Müdürlük İhdası ve Ödenek Aktarımı

  • Soru ID: 9908
  • Üye ID: 860
  • Sorulma: 21.05.2018
  • Cevaplanma: 21.05.2018

Soru

1) 2018 yılı gelir Bütçemiz 12 milyonTL, gider bütçemiz 16 milyon TL. olup finansmanın açığı 4 milyon TL' nin iller bankasından borçlanma suretiyle kapatılması öngörülerek bütçe denkleştirilmiştir. Ancak yapımı devam eden kanalizasyon işi için bütçeye 2.500,00 TL ödenek konulmuş olmasına rağmen bu yıl toplam 4.500.00 hakediş yapılmıştır. Malumunuz olduğu üzere hakediş bedelleri yüklenici firmaya iller bankası tarafından kredi ile ödenmekte olup itfa ödemeleri aylık hisselerimizden kesilmek suretiyle yapılmaktadır. Bütçemizde yedek ödenek ve diğer kalemlerden ödenek aktarma imkanımızda yoktur. Ödenek yetersizliğinden dolayı bu hakedişin bütçe giderleri hesabına kaydını yapamıyoruz. Bu konuda nasıl bir yol izlememizi tavsiye edersiniz? 2) 1995 yılında Diyanet İşlerinde imam kadrosunda memur olarak göreve başlayan, 2004 yılında naklen belediyemizde imam kadrosuna atanan, 16.4.1999 tarihinden önce 2 yıllık sağlık meslek yüksek okulu mezunu olan personelimiz 7 ay önce belediye başkan yardımcılığı kadrosuna atanmış olup halen bu görevi yürütmektedir. Bu personelimizi görevde yükselmeye tabi tutmadan müdür kadrosuna atamak istiyoruz. Şu anda Belediyemizde münhal olarak Yazı İşleri Müdürü ve Destek Hizmetleri Müdürü kadroları mevcuttur. Ancak söz konusu personelin Başkan Yardımcılığından önceki memuriyet süresinin tamamını “imam” kadrosunda geçirmesi hasebiyle, Mah. İda. Görevde Yükselme Yönetmeliğinin 7. Maddesinde öngörülen şartlardan biri olan “Son müracaat tarihi itibarıyla iki yılı sivil savunma uzmanı, şef, ayniyat saymanı, kontrol memuru, eğitmen veya muhasebeci kadrosunda çalışmış olmak” şartlarına haiz değildir. Bu durumda anılanYönetmeliğe Ekli (2) sayılı listede sayılan müdürlükler arasında yer alan “ Yazı İşleri Müdürü” ve “Destek Hizmetleri Müdürü” kadroları atanması mümkün görünmemektedir. BELEDİYE VE BAĞLI KURULUŞLARI İLE MAHALLİ İDARE BİRLİKLERİ NORM KADRO İLKE VE STANDARTLARINA DAİR YÖNETMELİK kapsamında belediyemiz D5 grubunda yer almaktadır. Bu grupta sayılan belediyelerin zorunlu müdürlükler haricinde, anılan Yönetmeliğe ekli (III) SAYILI LİSTE: DİĞER MÜDÜRLER listesinde yeralan müdürlüklerden 4 adette tercihli müdürlük kadrosu ihdas etmesi mümkün kılınmıştır. Bu kapsamda Mah.İda.Görev de Yükselme Yönetmeliğine Ekli (2) sayılı listede yer almayan “Halkla İlişkiler Müdürü” kadrosunun ihdas edilerek bahse konu personelin bu kadroya atanması mümkün müdür? Belde Belediyesinde Halkla İlişkiler Müdürlüğü birimi fonksiyonel kodu ne olmalıdır? Birimin ödenek ihtiyacının diğer birimlerin ödeneklerinden veya yedek ödenekten aktarma suretiyle temin edilmesi mümkün müdür Not: İlgili personelin, “Yazı İşleri Müdürlüğü” ne atanmasında sakınca olup olmadığı hususunda Devlet Personel Başkanlığından görüş istedik ancak henüz bir görüş bildirilmedi. (Görüş talebimizde; Diyanet İşleri Başkanlığı Görevde Yükselme Yönetmeliğinde,” imam” ve “şef” kadrolarının eşdeğer kadrolar olarak kabul edildiğini, mahalli idarelere ilişkin yönetmelikte ise bu şekilde bir düzenlemenin bulunmadığını ayrıca belirttik)

Cevap

Yetkisiz Erişim!

Bu sayfa Abonelerimizin ve/veya Site Üyelerinin erişimine açıktır.

Abone (Altın Üye) iseniz, lütfen üye girişi yapınız.

Üyelik girişi yapmanıza rağmen hala sayfayı görüntüleyemiyor iseniz, abone olarak sitemizdeki tüm verilere ulaşabilirsiniz.

Bir Abonelik (Üyelik) paketine geçmek ve detaylı bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

+90 (312) 473 84 23

mts@mevzuattakip.com.tr

İlgili Kanunlar

Önemli Uyarı

Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu hükümleri uyarınca bu yazının izinsiz iktibas edilmesi, sosyal medya veya iletişim grupları yoluyla ya da başka herhangi bir şekilde yayılması ve çoğaltılması yasaktır.
Soru-cevaplar hakkında kişisel notlar alabilirsiniz. Aldığınız notları yalnızca siz görebilirsiniz.