Kamu Zararı Hk.

  • Soru ID: 15841
  • Üye ID: 2886
  • Sorulma: 31.12.2020
  • Cevaplanma: 31.12.2020

Soru

Hocam iyi çalışmalar; Belediyemizce iş artışı yapılan ihalalelerde, sözleşme bedelinin yapılan değişiklik sonucunda artan miktara yönelik damga vergisi kesintisi veya tahsili yapılması gerekmesine rağmen ek sözleşme kesintisi gerçekleşmediği, yine kimi ihalelerde karar damga vergisi ve sözleşme damga vergisi kesintisi yapılmadığı tespit edilmiştir. Denetim Raporunda 213 sayılı Vergi Usul Kanunu 371 inci maddesi uyarınca ilgili vergi dairelerine bildirilmesi, bunun mümkün olmaması halinde Sayıştay Genel Kurulunun 14/06/2007 tarihli ve 5189/1 nolu kararında işaret edilen sorumlulardan tahsil edilmesi sağlanmalıdır, denilmektedir. Bu itibar ile ilgili vergi dairelerine bildirilmesinin yapılmasın da nasıl bir yol izlemeliyiz? Vergi dairesine bildirim yapıldığında sorumlularda mesuliyeti devam etmekte midir? Belirtilen kamu zararı hususunda takip ve yapmamız gereken genel itibari ile iş ve işlem aşamaları nelerdir?

Cevap

Yetkisiz Erişim!

Bu sayfa Abonelerimizin ve/veya Site Üyelerinin erişimine açıktır.

Abone (Altın Üye) iseniz, lütfen üye girişi yapınız.

Üyelik girişi yapmanıza rağmen hala sayfayı görüntüleyemiyor iseniz, abone olarak sitemizdeki tüm verilere ulaşabilirsiniz.

Bir Abonelik (Üyelik) paketine geçmek ve detaylı bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

+90 (312) 473 84 23

mts@mevzuattakip.com.tr

Önemli Uyarı

Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu hükümleri uyarınca bu yazının izinsiz iktibas edilmesi, sosyal medya veya iletişim grupları yoluyla ya da başka herhangi bir şekilde yayılması ve çoğaltılması yasaktır.
Soru-cevaplar hakkında kişisel notlar alabilirsiniz. Aldığınız notları yalnızca siz görebilirsiniz.