Afet ve Acil Durum Yönetiminde Etik İlkeler ve Kamu Görevlilerinin Sorumlulukları

  • 37103
  • 25.03.2025
  • Kamu Görevlileri Etik Kurulu

Açıklama

Bu ilke kararı, afet ve acil durumların öncesi, sırası ve sonrasında kamu görevlilerinin uyması gereken etik davranış ilkelerini belirleyerek risk azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme süreçlerinde insan haklarına saygı, şeffaflık, katılımcılık, hesap verebilirlik ve tarafsızlık esaslarını ortaya koymaktadır. Kararda; afet risklerine karşı planlama ve önlem alma, dezavantajlı gruplara öncelik tanıma, yardım faaliyetlerinde adil ve ayrımcılıktan uzak davranma, kişisel verilerin korunması, medya ve sosyal medya paylaşımlarında sorumluluk bilinci, kamu kaynaklarının etkin ve şeffaf kullanımı, afet sonrası çevresel ve sosyal iyileştirme çalışmalarında paydaş görüşlerinin dikkate alınması ile afet yönetiminde görev alan kamu yöneticilerinin hesap verebilirlik yükümlülükleri vurgulanmaktadır.

İçerik

Yetkisiz Erişim!

Bu sayfa Abonelerimizin ve/veya Site Üyelerinin erişimine açıktır.

Abone (Altın Üye) iseniz, lütfen üye girişi yapınız.

Üyelik girişi yapmanıza rağmen hala sayfayı görüntüleyemiyor iseniz, abone olarak sitemizdeki tüm verilere ulaşabilirsiniz.

Bir Abonelik (Üyelik) paketine geçmek ve detaylı bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

+90 (312) 473 84 23

[email protected]

Önemli Uyarı

Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu hükümleri uyarınca bu yazının izinsiz iktibas edilmesi, sosyal medya veya iletişim grupları yoluyla ya da başka herhangi bir şekilde yayılması ve çoğaltılması yasaktır.
İçerikler hakkında kişisel notlar alabilirsiniz. Aldığınız notları yalnızca siz görebilirsiniz.