Bankacılık İşlemleri Yapma ve Mevduat Kabul Etme İzni Kaldırılan Türkiye İmar Bankası Türk Anonim Şirketince Devlet İç Borçlanma Senedi Satışı Adı Altında Toplanan Tutarların Ödenmesine İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Karar

  • 8496
  • 13.07.2007
  • Bakanlar Kurulu

Açıklama

“Bankacılık İşlemleri Yapma ve Mevduat Kabul Etme İzni Kaldırılan Türkiye İmar Bankası Türk Anonim Şirketince Devlet İç Borçlanma Senedi Satışı Adı Altında Toplanan Tutarların Ödenmesine İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Karar”ın yürürlüğe konulması; Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcılığının 4/6/2007 tarihli ve 1107 sayılı yazısı üzerine, 24/5/2007 tarihli ve 5667 sayılı Kanunun 1 inci maddesine göre,Bakanlar Kurulu’nca 13/7/2007 tarihinde kararlaştırılmıştır.

İçerik

BANKACILIK İŞLEMLERİ YAPMA VE MEVDUAT KABUL ETME İZNİ KALDIRILAN TÜRKİYE İMAR BANKASI TÜRK ANONİM ŞİRKETİNCE DEVLET İÇ BORÇLANMA SENEDİ SATIŞI ADI ALTINDA TOPLANAN TUTARLARIN ÖDENMESİNE İLİŞKİN ESAS VE USULLER HAKKINDA KARAR

Karar Sayısı: 2007/12398

Resmî Gazete: 21 Temmuz 2007 / 26589

 

MADDE 1- (1) Bu Kararın amacı; bankacılık işlemleri yapma ve mevduat kabul etme izni kaldırılan Türkiye İmar Bankası Türk Anonim Şirketince Devlet iç borçlanma senedi satışı adı altında toplanan tutarların ödenmesine ilişkin esas ve usullerin  düzenlenmesidir.

MADDE 2- (1) Bu Kararda geçen;

a) Banka: Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulunun 3/7/2003 tarihli ve 1085 sayılı Kararı ile bankacılık işlemleri yapma ve mevduat kabul etme izni kaldırılan Türkiye İmar Bankası Türk Anonim Şirketini,

b) BDDK: Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunu,

c) Fon: Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonunu,

ç) İşlem tutarı: Banka tarafından, Banka bünyesinde karşılığında Devlet iç borçlanma senedi bulunmamasına rağmen ikincil piyasada Devlet iç borçlanma senedi satışı adı altında toplanan tutarı,

d) Kanun: 24/5/2007 tarihli ve  5667 sayılı Bankacılık İşlemleri Yapma ve Mevduat Kabul Etme İzni Kaldırılan Türkiye İmar Bankası Türk Anonim Şirketince Devlet İç Borçlanma Senedi Satışı Adı Altında Toplanan Tutarların Ödenmesi Hakkında Kanunu,

e) Müsteşarlık: Hazine Müsteşarlığını,

f) Ödeme Bankası: Türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankası Anonim Şirketini,

g) SPK: Sermaye Piyasası Kurulunu,

ifade eder.

MADDE 3- (1) Banka tarafından toplanan işlem tutarları ve bu Kararın 4 üncü maddesinin altıncı fıkrası uyarınca işleyecek faizleri, bu Karar hükümlerine göre başvuran  hak sahiplerine, ekte yer alan taahhütname ve ibraname ödeme sırasında Ödeme Bankası tarafından alınmak kaydıyla, Fon aracılığıyla ödenir. Fon tarafından, bu fıkra kapsamında aktarılan tutarlara ilişkin bilgiler yazılı ve elektronik ortamda BDDK, SPK ve  Müsteşarlığa bildirilir.

(2) Bu Karar kapsamında kesinleşmiş idari yargı kararlarına dayanan her türlü ödemeler; hak sahiplerinin kesinleşme şerhli ilam ve aşağıdaki belgelerle birlikte BDDK ve SPK’ya ayrı ayrı yapacakları yazılı başvuru üzerine, anılan idarelerin Fona yapacakları ortak bildirimini müteakip, Fon tarafından ödeme tarihine kadar hesaplanacak faizleri ile birlikte Ödeme Bankasına altmış gün içinde aktarılır.

a) Vatandaşlık numarasını havi resmi kimlik belgesi veya pasaportun tamamının resmi mercilerce onaylı fotokopisi,

b) Yerleşim yeri adresini gösterir resmi belge,

c) SPK ve/veya BDDK tarafından istenecek her türlü iletişim bilgileri,

ç) SPK ve/veya BDDK tarafından gerek görülmesi halinde, başvuruda bulunan ilgililerin kesinleşmiş idari yargı kararı uyarınca alacaklı bulunan kişi olduğunu tespite yarayacak her türlü belgenin aslı veya onaylı sureti,

d) Kesinleşmiş ilamın icra takibine konu edilmediğine ilişkin taahhütname.

(3)  Bu Karar kapsamında kesinleşmiş idari yargı kararlarına dayanan icra takiplerine ilişkin her türlü ödemeler; hak sahiplerinin BDDK ve SPK’ya ayrı ayrı kesinleşme şerhli ilam ve  aşağıdaki belgelerle birlikte yapacakları yazılı başvuru üzerine, anılan idarelerin Fona yapacakları ortak bildirimi müteakip, Fon tarafından ilgili icra müdürlüğündeki dosyasına yapılır.

a) Vatandaşlık numarasını havi resmi kimlik belgesi veya pasaportun tamamının resmi mercilerce onaylı fotokopisi,

b) Yerleşim yeri adresini gösterir resmi belge,

c) SPK ve/veya BDDK tarafından istenecek her türlü iletişim bilgileri,

ç) SPK ve/veya BDDK tarafindan gerek görülmesi halinde, başvuruda bulunan ilgililerin kesinleşmiş idari yargı kararı uyarınca alacaklı bulunan kişi olduğunu tespite yarayacak her türlü belgenin aslı veya onaylı sureti,

d) İlgili icra müdürlüğünce, icra dosyasının kırkbeş gün sonra kapatılması için ödenmesi gereken tutarı gösterir ayrıntılı dosya hesabını ve icra müdürlüğü banka hesap numarasını gösterecek şekilde  düzenlenen yazı.

(4) Üçüncü fıkranın (d) bendi uyarınca düzenlenen yazının düzenlendiği tarihten itibaren en geç yedi gün içerisinde BDDK ve SPK’ya ulaştırılması gerekir.

(5) İlgililerin, bu maddenin ikinci ve üçüncü fıkraları uyarınca yaptıkları ödeme taleplerine ilişkin bilgi ve belgeler ilgilinin başvurusunu takip eden onbeş gün içerisinde yazılı ve elektronik ortamda Fona iletilir.              

MADDE 4-  (1) 3 üncü maddenin birinci fıkrası kapsamında ödeme talep eden  kişiler tarafından, bu Kararın yayımı tarihinden itibaren yirmi gün içinde, iadeli taahhütlü  posta yolu ile veya özel şirketler aracılığıyla imza karşılığı teslim suretiyle Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu adına başvuru merkezi olarak belirlenen “Büyükdere Caddesi Bentek İşhanı No:47 K:1  Mecidiyeköy 34387 Şişli – İstanbul” adresine başvurulur.

(2) Başvuru dilekçesi ekinde aşağıdaki belgelerin bulunması zorunludur.

a) Gerçek kişi hak sahipleri için;

1) Vatandaşlık numarasını havi resmi kimlik belgesi veya pasaportun tamamının resmi mercilerce onaylı fotokopisi,

2) Hesap cüzdanı veya menkul kıymet satış işlem sonuç formunun veya alacağın varlığını tevsik edici belgelerin fotokopisi,

3) Yerleşim yeri adresini gösterir resmi belge,

4) Bankada işlemin yapıldığı tarih ile ödeme için başvurunun yapıldığı tarih  arasında hak sahibinin kimlik bilgilerinde meydana gelen  değişiklikleri gösterir resmi mercilerce onaylanmış belge.

b) Tüzel kişi hak sahipleri için;

1) Tüzel kişiliğin tam unvanı ile vergi ve sicil  numarası,

2) Tüzel kişiliği temsil ve ilzama yetkili kişi veya kişilerin kimlik bilgileri ve vatandaşlık numarası ile yeni tarihli imza sirküleri,

3) Kayıtlı bulunduğu veya tescil edildiği resmi merciden alınmış tüzel kişiyi temsil ve ilzama yetkili kişileri gösterir yeni tarihli yetki ve faaliyet belgesi.

(3) Başvuru evrakının eksik olması veya belirtilen süre içinde posta yolu ile ulaştırılamaması halinde, bu maddenin onuncu fıkrası hükmü uygulanır. 

(4) Elinde alacağın varlığını tevsik edici herhangi bir belge bulunmayan veya ibraz edemeyen  talep sahiplerinin, hak sahipliğinin ve/veya alacak tutarının tespitinde, Banka kayıtları esas alınır. Alacağın varlığında ve/veya hak sahipliğinin tespitinde herhangi bir tereddüt oluşması halinde, bunlara ilişkin ödemeler bu Kararda belirtilen sürelere tabi değildir.

(5) Bu maddenin altıncı fıkrasında belirtilen tutarlar, birinci fıkrada öngörülen başvuru süresinin sona erdiği tarihten  itibaren  altmış gün içinde Fon tarafından hak sahipleri adına Ödeme Bankası nezdinde açılacak vadesiz hesaplara aktarılır. Hak sahibi adına, Ödeme Bankası nezdinde açılan hesaba paranın aktarılmış olması, ödeme hükmündedir. Hak sahiplerine yapılacak defaten ve nakden ödemelerde Fon tarafından Ödeme Bankasına verilen bilgiler esas alınır. Hak sahiplerine yapılacak ödemelerle ilgili diğer hususlar, Fon ile Ödeme Bankası arasında düzenlenecek protokol ile belirlenir.

(6) Bu madde kapsamındaki ödemelerde anapara  olarak işlem tutarı esas alınır. Söz konusu tutara, 19/1/2004 tarihinden bu maddenin birinci fıkrasında belirtilen başvuru süresinin son gününe kadar, Türkiye İstatistik Kurumunca bu maddenin birinci fıkrasında belirtilen başvuru süresinin son günü itibarıyla açıklanmış olan en son Tüketici Fiyat Endeks sayısının, tahakkuk dönemi başlangıç tarihinde açıklanmış en son  Tüketici Fiyat Endeks sayısına bölünmesi ile bulunan oran üzerinden faiz tahakkuk ettirilir.

(7) Herhangi bir sebeple Fona borçlu olanların bu Karar kapsamındaki alacakları, öncelikle Fona olan borçlarına mahsup edilir.

(8) Bu Karar kapsamında yapılacak ödemelerle ilgili olarak kesinleşmiş mahkeme kararlarında veya bu kararlara dayalı icra takip sürecinde, davalı ve/veya takip borçlusu idareler lehine hükmolunan her türlü alacak, davaya ve takibe muhatap olan idareler tarafından ilgilinin kimlik ve vatandaşlık bilgilerinin ve alacak tutarının Fona yazılı ve elektronik ortamda bildirilmiş olması kaydıyla, öncelikle yapılacak ödemelerden mahsup edilmek suretiyle ilgili idarelerin hesaplarına yatırılır.

(9) Müşterek tasarruf edileceği önceden belirlenmiş ve bu hususta gerekli hukuki belgeleri oluşturulmuş hesap ve alacaklar için, hesap pay oranı belirlenmişse ilgilinin alacak  tutarı hesap pay oranı kullanılarak, hesap pay oranı belirlenmemişse hesap tutarı müşterek hesabı olanların sayısına bölünmek suretiyle, hak sahiplerinin alacak tutarı belirlenir.

(10) Bu maddenin birinci fıkrasında yer alan yirmi günlük sürenin bitiminden sonra yapılacak başvurular ile süresi içerisinde yapılmış olmakla birlikte bu maddenin dördüncü fıkrası hükmü saklı kalmak kaydı ile evrakı eksik olan başvurulara ilişkin ödemeler, gecikmeli  talebin Fona ulaştığı veya eksik bilgi ve belgelerin tamamlanarak Fona ulaştırıldığı tarihten itibaren altmış gün içinde  Fon tarafından, altıncı fıkra çerçevesinde hak sahiplerine ödenmek üzere Ödeme Bankasına aktarılır.

MADDE 5- (1) Eksik bilgi ve belge içeren başvurulara ilişkin ödeme süreleri, eksik bilgi ve belgelerin tamamlanmasından sonra başlar.

MADDE 6- (1) Bu Karar uyarınca yapılacak ödeme talepleri Müsteşarlık tarafından sağlanan kaynakla karşılanır.

MADDE 7- (1) Bu Kararın uygulanmasında karşılaşılan tereddütleri gidermeye Fonun ilgili olduğu Bakan yetkilidir.

MADDE 8- (1) Bu Karar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 9- (1) Bu Kararı Bakanlar Kurulu yürütür.

 

TAAHHÜTNAME VE İBRANAME

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulunun 3/7/2003 tarihli ve 1085 sayılı Kararı ile bankacılık işlemleri yapma ve mevduat kabul etme izni kaldırılan Türkiye İmar Bankası Türk Anonim Şirketinin Şubesi/Şubeleri nezdinde adıma açılan ve ekli listede kayıtlı Devlet iç borçlanma senedi satışı adı altındaki hesabımın üzerinde gerçek ve/veya tüzel kişiler lehine tesis edilmiş rehin ve/veya adli ve/veya idari mercilerce konulmuş haciz, tedbir, rehin, blokaj vesaire gibi herhangi bir takyidat bulunmadığını ve/veya kısmen veya tamamen bunlar üzerinde tasarruf etme hakkımı engelleyici bir kısıtlama olmadığını, Müflis Türkiye İmar Bankası T.A.Ş.'ye, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonuna, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu ve Sermaye Piyasası Kuruluna, adıma açılmış hesaplardan ve/veya karşılığı bulunmayan Devlet iç borçlanma senetlerinden kaynaklanan herhangi bir borcumun bulunmadığını beyan ve taahhüt etmek suretiyle ekli listede belirtilen anapara ve faiz tutarına karşılık toplam …………………….…. YTL.'yi nakden ve/veya hesaben aldım. Tarafıma nakden ve/veya hesaben yapılan iş bu ödeme işlemi ile ilgili olarak;

 

Müflis Türkiye İmar Bankası T.A.Ş. hesaplarında Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, Sermaye Piyasası Kurulu, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu, Müflis Türkiye İmar Bankası T.A.Ş. ve Maliye Bakanlığı yetkilileri tarafından yapılan ve bundan sonra yapılacak olan incelemelerde beyanımın aksine bir durum ortaya çıkar ve üzerinde kısıtlama bulunan hesabımın serbest bırakıldığı ve/veya tarafıma fazladan veya haksız ödeme yapıldığı tespit edilirse, tarafıma haksız olarak veya fazladan ödenen meblağı, başvuru sırasında ibraz ettiğim yerleşim yeri adresimi gösterir resmi belgedeki adresime yapılacak ilk bildirimden itibaren 1 ay içerisinde 24/5/2007 tarihli ve 5667 sayılı Kanun hükümleri uyarınca iade etmeyi, etmediğim takdirde bu meblağın 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu tarafından tahsil edilmesini, T.C. Ziraat Bankası A.Ş.'de adıma açılan hesabın, doğabilecek borcumun teminatı olarak yine aynı Kanun hükümleri uyarınca başka bir işleme gerek kalmaksızın Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu adına rehinli olduğunu,

 

Başbakanlık ve/veya Hazine Müsteşarlığı ve/veya Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu ve/veya T.C. Ziraat Bankası A.Ş. ve/veya Bankacılık Düzenleme Denetleme Kurumu ve/veya Sermaye Piyasası Kurulu ve/veya Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasından dava veya icra takibi konusu olsun veya olmasın Müflis Türkiye İmar Bankası T.A.Ş. nezdinde  karşılığı bulunmayan Devlet iç borçlanma senetlerinden kaynaklanan her türlü alacağımı tüm asıl ve fer’ileri ile birlikte, T.C. Ziraat Bankası A.Ş. aracılığıyla tahsil ettiğimi T.C. Ziraat Bankası A.Ş. nezdinde  adıma açılan hesaplardan dolayı Fondan ve yukarıda anılan diğer idare ve kuruluşlardan herhangi bir hak ve alacağım kalmadığını beyan ve kabul eder ve yukarıda anılan idare ve kuruluşları  her türlü alacağımdan dolayı gayri kabili rucu  ibra ettiğimi, beyan ve taahhüt ederim.

 

Fon tarafından tarafıma yapılacak ödeme için ibraz etmiş olduğum belgelerin gerçeği yansıttığını, anılan belgelerin sahte olduğu ve/veya üzerinde tahrifat yapıldığı ve/veya sonradan üretilen belge niteliğinde olup geçerliliğinin bulunmadığı ve benzeri nedenlerle hukuka, mevzuata ve/veya gerçeğe aykırı olduğunun anlaşılması halinde doğacak her türlü hukuki, mali ve cezai tüm sorumluluğun tarafıma ait olacağını ayrıca kabul, beyan ve taahhüt ederim.

  

İSİM :                                                    TARİH:

İMZA :

ADRES:

Ek: Liste

(BU KISIM ÖDEME  BANKASI TARAFINDAN DOLDURULACAKTIR)

TUTANAK

                adlı müşteri, yukarıdaki beyanı imzalamaktan imtina ettiğinden

kendisine ödeme yapılmamıştır.

 

İSİM :                                                    TARİH:

 

İMZA :

Önemli Uyarı

Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu hükümleri uyarınca bu yazının izinsiz iktibas edilmesi, sosyal medya veya iletişim grupları yoluyla ya da başka herhangi bir şekilde yayılması ve çoğaltılması yasaktır.
İçerikler hakkında kişisel notlar alabilirsiniz. Aldığınız notları yalnızca siz görebilirsiniz.