Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı Program Koordinasyon Ofislerinin Faaliyetleri, Bu Ofislerde Görevlendirilecek Personel ve Ödenecek Ücretler ile Ofislerin Yerel İhtiyaçlarının Karşılanmasına Dair Usul ve Esaslar Hakkında Karar

  • 13483
  • 16.02.2010
  • Bakanlar Kurulu

Açıklama

Ekli "Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı Program Koordinasyon Ofislerinin Faaliyetleri, Bu Ofislerde Görevlendirilecek Personel ve Ödenecek Ücretler ile Ofislerin Yerel İhtiyaçlarının Karşılanmasına Dair Usul ve Esaslar Hakkında Karar”ın yürürlüğe konulması; Devlet Bakanlığının 8/6/2009 tarihli ve 4670 sayılı yazısı üzerine, 2/5/2001 tarihli ve 4668 sayılı Kanunun 23 üncü maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 16/2/2010 tarihindekararlaştırılmıştır.

İçerik

TÜRK İŞBIRLIĞI VE KALKINMA İDARESI BAŞKANLIĞI PROGRAM KOORDINASYON OFISLERININ FAALIYETLERI, BU OFISLERDE GÖREVLENDIRILECEK PERSONEL VE ÖDENECEK ÜCRETLER ILE OFISLERIN YEREL İHTIYAÇLARININ KARŞILANMASINA DAIR USUL VE ESASLAR HAKKINDA KARAR

Karar Sayısı : 2010/214

Resmî Gazete : 4 Nisan 2010 / 27542

 

Amaç ve kapsam

MADDE 1- (1) Bu Kararın amacı, Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının yurt dışında yürüteceği proje, program ve yardım işlerinin gerektirdiği koordinasyonun sağlanması için program koordinasyon ofislerinin açılması, söz konusu ofislerde program koordinatörü olarak görevlendirilecek personel, koordinatörlere yardımcı olmak üzere Başkanlık merkezinden görevlendirilecek personel ile bunlara yerel düzeyde katkıda bulunmak üzere istihdam edilecek yerel personelin niteliği, sayısı, görev süresi ve bunlara ödenecek ücretlerin belirlenmesi, personele yapılacak harcamalar dışında kalan harcamaların neler olacağı ile bu harcamalara ilişkin usul ve esasların belirlenmesidir.

Dayanak

MADDE 2- (1) Bu Karar, 2/5/2001 tarihli ve 4668 sayılı Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 23 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 3- (1) Bu Kararın uygulanmasında;

a) Bakan: Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığının bağlı bulunduğu Bakanı,

b) Başkan: Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanını,

c) Başkanlık: Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığını,

ç) Ofis: Program koordinasyon ofisini,

ifade eder.

Yurt dışında program koordinasyon ofislerinin kurulması

MADDE 4- (1) Başkanlık, yurt dışında yürüteceği proje, program ve yardım işlerinin gerektirdiği koordinasyonun sağlanması amacıyla, görev alanına giren ve öncelikli bölge ülkelerinde, Dışişleri Bakanlığının görüşünü almak suretiyle ofis açabilir.

(2) Ülke şartlarının gerektirdiği durumlarda, farklı şehirlerde olmak kaydıyla, aynı ülkede birden fazla ofis açılabilir.

Program koordinatörü ve personel görevlendirilmesi

MADDE 5- (1) İlgili ülkelerde ofis kurulmasının tamamlanmasını müteakip, Başkanlıkça söz konusu ofislerde bir personel, program koordinatörü olarak görevlendirilir.

(2) Program koordinatörleri, Başkanın önerisi ve Bakanın onayıyla, 2 yılı geçmemek üzere görevlendirilirler. Ancak bu süre Bakanın onayı ile 1 yıl daha uzatılabilir.

(3) Program koordinatörleri; bilgi birikimleri, tecrübeleri ve temsil kabiliyetleri dikkate alınarak, Başkanlıkta kadrolu veya sözleşmeli olarak ya da 4668 sayılı Kanunun
19 uncu maddesi kapsamında çalışan personel arasından görevlendirilirler.

(4) Program koordinatörü olarak görevlendirilen personel, görev yapılan ülkede Başkanlık tarafından yürütülen tüm etkinlikleri takip edip sonuçlarını her ay bir raporla Başkanlığa bildirir.

(5) Program koordinasyon ofislerinde, program koordinatörlerine yardımcı olmak üzere Başkanlık merkezinden, görev süresi 2 yılı aşmamak üzere Başkanlıkça yeteri kadar personel görevlendirilebilir.

(6) İlgili program koordinatörünün teklifi ve Başkanlığın onayı ile ofislerde sözleşmeli olarak yeteri kadar yerel personel istihdam edilebilir. Yerel personel, yürütecekleri görevin niteliğine göre eğitim durumları ile bilgi ve tecrübeleri dikkate alınarak tercihen Türkçe bilenler arasından seçilir.

Program koordinatörü ve Başkanlık merkezinden görevlendirilecek diğer personele ödenecek gündelikler ile yerel personele ödenecek ücretler (Değişik: 21.06.2010 tarih ve 2010/620 sayılı BKK)

MADDE 6- (1) Ofislerde program koordinatörü ile ona yardımcı olmak üzere Başkanlık merkezinden görevlendirilen personele, sadece resmî gidiş ve dönüşleri için 6245 sayılı Harcırah Kanununa göre geçici görev yolluğu ödenir.

(2) (Değişik: 21.06.2010 tarih ve 2010/620 sayılı BKK) Program koordinatörü ve Başkanlık merkezinden görevlendirilen diğer personelden; ofislerdeki görevleri süresince kadro dereceleri, görevlendirildikleri ülkenin ekonomik ve sosyal şartları ile ofisin bulunduğu şehrin hayat standartları göz önünde bulundurularak, koordinatörler için günlük net 140 ABD Dolarını, diğer personel için ise günlük net 100 ABD Dolarını geçmemek kaydıyla Bakan tarafından belirlenecek tutarda gündelik, 6245 sayılı Harcırah Kanununun 42 nci maddesinde yer alan süre ve oranlar dikkate alınmaksızın ödenir. Bu fıkra kapsamında yer alan personele ilk gidişleri sırasında, ilk 90 günlük gündeliklerden eşit olarak mahsup edilmek üzere, 30 günlük gündelikleri tutarında avans verilebilir.

(3) Ofislerde görevlendirilen yerel personele, yürüttükleri görevler, eğitim durumları ve yabancı dil bilgileri göz önünde bulundurularak, ilgili program koordinatörünün teklifi ve Başkanlığın onayı ile aylık 1.500 ABD Dolarını geçmemek üzere ücret ödenir.

(4) Ofislerde çalışan personele yapılacak ödemeler, Merkez Bankasınca içinde bulunulan yıl için açıklanan ilk Dolar/Euro paritesi dikkate alınmak suretiyle Euro olarak da yapılabilir.

Mal ve hizmet alımları, yapım işleri ve temsil-ağırlama giderleri

MADDE 7- (1) Program koordinasyon ofislerince;

a) Yapılacak her türlü mal ve hizmet alımları,

b) Gerçekleştirilecek her türlü yapım işleri,

c) Esas, usul ve limitleri Başkanlığın önerisi ve Bakanın onayı ile belirlenecek temsil ve ağırlama giderleri,

14/9/2004 tarihli ve 2004/8030 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe koyulan İdarelerin Yabancı Ülkelerdeki Kuruluşlarının Mal ve Hizmet Alımları ile Yapım İşlerine İlişkin Esaslara göre yürütülür.

Yürürlükten kaldırma

MADDE 8- (1) 1/6/2002 tarihli ve 2002/4202 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı Program Koordinasyon Ofislerinin Faaliyetleri, Program Koordinatörü Olarak Görevlendirilecek Personel ve Ödenecek Ücretler ile Yerel İhtiyaçlarının Sağlanmasına Dair Karar yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 9- (1) Maliye Bakanlığı ve Sayıştay’ın görüşleri alınarak hazırlanan bu Karar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 10- (1) Bu Karar hükümlerini Bakan yürütür.

Önemli Uyarı

Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu hükümleri uyarınca bu yazının izinsiz iktibas edilmesi, sosyal medya veya iletişim grupları yoluyla ya da başka herhangi bir şekilde yayılması ve çoğaltılması yasaktır.
İçerikler hakkında kişisel notlar alabilirsiniz. Aldığınız notları yalnızca siz görebilirsiniz.