Sayın Hocam; bir kooperatifin belediyemize, yaptığı inşaat alanı ile ilgili başvurularında, tüm proje iş ve işlemleri ile ilgili ücretlendirmeleri 4000 m² üzerinden yaptırmış, ancak sonraki yıl, ilgili kooperatif buradaki m² sini hizmet alanının dışına çıktığı için projesinde değişikliğe giderek 3000 m²ye düşürmüş ve belediyemize tekrar başvuruda bulunmuştur. Ancak geçen yıl 1. projeye (2020) göre kendisine tahhakkuk ettirilen ve ödedikleri inşaat alanı ve işlemleri ile ilgili alınan ücret ve harçlar İşgaliye Harcı, Yol Tahribatı, Numarataj Ücreti, Harfiyat Dökme Yeri Ücreti, Yerinde Tespit Ücreti, Yapı Aplikasyon Onay Belgesi, Proje Kontrol Ücreti, Yapı Ruhsatı Onay Ücreti ve Temel Atıksu Ücreti olarak tahakkuk etirilerek gelirlerin tahsilatı yapılmıştır. Tüm bu işlemler 1. proje üzerinden yapılan iş ve işlemlere aittir. 2. projelerine göre ise gerekli tahakkuklar girilerek tahsilatı yapılacak ve belgeleri ona göre kendilerine verilecektir. Ancak bu yıl, m² değişikliği yaptıkları için, ilk projeye (YOL TAHRİBATI, NUMARATAJ; HARFİYAT YERİ...vb.) ait ödedikleri ücretlerin iadesini talep etmektedirler. Bahsi geçen tahsilatların, verilen veya alınan hizmetin karşılığında olmasına rağmen, genede kendilerine iadesi söz konusu olabilir mi? Şimdiden teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.
Yetkisiz Erişim!
Bu sayfa Abonelerimizin ve/veya Site Üyelerinin erişimine açıktır.
Abone (Altın Üye) iseniz, lütfen üye girişi yapınız.
Üyelik girişi yapmanıza rağmen hala sayfayı görüntüleyemiyor iseniz, abone olarak sitemizdeki tüm verilere ulaşabilirsiniz.
Bir Abonelik (Üyelik) paketine geçmek ve detaylı bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.