Yapı Ruhsatı İçin Alınan Harcın ve Ücretin İadesi Hk.

  • 19.11.2019Mehmet Gürsel AÇICI
  • Mali Hizmetler MüdürüAmasra Belediyesi

Soru

Belediyemize 2018 yılı içerisinde 2 adet ruhsat başvurusu yapıldı. İlgili birimler tarafından incelemeler yapıldı. Ancak ruhsat düzenlemeye engel teşkil edecek belgeler eksikliği ile ruhsat düzenlenmedi. Ama vatandaş ruhsat harç ve ücretlerini yatırdı. Uzun bir süre geçmesine rağmen eksik evrak nedeniyle imar birimince ruhsat düzenlenmedi. Belediyemiz kasasına harç ve ücretler yattı. Bu sırada imar planlarımızda değişiklikler yapıldı.Vatandaş hak kaybı nedeniyle yeniden imar durumu alarak başvuru yenilemesi yapmadı. Şimdi ise ücretlerini iade istiyor. 1)Ruhsat düzenlenmediğinden harç ve ücretleri iade edebilir miyiz? Sayıştay denetiminde sıkıntı yaşar mıyız? 2)Harçların dışında sadece ücretleri mi iade edebiliriz? Bu konuda bizi bilgilendirirseniz.Çok teşekkürler...

Cevap

Yetkisiz Erişim!


Bu içeriği görüntüleme yetkiniz bulunmamaktadır. Sitemizde yer alan içeriklerin tamamına sınırsız erişim ile ilgili bilgi almak ve sınırsız erişim hakkına sahip bir üyelik paketine geçiş yapmak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Ara: +90 (312) 473 84 23

mts@mevzuattakip.com.tr

Cevaplayan: MTS Yayın Kurulu

İlgili Kanun

İmar Kanunu


Yorumlar