Yapı Kullanma İzin Belgesi Verilirken İstenecek Belgeler

  • Soru ID: 1178
  • Üye ID: 1066
  • Sorulma: 03.06.2014
  • Cevaplanma: 03.06.2014

Soru

ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI Mesleki Hizmetler Genel Müdürlüğünün 25.04.2012 tarih ve 1310 sayılı genelgesinin 10.maddesinde; “10- Yapı kullanma izni vermeye yetkili idarece, yapı kullanma izin belgesi başvurusu esnasında başvuru sahibinin dilekçesi veya idare tarafından hazırlanmış matbu form ile yapının ruhsat ve eklerine uygun olduğu ve kullanılmasında fen bakımından mahzur görülmediğine ilişkin fenni mesul veya yapı denetim kuruluşu raporları dışında herhangi bir belge istenmeyecektir. Ayrıca yetkili idarece başvuru sahibinden; kullanılan malzemenin irsaliye ve faturası, doğalgaz uygunluk belgesi, yangın güvenlik (itfaiye) raporu, sığınak raporu, emlak alım vergisi ilişik kesme belgesi, yapı denetim kuruluşu tarafından gerçekleştirilen temel, toprak ve ısı yalıtım vizeleri başta olmak üzere herhangi bir vize işlemi için ilgili idarece hazırlanacak onay belgesi, çevre düzenine ilişkin yazı, işgaliye borcu olmadığına ilişkin yazı, vergi dairelerinden vergi borcu olmadığına ilişkin belge, belediye tarafından alınan vergi ve harçların makbuzları ve buna benzer belgeler de talep edilmeyecektir.” denilmektedir. Öte yandan 492 sayılı Harçlar Kanunun Mükerrer Madde 69 – (Ek: 2/1/1982 - 2588/12 md.) de Tapu ve kadastro idareleri, devredenin ve iktisap edenin adı ve adresi ile gayrimenkulün harca esas tutulan değerini ve vasıflarını, noterler de düzenledikleri veya tastik ettikleri gayrimenkullerin zilyetlik devir sözleşmelerinin birer örneğini şekli ve muhtevası Maliye Bakanlığınca tespit edilecek listelerle birlikte işlemin yapıldığı tarihi izleyen ay başından itibaren en geç 15 gün içinde ilgili vergi dairesine bildirmekle mükelleftirler. Bu Kanuna göre bildirme mecburiyetini yerine getirmeyenler hakkında 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 150 nci maddesinin 1, 2 ve 3 üncü bentlerinde yazılı olanlar için uygulanan ceza hükmolunur. (Değişik: 4/12/1985 - 3239/93 md.) Belediyeler ve Bayındırlık ve İskan Bakanlığının ilgili memurları arsa, arazi veya bina üzerine yeniden inşa edilen binalarla ilgili yapı kullanma iznini (iskan belgesini) vermeden önce, vergi dairesine gerekli harcın ödendiğini gösterir belgeleri talep etmeye mecburdurlar. Hükmü mevcuttur. Buna göre yapı kullanma izni düzenlenmesi aşamasında vatandaş vergi dairesine iskan harcı ile ilgili ödeme yapması için gönderilecek midir.? Bu harcın ödendiğine ilişkin yazı aranacak mıdır?

Cevap

Yetkisiz Erişim!

Bu sayfa Abonelerimizin ve/veya Site Üyelerinin erişimine açıktır.

Abone (Altın Üye) iseniz, lütfen üye girişi yapınız.

Üyelik girişi yapmanıza rağmen hala sayfayı görüntüleyemiyor iseniz, abone olarak sitemizdeki tüm verilere ulaşabilirsiniz.

Bir Abonelik (Üyelik) paketine geçmek ve detaylı bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

+90 (312) 473 84 23

mts@mevzuattakip.com.tr

İlgili Kanunlar

Önemli Uyarı

Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu hükümleri uyarınca bu yazının izinsiz iktibas edilmesi, sosyal medya veya iletişim grupları yoluyla ya da başka herhangi bir şekilde yayılması ve çoğaltılması yasaktır.
Soru-cevaplar hakkında kişisel notlar alabilirsiniz. Aldığınız notları yalnızca siz görebilirsiniz.