Belediye Şirketine İşçi Alımında Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Hk.

  • Soru ID: 17175
  • Üye ID: 650
  • Sorulma: 23.06.2021
  • Cevaplanma: 23.06.2021

Soru

Hocam Merhaba . Belediyemize bağlı Silopi Belediyesi Personel Hizmetleri A.Ş bünyesinde çalıştırılmak üzere personel alımı yapılacak. işe alınacak işçilerin taşıması gereken şartları düzenleye "İl Özel İdareleri, Belediyeler Ve Bağlı Kuruluşları İle Bunların Üyesi Olduğu Mahalli İdare Birliklerinin Personel Çalıştırılmasına Dayalı Hizmetlerinin Gördürülmesine İlişkin Usul Ve Esaslar 4. maddesinin 6 fıkrasında; "Güvenlik soruşturması ve/veya arşiv araştırması yapılmış olmak" şartı bulunmaktadır. 17/04/2021 tarihinde 7315 sayılı GÜVENLİK SORUŞTURMASI VE ARŞİV ARAŞTIRMASI KANUNU çıkartılmıştır. söz konusu kanunun 7. maddesine göre ; Değerlendirme Komisyonu MADDE 7 – (1) Yaptırılan güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması sonucunda elde edilen verilerin değerlendirilmesi amacıyla Değerlendirme Komisyonu kurulur. Değerlendirme Komisyonu; Cumhurbaşkanlığında İdari İşler Başkanının görevlendireceği bir üst kademe yöneticisinin, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığında genel sekreter yardımcısının, bakanlıklarda bakan yardımcısının, diğer kamu kurum ve kuruluşlarında en üst yöneticinin görevlendireceği bir üst kademe yöneticisinin, üniversitelerde rektör yardımcısının, valiliklerde vali yardımcısının başkanlığında, teftiş/denetim, personel ve hukuk birimleri ile uygun görülecek diğer birimlerden birer üyenin katılımıyla başkan dahil en az beş kişiden ve tek sayıda olacak şekilde oluşturulur. Milli güvenlik açısından stratejik önemi haiz birim, proje, tesis ve hizmetlerde istihdam edilecekler hakkındaki değerlendirme, ilgili bakanlık ya da kamu kurumları bünyesindeki Değerlendirme Komisyonunca yapılır. (2) Memuriyet veya kamu görevlerine uygunluğunun değerlendirilmesini sağlayacak yorum içermeyen olgusal veriler, güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması yapmakla görevli birimlerce ilgili kurum ve kuruluş bünyesinde kurulan Değerlendirme Komisyonuna iletilir. (3) Değerlendirme Komisyonu kendisine iletilen verilere ilişkin nesnel ve gerekçeli değerlendirmelerini yazılı olarak atamaya yetkili amire sunar. Mahkemeler tarafından istenildiğinde bu bilgiler sunulur. denilerek kurum içerisinde "DEĞERLENDİRME KOMİSYONU" kurulur denilmektedir. Söz konusu kanun maddesine göre;"... diğer kamu kurum ve kuruluşlarında en üst yöneticinin görevlendireceği bir üst kademe yöneticisinin, ... başkanlığında, teftiş/denetim, personel ve hukuk birimleri ile uygun görülecek diğer birimlerden birer üyenin katılımıyla başkan dahil en az beş kişiden ve tek sayıda olacak şekilde oluşturulur. denilmektedir. Bu bakımdan ; 1-Belediyemiz Bünyesinde oluşturulacak Değerlendirme Komisyonu üyeleri kısmi süreli ve tam zamanlı Sözleşmeli Personeller arasından seçilebilir mi ? 2-Değerlendirme hangi kriterlere göre yapılacaktır, kanun yönetmeliği yayınlanmadığı için bu konuda tereddüt içindeyiz. 3-Kanun Maddesinde yazılan "üst yöneticinin görevlendireceği bir üst kademe yönetici"den kasıt nedir? Belediye Başkan Yardımcısı bu komisyona başkanlık edebilir mi? Yukarıda arz edilen soruların kıs sürede cevaplanması bizi memnun edecektir. Şimdiden Teşekkürler iyi çalışmalar.

Cevap

Yetkisiz Erişim!

Bu sayfa Abonelerimizin ve/veya Site Üyelerinin erişimine açıktır.

Abone (Altın Üye) iseniz, lütfen üye girişi yapınız.

Üyelik girişi yapmanıza rağmen hala sayfayı görüntüleyemiyor iseniz, abone olarak sitemizdeki tüm verilere ulaşabilirsiniz.

Bir Abonelik (Üyelik) paketine geçmek ve detaylı bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

+90 (312) 473 84 23

mts@mevzuattakip.com.tr

Önemli Uyarı

Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu hükümleri uyarınca bu yazının izinsiz iktibas edilmesi, sosyal medya veya iletişim grupları yoluyla ya da başka herhangi bir şekilde yayılması ve çoğaltılması yasaktır.
Soru-cevaplar hakkında kişisel notlar alabilirsiniz. Aldığınız notları yalnızca siz görebilirsiniz.