UYARI: Makale’nin tamamına, sitemize üye girişi yaptıktan sonra ulaşabilirsiniz. Siteye üye değilseniz, lütfen ÜYE OL butonuna tıklayarak üye olunuz. Üyelik esnasında, girilen bilgilerin şüpheli olması halinde, üyeliğiniz silinecektir.
UYARI: Makale’nin tamamına, sitemize üye girişi yaptıktan sonra ulaşabilirsiniz. Siteye üye değilseniz, lütfen ÜYE OL butonuna tıklayarak üye olunuz. Üyelik esnasında, girilen bilgilerin şüpheli olması halinde, üyeliğiniz silinecektir.
Bu makalede, görevde yükselmeye tabi olmayan üst kadrolarda bulunanların, görevde yükselmeye tabi alt kadrolara atanmalarında; Sayıştay Daireleri ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğünün farklı bakış açıları değerlendirilmiştir.
Bu yazıda, 5216 m.7’nin hizmet devrine izin verdiği hâlde bütçe devrini zorunlu tutmamasının yarattığı finansman boşluğunu ele alıyoruz. Çözüm olarak: ya bu hizmetler ilçelerin asli görevi sayılıp genel bütçe payları artırılmalı, ya da devir halinde bütçe aktarımı kanunla zorunlu ve objektif kriterlere bağlanmalıdır.
Bu makalede, belediyelerimizde yaygın bir uygulama olarak belediye meclisinin gündemindeki konulardan bir veya bir kaçı, yapılan ilk birleşimde ihtisas komisyonuna havale edilerek birleşimlere ara verilerek (araya boş gün bırakılarak) komisyonun raporunu o toplantı döneminde, belirlenen ikinci birleşim gününde sunması sağlanarak karara bağlanması hususu değerlendirilmiştir.