Belediyemiz işlemlerinde tereddüt hasıl olan bir takım işlemler için uzman görüşüne ihtiyaç duyulmuştur. Buna göre;
1) Sözleşmeli personelin disiplinsiz davranışlarına karşı nasıl bir işlem uygulanmalı? Sözleşmeli personele 657 sayılı Kanun'un 125. maddesinde belirtilen cezalar verilebilir mi? Örneğin kabul edilebilir bir mazereti olmaksızın 5 gün üst üste işe gelmeyen sözleşmeli personel için nasıl bir cezaî işlem yapılabilir? Ya da sık sık işe geç gelen sözleşmeli personel için cezaî yaptırım ne olabilir?
2) Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro ilke ve Standartlarına Dair Yönetmelik'te işçiler için belirlenen unvanların dışında belediyeye (belediye personel şirketi dahil) işçi alınabilir mi? İşçi statüsünde olanlar (belediye şirketi dahil) "şef", "sosyolog", "mimar" vb. unvanlarda çalıştırılabilir mi? Şayet çalıştırılabilirse memurlara ait bu unvanların işçilere verilip SGK iş koduna işlenmesi durumda yasal bir soruna veya yetki karmaşasına neden olabilir mi?
3) Kurumlar arası naklen atamayla aynı şehir içinde bir kurumda çalışıyorken aynı şehir içinde bir belediyeye atanan personele harcırah ödenir mi?
4) KHK ile ihraç edilip 4 yıl sonra mahkeme kararıyla görevine iade edilen sözleşmeli bir memur için yeni bir sözleşme yapılıp belediye meclisinden geçirmek gerekir mi, yoksa 4 yıl önce hangi ücretle sözleşmesi yapılmışsa aynı ücretle sözleşme resen devam mı eder? İdare, halihazırda çalışmakta olan aynı unvanlı bir sözleşmeli personele ödediği ücretin aynısını KHK ile dönen memura verebilir mi?
Yetkisiz Erişim!
Bu sayfa Abonelerimizin ve/veya Site Üyelerinin erişimine açıktır.
Abone (Altın Üye) iseniz, lütfen üye girişi yapınız.
Üyelik girişi yapmanıza rağmen hala sayfayı görüntüleyemiyor iseniz, abone olarak sitemizdeki tüm verilere ulaşabilirsiniz.
Bir Abonelik (Üyelik) paketine geçmek ve detaylı bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.