6111 sayılı kanun 166.maddesi gereği ihtiyaç fazlası işçi nakleden bir belediye 5 yıl süreyle işçi artşı yapamaz 3 yıl süreyle hizmet alımı bir önceki senenin 3.5 kaleminin yeniden değerleme sonrası oluşan rakamı geçemez denilmektedir. Bu hüküm kanunun biz hizmet alımı yapmak için kanunun yürürlülük tarihinden mi yoksa işçi naklettiğimiz tarihten mi işlem yapmamız gerekir. İçişleri bakanlığının 2011/45 sayılı genelgesinde g- İşçi nakleden mahalli idarelerin nakil sonrasında oluşan işçi sayısında beş yıl süreyle artış yapılamayacaktır. Bu süre işçinin devredildiği tarih ile başlar. h- Bu madde kapsamında işçi nakleden mahalli idarelerce üç yıl süreyle, gerçekleşen en son yıl bütçe gideri içinde yer alan hizmet alımı tutarının, 213 sayılı Vergi Usul Kanununa göre belirlenecek yeniden değerlendirme oranında arttırılarak hesaplanacak tutarı aşmayacak şekilde hizmet alımı için harcama yapabilir. Hizmet alım tutarının hesabında gider bütçesinin ekonomik sınıflandırma bölümünün "03.5- Hizmet Alımları" tertibi gider toplamı olarak esas alınır. Bu kapsamda yapılacak harcamaların hizmet gereklerine dayalı olarak belirlenen sınırdan fazla yapılmasının gerekmesi halinde İçişleri Bakanlığı'ndan izin alınması zorunludur. Hizmet alımı izin taleplerine Bakanlığımızca zaruri ve olağanüstü durumlar hariç izin verilmeyecektir, denilmektedir şayet işçi gönderildiği tarihten geçerli ise biz bu Genelgeye uymak zorunda mıyız? Teşekkürler kolay gelsin
Yetkisiz Erişim!
Bu sayfa Abonelerimizin ve/veya Site Üyelerinin erişimine açıktır.
Abone (Altın Üye) iseniz, lütfen üye girişi yapınız.
Üyelik girişi yapmanıza rağmen hala sayfayı görüntüleyemiyor iseniz, abone olarak sitemizdeki tüm verilere ulaşabilirsiniz.
Bir Abonelik (Üyelik) paketine geçmek ve detaylı bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.