2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu’nun Mahalli İdareleri İlgilendiren Hükümleri
Salih ÜÇÜNCÜ
Başuzman
Türkiye Büyük Millet Meclisi’nce 21 Aralık 2024 tarihinde kabul edilen 7535 sayılı “2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu” 31 Aralık 2024 tarihli ve 32769 sayılı Mükerrer Resmî Gazetede yayımlanmış olup, 01/01/2025 tarihinden itibaren yürürlüğe girmiştir.
Ödenek demek, idarelere harcama yapma yetkisi vermek demektir. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’na göre bütçede ödenek öngörülmemişse idarelerin harcama yapabilmeleri mümkün değildir.
İhale mevzuatı işlemlerinde temel kanun 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu olup, söz konusu Kanun’un 5’inci maddesinde sayılan “ödeneği bulunmayan hiçbir iş için ihaleye çıkılamaz” hükmü kamu idarelerinin, harcama yaparken Bütçe Kanunu ile belirlenmiş parasal sınırları ve belirlenen kuralları dikkate alma zorunluluğunu ortaya koymaktadır. Dolayısıyla 4734 sayılı Kanun’daki ödeneği bulunmayan hiçbir iş için ihaleye çıkılamaz ilkesi, diğer tüm harcama gerektiren işler açısından da 5018 sayılı kanunda yapılan düzenlemelerle paralellik göstermektedir.
Bu yazıda, 2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu’nun mahalli idareleri ilgilendiren hükümleri ele alınmıştır.
1. Mahalli İdareler İçin Ayrılan Ödenekler (Hazine Yardımları)
7535 sayılı 2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu’nun 10 uncu maddesine göre Hazine ve Maliye Bakanlığı bütçesinin;
a) 22-12.31-01-05.02 tertibinde yer alan ödenek, 13/1/2005 tarihli ve 5286 sayılı Kanun uyarınca il özel idarelerine devredilen personelin aylık ve diğer her türlü mali ve sosyal haklarına ilişkin ödemelerini karşılamak üzere il özel idarelerine,
b) 36-12.31-01-07.03 tertibinde yer alan ödenek, Köylerin Altyapısının Desteklenmesi Projesi (KÖYDES) kapsamında köylerin altyapı ihtiyaçları için il özel idareleri ve/veya köylere hizmet götürme birliklerine,
c) 21-12.31-01-07.03 tertibinde yer alan ödenek, Su Kanalizasyon ve Altyapı Projesi (SUKAP) kapsamında belediyelerin içme suyu ve atık su projelerini gerçekleştirmek üzere İller Bankası Anonim Şirketine,
tahakkuk ettirilmek suretiyle kullandırılır. SUKAP kapsamında ihtiyaç olması hâlinde genel bütçe kapsamındaki ilgili kamu idaresi bütçesine veya özel bütçeli idare bütçesine ödenek aktarılabilir. Bu fıkra kapsamında ilgili idarelere yapılan Hazine yardımları haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
(a) bendine göre yapılacak ödemelere ilişkin usul ve esaslar İçişleri Bakanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından birlikte belirlenir.
(b) ve (c) bentlerinde yer alan ödeneklerin, 2025 Yılı Yatırım Programında belirlenmesini müteakip, KÖYDES Projesi için iller bazında; SUKAP için ise belediyeler bazında dağılımı, kullandırılması, izlenmesi ve denetimine ilişkin usul ve esaslar Cumhurbaşkanı tarafından karara bağlanır.
3. Ödenek Kullanımlarına İlişkin Hükümler
2025 Yılı Bütçe Kanununa bağlı (E) Cetvelinde ödenek kullanımlarına ilişkin esaslara yer verilmiş olup;
a) Cetvelin 19. maddesinde, Devlet mallarının sigorta edilmemesinin esas olduğu belirtilerek, istisnai olarak ödenecek sigorta giderleri sınırlı olarak sayılmıştır. İstisnalar arasında; Belediyelere ait itfaiye, ambulans ve cenaze araçlarının kasko sigortası giderleri, sondaj ve jeofizik çalışmaları kapsamında fiilen arazide veya denizde kullanılan özel amaçlı araç ve ekipmanların sigorta giderleri sayılmıştır. Taşıt Kanunu’na tabi taşıtların kasko giderleri hususunda belediyelere ait taşıtlara yer verilmemiştir. Dolayısıyla, belediyelerde sadece itfaiye, ambulans ve cenaze araçlarının kasko sigortası giderleri ödenebilecektir.
b) Cetvelin 25. maddesine göre, her bir alım için ihtiyacın nereden ve hangi usulle temin edileceğine bakılmaksızın vergiler dahil olmak üzere;
- Menkul mal alımlarında 117.000 Türk Lirasını,
- Gayrimaddi hak alımlarında 92.000 Türk Lirasını,
- Menkul malların bakım ve onarımlarında 117.000 Türk Lirasını,
- Gayrimenkullerin bakım ve onarımlarında 255.000 Türk Lirasını,
aşan tutarlar “(03) Mal ve Hizmet Alım Giderleri” tertiplerinden ödenemez. “(06) Sermaye Giderleri”ne ilişkin olarak yukarıdaki limitlerin uygulanmasında toplam proje ödeneği esas alınır. Türk Silahlı Kuvvetleri ile Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığının “(03) Mal ve Hizmet Alım Giderleri” tertiplerine analitik bütçe sınıflandırmasına uygun olarak tahsis edilen ödeneklerle yapılacak askeri amaçlı alımlarda yukarıda belirtilen limitler uygulanmaz.
c) Cetvelin 26. maddesine göre, Genel Yönetim kapsamındaki kamu idareleri (mahalli idareler dahil) ile bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlar, kamu iktisadi teşebbüsleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca, zorunlu ihtiyaç hallerinde ve ancak Cumhurbaşkanlığının izni ile konut satın alınabilecektir.
d) Cetvelin 50. maddesine göre, 4-16.33-01-05.02 tertibinde yer alan ödenek; Türkiye’de ikamet eden ve hizmete ihtiyaç duyan 65 yaş üstü yaşlıların korunması ve desteklenmesi ile biyo-psiko sosyal bakıma ihtiyacı olanların yaşadıkları mekânlarda gerekli olan bakımlarının yapılarak yaşamlarının kolaylaştırılmasını amaçlayan Yaşlı Destek Programı (YADES) için Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde belediyelerin program amaçlarına uygun olarak hazırlayacakları projeler için kullandırılır.
YADES Programı kapsamında valilikler tarafından Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına teklif edilen ve anılan Bakanlık tarafından uygun bulunan projelerden, valinin yetki ve sorumluluğunda gerçekleştirilmesi uygun görülenlerin bedelleri, münhasıran proje ile ilgili harcamalarda kullanılmak üzere söz konusu ödenekten ilde valilik adına açılacak özel bir hesaba aktarılır ve proje amaçlarına uygun olarak vali tarafından belediyelere Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde kullandırılır.
e) Cetvelin 60. maddesine göre, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının Avrupa Birliği Katılım Öncesi Yardım Aracının (IPA) IV. Bileşeni olan İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi ile IPA II dönemi İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar kapsamlarında proje fonlamalarının tek elden ve daha etkin bir şekilde yürütülmesi amacıyla yatırım programına alınan “İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Operasyonel Programı Ulusal Katkı Rezervi Projesi” ve “İstihdam, Eğitim ve Sosyal Politikalar Sektörel Operasyonel Programına Destek Projesi”nde üniversiteler, sivil toplum kuruluşları, kalkınma ajansları ve belediyeler için gerekli olan ulusal katkı payları 98-105.34-01-07.01 tertibinde yer alan ödenekten kullanılır.
4. Harcırah İle İlgili Hükümler
2025 yılı için gündelik miktarları Bütçe Kanuna ekli (H) Cetvelinde, memurların ek göstergeleri ile aylık/kadro dereceleri itibariyle aşağıdaki şekilde belirlenmiştir.[1]
a) Ek göstergesi 8000 ve daha yüksek olan kadrolarda bulunanlar[2] 680,00.-TL
b) Ek göstergesi 6400 (dahil) - 8000 (hariç) olan kadrolarda bulunanlar 650,00.-TL
c) Ek göstergesi 3600 (dahil) - 6400 (hariç) olan kadrolarda bulunanlar 635,00.-TL
d) Aylık/kadro derecesi 1-4 olanla 610,00.-TL
e) Aylık/kadro derecesi 5-15 olanlar 600,00.-TL
5. Çeşitli Kanunlardaki Limitlerle İlgili Hükümler
2025 Yılı Bütçe Kanuna ekli (İ) Cetvelinde, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ile 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunundaki limitler aşağıdaki şekilde belirlenmiştir:
5.1. 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun;
a) 17/2 maddesinde yer alan Basın İlan Kurumunda yapılacak ilanların alt parasal limiti 4.589.000.-TL olarak belirlenmiştir. Buna göre, 2025 yılında 2886 sayılı Kanuna göre yapılacak ihalelerde, muhammen bedeli 4.589.000.-TL’yi aşan ihalelere ilişkin ilanlar, Basın İlan Kurumunca belirlenecek günlük gazetelerden birinde de yayınlanacaktır.
b) 17/3 maddesinde yer alan Resmî Gazetede yapılacak ilanların alt parasal limiti 13.760.000.-TL olarak belirlenmiştir. Buna göre, 2025 yılında 2886 sayılı Kanuna göre yapılacak ihalelerde, muhammen bedeli 13.760.000.-TL’yi aşan ihalelere ilişkin ilanlar Resmî Gazete de ilan edilecektir.
c) 45. maddesinde yer alan Açık Teklif Usulü ihale limiti 13.753.000.-TL olarak belirlenmiştir. Buna göre, 2025 yılında 2886 sayılı Kanuna göre yapılacak ihalelerde, muhammen bedeli 13.753.000.-TL’yi aşmayan ihaleler açık teklif usulüyle yapılabilecektir.
d) 51. maddesinde yer alan Pazarlık Usulü parasal limiti illerde, kuruluş merkezlerinde, büyükşehir belediyesi sınırları içindeki ilçelerde ve nüfusu 50000’i geçen ilçelerde 508.000.-TL, diğer ilçelerde 250.000.-TL olarak belirlenmiştir.
e) 76. maddesinde yer alan taşınır ve taşınmaz malların satış, kira, trampa edilmesi ve mülkiyetin gayri ayni hak tesislerinde, mahalli komisyonların ihale limitleri;
- Ankara, İstanbul ve İzmir illerinde 3.028.000.-TL,
- Diğer büyükşehir belediyesi olan illerde 1.530.000.-TL,
- Diğer illerde ve nüfusu 50000’i geçen ilçelerde 1.101.000.-TL,
- Diğer ilçelerde 826.000.-TL olarak belirlenmiştir.
Bu madde ile ilgili parasal sınırları, her biri için ayrı ayrı veya birlikte dört katına kadar artırmaya Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yetkilidir.
5.2. 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu’nun 3. maddesinin ikinci fıkrasında yer alan; Bakanlar Kurulunca kabul olunan, büyük enerji ve sulama projeleri ile iskân projelerinin gerçekleştirilmesi, yeni ormanların yetiştirilmesi, kıyıların korunması ve turizm amacıyla yapılacak kamulaştırmalarda, bir gerçek veya özel hukuk tüzelkişisine nakden ve peşin olarak ödenecek kamulaştırma bedeli 2.209.000.- TL olarak belirlenmiştir. Bu miktarın üstünde olan kamulaştırma bedelleri, peşin ödeme miktarından az olmamak ve en fazla beş yıl içinde faiziyle birlikte ödenmek üzere eşit taksitlere bağlanır.
5.3. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 35. maddesinin birinci fıkrasında yer alan avans limiti;
a) Yapım işleri ile mal ve hizmet alımları için;
- İllerde, kuruluş merkezlerinde, büyükşehir belediye sınırları içindeki ilçeler ve nüfusu 50.000’i geçen ilçelerde 12.300.-TL;
- Diğer ilçelerde 6.300.-TL;
b) Yabancı konuk ve heyetlerin ağırlanması amacıyla görevlendirilecek mihmandarlara 81.500.-TL;
c) Mahkeme harç ve giderleri için;
- İstanbul il merkezinde 715.000.-TL,
- Ankara ve İzmir il merkezleri için 429.000.-TL
- Diğer il ve ilçelerde 214.000.- TL,
ç) İl dışına yapılacak seyahatlerde kullanılacak akaryakıt giderleri için 64.300.-TL;
d) Doğal afetler nedeniyle oluşacak ihtiyaçlar için kullanılmak üzere 650.000.-TL;
d) Yargılama giderleri için 160.000.-TL
olarak belirlenmiştir.
5.4. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 40. maddesinin dördüncü fıkrasında yer alan; şartlı bağış ve yardımlardan bütçede açılacak bir tertibe gelir ve şart kılındığı amaca harcanmak üzere açılacak bir tertibe ödenek kaydedilen tutarlardan, tahsis amacı gerçekleştirilmiş olanlardan kalan tutarlar, tahsis amacının gerçekleştirilmesi bakımından yetersiz olanlar ile yılı bütçesinde belirlenen tutarı aşmayan ve iki yıl devrettiği halde harcanmayan ödeneklerden üst yönetici tarafından iptal limiti 234.500.- TL olarak belirlenmiştir.
5.6. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 79. maddesinin (a) bendinde yer alan; 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun kapsamında izlenen kamu alacakları dışında kalıpta, zarurî veya mücbir sebeplerle takip ve tahsil imkânı kalmayan alacaklardan üst yönetici tarafından kayıtlarından çıkarılabilecek alacak limiti 71.500,00 TL; aynı maddenin (b) bendinde yer alan, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun kapsamında izlenen kamu alacakları dışında kalıpta, tahsili için yapılacak takibat giderlerinin asıl alacak tutarından fazla olacağı anlaşılan alacaklardan üst yönetici tarafından kayıtlarından çıkarılabilecek alacak limiti 70,00 TL olarak belirlenmiştir.
6. Fazla Çalışma ve Maktu Fazla Çalışma Ücretleri ile Diğer Ödemelere İlişkin Hükümler
2025 Yılı Bütçe Kanunu’na ekli (K) Cetvelinde, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 178. maddesinde öngörülen fazla çalışma ücretleri aşağıdaki şekilde belirlenmiştir:
6.1. Bütçe Kanunu’na ekli (K) Cetvelinde, konferans ücretleri aşağıdaki şekilde belirlenmiştir:
a) Her bir konferans için 1.520 Türk Lirasını aşmamak üzere;
- 657 sayılı Kanunun 176 ncı maddesine göre ve yükseköğretim kurumlarında yönetim kurullarınca belirlenen öğretim programı dışında,
- Milli Savunma Üniversitesi ile Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisinde (Sınıf okulları, özel ihtisas okulları, İstihbarat ve Dil Okulu, KBRN Okulu dahil),
- Cezaevlerinde mahkum ve tutuklulara ders müfredatı dışındaki konularda Bakanlık Onayı ile, konferans verenlere kurumlarınca belirlenecek tutarda konferans ücreti ödenir.
b) Hizmet içi eğitim ve kurslarda konferans ücreti ödenmez.
6.2. Bütçe Kanuna ekli (K) Cetvelinde, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 178. maddesinde öngörülen fazla çalışma ücretleri aşağıdaki şekilde belirlenmiştir:
a) Büyükşehir ve İl Belediye Başkanları ile birlikte çalışan personele ayda 90 saati geçmemek üzere makam onayına istinaden saat başına yapılacak ödeme 13,60 Türk Lirası;[3]
b) Belediyeler ile bunlara bağlı müstakil bütçeli kamu tüzel kişiliğini haiz kuruluşlarda (iktisadi işletmeler hariç), görevlerinin niteliği gereği 657 sayılı Kanunda belirtilen çalışma süre ve saatlerine bağlı olmaksızın zabıta ve itfaiye hizmetlerinde fiilen çalışan personele (destek hizmeti yürüten personel hariç), belediye meclisi kararı ile tespit edilen tutar, fazla çalışma ücreti olarak maktuen ödenir. Ancak, bunlara ödenecek aylık fazla çalışma ücreti en son yapılan resmi nüfus sayımına göre belediye nüfusu;
- 10.000’e kadar olanlar için 1.689 Türk Lirasını,
- 10.001’den 50.000’e kadar olanlar için 1.807 Türk Lirasını,
- 50.001’den 100.000’e kadar olanlar için 1.995 Türk Lirasını,
- 100.001’den 250.000’e kadar olanlar için 2.255 Türk Lirasını,
- 250.001’den 1.000.000’a kadar olanlar için 2.692 Türk Lirasını,
- 1.000.001’den fazla olanlar için 3.129 Türk Lirasını,
Ankara, İstanbul ve İzmir büyükşehir belediyeleri dışındaki diğer büyükşehirlerin belediye sınırları içerisindekiler için 3.129 Türk Lirasını,
Ankara, İstanbul ve İzmir büyükşehirler belediye sınırları içerisindekiler için 4.155 Türk Lirasını, geçemez.
c) Aylık maktu fazla çalışma ücreti alanlara, her ne ad altında olursa olsun ayrıca fazla çalışmaya yönelik olarak başkaca bir ödeme yapılmaz.
d) Yukarıdaki hükümlere göre ödenecek aylık maktu fazla çalışma ücretleri;
e) Görevin yapılması sırasında veya görevden dolayı yaralanma ve sakatlanma hallerinde tedavi süresince,
- Bir yılda toplamı 30 günü geçmeyen hastalık izni sürelerinde,
- İtfaiye hizmetlerinde çalışan personel için görevin yapılması sırasında veya görevden dolayı hastalanma hallerinde tedavi süresince,
Yurt içinde yapılacak hizmet içi eğitime katılma ve geçici görevli olarak bulunma durumlarında, ödenmeye devam olunur. Diğer hallerde ise, fiilen çalışıldığı sürece ve bu süre ile orantılı olarak ödenir.
6.3. Bütçe Kanuna ekli (K) Cetvelinde, çeşitli kanunlarda yer alan diğer ödemeler şu şekilde belirlenmiştir:
a) 442 sayılı Köy Kanununun 74 üncü maddesinin altıncı fıkrasında[4] yer alan (11.500) gösterge rakamı ile mülga ek 16 ncı maddesinin birinci fıkrasında yer alan (8.500) gösterge rakamı, 1/1/2025-31/12/2025 tarihleri arasındaki dönemde sırasıyla (14.640) ve (9.189) olarak uygulanır.
b) Genel yönetim kapsamında bulunan kamu idareleri ile bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlar ve özel kanunlarla kurulmuş fonlar tarafından yapılacak yarışmalarda jüri üyesi veya raportör olarak görevlendirilen 657 sayılı Kanunun 87 nci maddesinde sayılan kurum ve kuruluşlarda çalışan personele, her bir asli jüri üyeliği veya raportörlüğü için 10.904 Türk Lirasını geçmemek üzere Hazine ve Maliye Bakanlığının görüşü alınarak kurumlarınca belirlenecek tutarda ücret ödenir. Bu personelden,
- Danışman jüri üyeliği görevi yapanlara aynı koşullarla, yukarıda belirtildiği şekilde tespit edilen tutarın 1/2’si,
- Yedek jüri üyelerine ön ve soru-cevap toplantılarına katılmaları halinde yedeği oldukları danışman jüri veya asli jüri üyelerine ödenen tutarın 1/4’ü,
- Asli jüri üyesinin zorunlu bir nedenle çalışmalara devam edememesi halinde kendisine yedek jüri üyesi ücreti, asli jüri üyesinin yerini alacak yedek jüri üyesine de asli jüri üyesi ücreti,
- Raportör yardımcılarına raportörlere ödenen tutarın 1/5’i,
ödenir.
Anılan jürilerde üye veya raportör olarak görev yapan ve yukarıda belirtilen kapsama girmeyen 657 sayılı Kanunun 87 nci maddesinde sayılan kurum ve kuruluşlarda çalışan personel dışındaki kişilere ise, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 23 ve 53 üncü maddeleri uyarınca yayımlanmış olan Mimarlık, Peyzaj Mimarlığı, Mühendislik, Kentsel Tasarım Projeleri, Şehir ve Bölge Planlama ve Güzel Sanat Eserleri Yarışmaları Yönetmeliği hükümlerine göre ücret ödenir. Ancak verilecek tutar, bu maddenin birinci cümlesinde belirtilen tutarın iki katından fazla olamaz.
c) 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 24. maddesinde yer alan; meclis ve komisyon toplantılarına katıldıkları her gün için il genel meclisi başkanına uygulanan 6.000 gösterge rakamı 2025 yılında (01.01.2025-31.12.2025 tarihleri arasında) 6.026 olarak, diğer meclis üyelerine uygulanan 2.200 gösterge rakamı da 2.226 olarak uygulanacaktır.
d) 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 39. maddesinde yer alan belediye başkan ödeneği göstergeleri 2025 yılında (01.01.2025-31.12.2025 tarihleri arasında) 2.280 rakamının eklenmesi suretiyle uygulanacaktır.
7. Taşıt Alım Bedellerine İlişkin Hükümler
Bütçe Kanuna ekli (T) Cetvelinde; kurumların satın alacakları taşıtların azami satın alma bedelleri belirlenmiştir. Cetvele göre, mahalli idareler dahil kamu kurumlarının 2025 yılında satın alacakları taşıtların azami satın alma bedelleri aşağıdaki şekilde belirlenmiştir:
- Binek otomobil …………………………….. 589.000.-TL,
- Station-Vagon ………………………………. 853.000.-TL,
- Arazi binek (En az 4, en fazla 8 kişilik) ……. 708.000.-TL,
- Minibüs (Sürücü dahil en fazla 17 kişilik) ….. 1.920.000.-TL,
- Kaptıkaçtı (Arazi hizmetleri için) …………… 1.970.000.-TL,
- Pick-up (Kamyonet, sürücü dahil 3 veya 6 kişilik) ….. 1.225.000.-TL,
- Pick-up (Kamyonet, arazi hizmetleri için sürücü dahil 3 veya 6 kişilik) …… 1.701.000.-TL,
- Panel ………………………………………… 653.000.-TL,
- Midibüs (Sürücü dahil en fazla 26 kişilik) ……… 1.979.000.-TL,
- Otobüs (Sürücü dahil en az 27, en fazla 40 kişilik) .…… 5.38.000.-TL,
- Otobüs (Sürücü dahil en az 41 kişilik) …………..…… 6.444.000.-TL,
- Kamyon (Şasi-kabin tam yüklü ağırlığı en az 3.501 Kg) ..…… 1.919.000.-TL,
- Kamyon (Şasi-kabin tam yüklü ağırlığı en az 12.000 Kg) ..….. 3.354.000.-TL,
- Kamyon (Şasi-kabin tam yüklü ağırlığı en az 17.000 Kg) ..…… 3.959.000.-TL,
- Ambulans (Tıbbi donanımlı) ……..…………… 3.148.000.-TL,
- Ambulans (Arazi hizmetleri için) …..………… 3.757.000.-TL,
- Pick-up (Kamyonet, cenaze arabası yapılmak üzere) .…… 1.534.000.-TL,
- Motorsiklet (En fazla 600 cc.lik) .....………… 335.000.-TL,
- Motorsiklet (En az 601 cc.lik) ...…..………… 361.000.-TL,
- Bisiklet ……………………………………… 29.000.-TL.
· Bu cetvelde (T) belirlenen azami satın alma bedelleri, her türlü vergi öncesi bedellerdir. Bu fiyatlarda değişiklik yapmaya, bu bedelleri belirli makam ve hizmetler için farklı miktarlarda tespit etmeye Hazine ve Maliye Bakanlığı yetkilidir.
· İdarelerin edinebilecekleri taşıtları gösterir cetvellerde yer alan taşıtların cinslerini, Strateji ve Bütçe Başkanlığının uygun görüşü üzerine değiştirmeye Hazine ve Maliye Bakanlığı yetkilidir.
· (T2) Binek otomobil alımları Devlet Malzeme Ofisi üzerinden yapılacaktır.
[1] 6245 sayılı Harcırah Kanununun 33 üncü maddesinin (b) fıkrasına göre yatacak yer temini için ödenecek ücretlerin hesabında gündeliklerinin %50 artırımlı miktarı, (d) fıkrasına göre yapılacak ödemelerde ise görevlendirmenin ilk 10 günü için gündeliklerinin %50 artırımlı miktarı, takip eden 80 günü için gündeliklerinin %50 si, müteakip 90 günü için ise müstehak oldukları gündeliklerinin %40’ı esas alınır.
[2] 6245 sayılı Harcırah Kanununun 33 üncü maddesinin (b) fıkrasına göre verilecek gündeliklerin hesabında bu tutar esas alınır.
[3] Yapılan denetim ve inceleme sonucunda, fiilen fazla çalışma yapmayanlara yukarıda yer alan hükümlere göre ödeme yapıldığının tespit edilmesi halinde, ilgililer hakkında gerekli kanuni takibat yapılmakla birlikte, ödenen fazla çalışma ücreti bir katı fazlası ile birlikte geri alınır. Bu tutarın, cezaya ilişkin bölümünün yarısı ödeme yapılan personelden, diğer yarısı ise mesai çizelgesini onaylayandan tahsil edilir.
[4] Güvenlik korucularına hizmetin devamı süresince her ay 11.500 gösterge rakamının memur aylıklarına uygulanan aylık katsayısı ile çarpımı sonucunda bulunacak miktarda ücret ödenir. Bu ücret, herhangi bir vergi ve kesintiye tâbi tutulmaksızın ve peşin olarak ödenir.
İlgili Kanunlar
2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu (7535 Sayılı)