Avans ödemesinde harcama talimatı düzenlenmesi

  • Soru ID: 9594
  • Üye ID: 1092
  • Sorulma: 29.03.2018
  • Cevaplanma: 29.03.2018

Soru

Hocam iyi çalışmalar. Bazı avans ödemesi yapılacak acil ödemelerde, örneğin 800,00 TL yi harcama belgesi düzenleyerek muhasebe işlem fişi ile ödeme yapıyoruz . Mahsup işlemi yaparken ödeme emri belgesinin arkasına fatura ve kaç TL lik harcama yapılmış ise o kadar harcamayı gösterir tutarı, Harcama talimatında gözükecek şekilde düzenliyoruz. Bunu Mahalli idareler harcama yönetmeliğinin 4. maddenin b-1 bendine göre yapıyoruz. Sorum : Harcama talimatı ,avans ödemesi yaparken Muhasebe işlem fişine mi takılmalı?Gerekli Harcama yapıldıktan sonra Ödeme emri belgesine mi Takılmalı? Ya da bizim yaptığımız gibi :Avans ödemesi yaparken harcama talimatına ........ isimli memura 800 tl avansın Hesabına ödenmesi , Harcama yapıldıktan sonra verilen 800,00 TL lik avansın 700 TLsinin ... tarih ve fatura ile kapatılması geri kalan tutarın iade edilmesi diyerek ikinci bir harcama talimatı mı düzenlenmeli?

Cevap

Yetkisiz Erişim!

Bu sayfa Abonelerimizin ve/veya Site Üyelerinin erişimine açıktır.

Abone (Altın Üye) iseniz, lütfen üye girişi yapınız.

Üyelik girişi yapmanıza rağmen hala sayfayı görüntüleyemiyor iseniz, abone olarak sitemizdeki tüm verilere ulaşabilirsiniz.

Bir Abonelik (Üyelik) paketine geçmek ve detaylı bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

+90 (312) 473 84 23

mts@mevzuattakip.com.tr

İlgili Kanunlar

Önemli Uyarı

Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu hükümleri uyarınca bu yazının izinsiz iktibas edilmesi, sosyal medya veya iletişim grupları yoluyla ya da başka herhangi bir şekilde yayılması ve çoğaltılması yasaktır.
Soru-cevaplar hakkında kişisel notlar alabilirsiniz. Aldığınız notları yalnızca siz görebilirsiniz.