı, hizmet alımı sözleşmesinde öngörülen işçi ücretleri esas alınarak hesaplanan; a) Asgari İşçilik maliyeti, b) Asgari işçilik maliyeti üzerinden hesaplanan %4 sözleşme giderleri ve genel giderler, c) İşçilikle bağlantılı ayni giderler, ç) Asgari işçilik maliyeti ve işçilikle bağlantılı ayni giderler toplamı üzerinden %7’ye kadar belirlenecek kâr, dâhil işçilik giderleri toplamını aşamaz. İşçi ücretlerinin tespitinde asgari ücrette meydana gelen artışlar dikkate alınır. Asgari işçilik maliyeti, sözleşme giderleri ve genel giderler ile işçilikle bağlantılı ayni giderler ve kâr oranı, kamu ihale mevzuatı esas alınarak belirlenir.” Denilmektedir. Yukarıda “b” ve “c” hükümlerinde görüleceği üzere söz konusu usul ve esaslar ile “%4 sözleşme giderleri ve genel giderler” ile “İşçilikle bağlantılı ayni giderler” iki ayrı ödeme kalemi olarak gösterilmiştir. Bu iki kalemin birbiri ile ilişkilendirilemeyeceği ve “c” bendine konu “İşçilikle bağlantılı ayni giderler” kalemine dair harcamaların Belediye Şirketi tarafından Kuruma ayrı fatura edileceği hususu “ç” bendinden de anlaşılmaktadır. Gerek yukarıda belirtilen usul ve esaslarda gerekse Kamu İhale Kanununa dair ana ve ikincil mevzuatta “İşçilikle bağlantılı ayni giderler” kaleminin nelerden oluşacağına dair bir hüküm bulunmamaktadır. 375 Sayılı KHK’nin geçici 24. Maddesi gereği, daha önce hizmet alımı personel (taşeron) olarak çalışmakta olan personeller, Nisan 2018 itibariyle Belediye Şirketi bünyesinde işçi statüsüne geçirilmişlerdir. Şirket bünyesine geçirilen ve ilk paragrafta belirtilen usul ve esaslara istinaden çalıştırılan işçilere alınacak olan koruyucu malzeme ile iş kıyafetlerinin, “%4 sözleşme giderleri ve genel giderler” kaleminde mi yoksa “İşçilikle bağlantılı ayni giderler” kalemi üzerinden mi değerlendirileceği hususunda tereddüt hasıl olmuştur. Konu ile ilgili görüşünüz nedir hocam. Saygılarımızla

Cevap

Yetkisiz Erişim!

Bu sayfa Abonelerimizin ve/veya Site Üyelerinin erişimine açıktır.

Abone (Altın Üye) iseniz, lütfen üye girişi yapınız.

Üyelik girişi yapmanıza rağmen hala sayfayı görüntüleyemiyor iseniz, abone olarak sitemizdeki tüm verilere ulaşabilirsiniz.

Bir Abonelik (Üyelik) paketine geçmek ve detaylı bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

+90 (312) 473 84 23

mts@mevzuattakip.com.tr

Önemli Uyarı

Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu hükümleri uyarınca bu yazının izinsiz iktibas edilmesi, sosyal medya veya iletişim grupları yoluyla ya da başka herhangi bir şekilde yayılması ve çoğaltılması yasaktır.
Soru-cevaplar hakkında kişisel notlar alabilirsiniz. Aldığınız notları yalnızca siz görebilirsiniz.